Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: si #229971:
Áno,

mnoho rodín prehodnotí potrebu mať 2 autá. Utlmenie dopravy navyše zníži riziko MHD uviaznuť v dopravných zápchach + zníži sa dopyt po nových vozidlách (namiesto "hurá už mám 18, kupujem si Fabiu Junior za 1000 €" bude "oci, občas mi požičiaš tvoje auto?"). A v neposlednom rade sa očakáva zvýšený dopyt po bratislavskom trvalom pobyte, čo v rámci fiškálnej decentralizácie znamená viac príjmov do BA rozpočtu.

Vallo má jedinečnú šancu ukázať, že to ide a nepokašlať to ako v Košiciach s EEI. Ide na to dobre, ale možností, kde to môže dokašlať je veľa.
Reply on: 810zssk #229969:
na zaklade coho si myslis ze pocet aut klesne ? myslis ze ludia zacnu predavat auta ? aj pokial ich budu menej vyuzivat, tak asi ostanu odparkovane pred bytovkami.... a "represia" v podobe spoplatnenia a regulacie bez spristupnenia zachytnych parkovisk pri kapacitnych radialach len este rozsiri tento problem do oblasti ktore tymto problemom v prvom kole nie su postihnute (staci sa pozriet co sa deje napriklad v takej Prahe pri zavadzani parkovacich zon....)
Reply on: Solider #229965:
ten 4minutovy interval na L7 (alias vlak kazde 2 minuty kedze L3 a L5 ma 8 minutovy interval) je ale z organzacneho hladiska urcite lepsi (je to len o tom aby sa niektory vodic prilis nesuchtal) ako sucasna kombinacia 4-2-2-4-2-2-4.... kde vzdy ten co pojde po tej 4 minutovej diere bude brat vyrazne vacsi balik a bude sa zdrzovat viac na zastavkach... inac mam taky dojem ze v minulosti to bolo prekladane sposobom 3-3-2-3-3-2-.... (idealne 5-7-3-5-7-3-...) co by bolo tiez z hladiska tejto radialy lepsie (ale zas to naraza na nepravidelnost pri prechode do sedla ale hlavne na preklad na inych radialach)
Reply on: MatejBA #229968:
Nejde sa cestou represie, ide sa cestou toho ze za verejny statok ktoreho je obmedzene mnozstvo zaplatis ak ho chces zablokovat pre svoju potrebu.

Nebudes hladat parkovacie miesto ako doteraz, lebo pocet aut klesne. Aj ked teda uvidime co spravi pokles poctu parkovacich "miest" (zivelneho parkovania), ale to zas bude urcite stat za tie verejne priestory, ktore su dnes ubohe.
Reply on: 810zssk #229966:
Vsak to, ze miesto toho, aby sa riesilo zlepsenie (lepsia MHD, parkoviska P&R, K&R, parkovacie domy), tak sa ide na to z opacnej strany (represia, hodiny).

Ono mozno tie parkovacie karticky by boli zaujimavejsie, kebyze ziskas v ich cene moznost odstavit auto v nejakom P&R alebo niektorych parkoviskach/garaziach zadarmo na nejaku dobu (napriklad 8-10 hodin, ako trva praca) a zaroven by si vdaka tomu ziskal napriklad rovnakych 8 ci 10 hodin listok na MHD, aby si napriklad do centra/posledny usek do prace siel MHDckou (to je len taky navrh od brucha, ale urcite by to ludi viac ukludnilo, kebyze za tie peniaze dostanu viac ako len "mozes hladat parkovacie miesto ako doteraz, len za to zaplatis" plus by to vyprazdnilo na velku cast dna parkovacie miesta na cestach od pracujucich 🙂 )
Reply on: 810zssk #229966:
"Stale existuju casti mesta, kde MHD bud nejazdi vobec, pripadne jazdi v nedostatocnom rozsahu a teda proste nie je mozne aby clovek presadol do auta" = z auta, nie do auta
Reply on: MatejBA #229964:
V zasade plati ze parkovanie bude spoplatnene tam kde je problem s parkovanim. A tam kde je problem s parkovanim je vacsinou dobra MHD. Ak ides niekde kde nie je dobra MHD, vacsinou tam nie je problem s parkovanim a teda to tam bude zadarmo.

Ja vidim problem niekde inde. Stale existuju casti mesta, kde MHD bud nejazdi vobec, pripadne jazdi v nedostatocnom rozsahu a teda proste nie je mozne aby clovek presadol do auta. Co napr. taky Ahoj, kde MHD jazdi len v spicke a je v kopci, takze ist tam peso z elektricky nie je riesenie? Ma rezident takej oblasti sucasne platit elektricenku a zaroven pomerne velke fixne naklady na prevadzku auta, ktore bude pouzivat len ako vytah na usek od Riazanskej po dom? A kde tam na Riazanskej vlastne zaparkuje?

Problem je ze Bratislava stale nema ziaden standard obsluhy, v poslednych rokoch o tom kam toho kolko jazdi rozhodovalo najma to ako velmi ktory starosta dupal. Za zmienku pritom tiez stoji, ze siet nocnej dopravy sa absolutne nijak nerozsirila uz 12 rokov, napriek tomu ze mesto sa rozrasta, co je problem o to viac, ze denna premavka u nas konci pomerne skoro oproti inym vacsim mestam.

Pred zavedenim parkovacej politiky treba jasne stanovit standard obsluznosti, ktory podla hustoty zastavanosti tej-ktorej oblasti urci ako daleko musi byt zastavka z ktorej ide spoj do nejakeho vyznamneho uzla (ziadne momotiny typu 36ka) v nejakom rozumnom intervale a po cely den. Mimo tych najriedkejsich oblasti by pritom malo byt mozne dopravit sa MHD domov aj ludom co pracuju do polnoci, co je v BA celkom dost ludi.

A region uz vobec neriesim, tam je to zufale a ocividne aj dlho bude. Pre ten pomoze fakt len vybudovat nejake zachytne parkoviska s kapacitou 100 000 aut. Autobusy v regione su uplny vysmech (a BSK ma zda sa na haku), ak aj niekto ma blizko domu vlak tak do tych sa rano ludia uz dnes z casu na cas proste nezmestia a superstrategicka studia uzla Bratislava rata s kombinaciou stagnacie a nezmyselneho Stadtbahnu z Trnavskeho myta na ZST Petrzalka cez Janikov dvor.
Reply on: si #229909:
Štvorminútový interval na sedmičke z Rače bol pre cestujúceho prínosný a atraktívny, ale určite nemožno hovoriť o dlhodobo udržateľnom riešení a hlavne to narážalo na technické a organizačné limity. O presnosti dopravy v rannej špičke sa nedalo ani hovoriť a to v smere od Rače po Americké námestie s výnimkou krátkeho úseku na Čachtickej ulici je celý úsek na vlastnom segregovanom telese. A napriek tomu sa na Americkom námestí nezriedka stretli dve sedmičky a jedna trojka. Všetko jazdilo vo vláčikoch za sebou. Pre Raču sa musí prijať koncepčné riešenie a tým výhľadom sú určite dlhšie vozidlá – či už trojičky alebo nové 45 alebo 50-metrové električky. Samozrejme so zabezpečením absolútnej preferencie na všetkých križovatkach s výnimkou Račianskeho mýta a Zváračáku.
Reply on: S499.1023 #229957:
Tak ako 6 nasobok je uz prehnana hyperbola. Ale je stale fakt, ze su relacie, kde je MHD zufalo pomala a aj taka dlha obchadzka autom po obchvate je rychlejsia a obcas dokonca aj v spicke/zapchach 🙂 A ja som dal priklad toho, co som zazil minuly tyzden 😉

Re #229959: Pozor, ja netvrdim, ze auto je vse zachranujuci liek. Sam vies, ze som sa strasne dlho vyhrazal, ze prejdem do auta, ak sa to nezlepsi (co sa aj stalo nakoniec). Ale stale podla toho, ako cestujem, si vyberam bud auto alebo MHD.

Napriklad ak idem niekam, kam mi ide priamo elektricka, tak idem radsej nou (nemusim hladat parkovanie, mozem si vklude precitat spravy/FB na mobile, je to lacnejsie ako minat benzin).

Ale ak mam ist v ramci svojej prace niekam ako Vajnory, Podunajske/Vrakuna, juh Petrzalky/Jar-Rus-Cun ci DNV, tak idem autom, lebo to je pre mna vyhodnejsie.

A chces 6x hyperbolu nakoniec? Dlhe Diely - Cint. Petrzalka (ano, aj tam chodim za zakaznikmi, nastastie ale nie priamo na cintorin 🙂 ). Autom som tam za 8-10 minut. Ak si odmyslim skoro hodinovy interval L80 alebo pesi presun od Kup. Matador, tak mi to tam trva niekde medzi 45 minutami az hodinou (opat ako sa stihaju prestupy) 🙂
Reply on: david1 #229910:
Pri zohľadnení priemerného meškania by išla v rovnakých časoch s L5 do Rače už od Poštovej a to nie je dobré. Dneska to tiež nie je dobré, ale ak za panelom nesedí nejaký trubiroh, tak sa L5 s L7 stretnú až niekde na Pionierskej alebo Riazanskej.
Reply on: S499.1023 #229959:
To je ako ta pani co do komentara peticie proti optimalizacii busov v BSK napisala nieco v tom duchu ze ak sa to zavedie, stupne pocet cestujucich, vozidla budu preplnene a preto ludia zacnu jazdit autami 😁
Reply on: S499.1023 #229958:
Na Facebooku. Highlightom jeho aktualneho vyletu je nasledovne: "Väčšinu parkovísk na sídliskách tu vystavali komunisti. A dnes na tom budú inkasovať liberáli."
Reply on: MatejBA #229953:
Všetci Bratislavčania cestujú výhradne v netypických reláciách, kde to MHD trvá 2,5 až 6x dlhšie, než MHD.
Pripomenulo mi to jedného modroguma na jednaní pred 10 dňami; Jančurove vlaky do Dunajskej Stredy sú narvaté až po strechu a preto s ním nikto necestuje.
Reply on: 810zssk #229954:
Aha Blahoidi!
Tak tam je to jasné, pretože Vallo je Šorošom platený liberálne-progresívny čaputovec a teda stelesnenie smeráckeho diabla.
A kde to píše?
Reply on: MatejBA #229949:
A šesťnásobkom dvadsiatich minút je päťdesiat minút, či až tá hodina a pol?
Reply on: fanatikmhd #229946:
No tak si zaplatíš 49,- EUR ročne a budeš cestovať autom. Či si tiež z tých, čo ich to zruinuje?
Reply on: MatejBA #229953:
A nie je lepšie prestúpiť na Trnku zo 61/63 na 4/9? Tie idú furt a zvlášť keď je niekedy v poobednej špičke zapchatá celá Šancová, že cesta Trnko - SAV trvá reálne 15 minút +-3.
Reply on: S499.1023 #229945:
Ľuboš a jeho 6 administrátorov.
Reply on: Mike #229951:
50 minut to je, ked neratam pesie presuny na a zo zastavky a doprava je perfektna a prestupy tiez.

Hodina a pol napriklad v sedle, ked mi ujde 61/63 (a musim cakat do 10 minut) a potom napriklad na stanici ujde 32 (A cakam 20 minut) 🙂

A to stale nemusia byt zapchy (na obchvate sa zdrzim kludne aj 20 minut, ale Trnavske, Sancova, okolie Hlavnej stanice a Kramare su vzdy na tom rovnake zle ak nie horsie).

Ked som napriklad siel z DD do Shopping palacu, tak peso + mhd mi to trvalo skoro hodinu, autom 40 minut cez zapchy - cize nie vzdy je MHD to lepsie riesenie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.