"Ja osobne by som cenu za jedno auto dal na polovicu, aby sme "odmerali teplotu"."
A nie je už tých 49 tá polovičná cena na odmeranie teploty? Ide každopádne o 4 centy na deň, imho nie je nutné to znižovať.
"V mojej lokalite je ich niekoľko, kde zázrakom ešte nenapadlo parkovať autá. Ak sa spoplatní parkovanie na ulici, dúfam, že nevzniknú takéto živelné parkoviská v blate."
Parkovanie mimo vyznačeného parkovacieho miesta bude rovnako nelegálne ako parkovanie na vyznačenom bez zaplatenia.
Netušíte niekto, kto poznáte situáciu v DP, prečo je to tak nezmyselne, teda e-7 za e-3 a potom za e-5? Veď to, čo píše david1, je tak logické a nad slnko jasné, že naprosto nerozumiem, prečo to v DP nevie nikto pochopiť?!
- v Bratislave je ľudským právom pri ceste do práce zaparkovať niekomu medzi domami, zároveň však pod ich vlastnou bytovkou by mali parkovať len majitelia, ktorí vedia doložiť vlastníctvo 5 generácií dozadu.
Inak veľmi pozorne sledujem diskusiu o parkovacej politike a musím povedať, že v Bratislave sme unikátne miesto na Zemi. Keby ste náhodou nevedeli:
- Bratislava je mesto s najnespoľahlivejšou MHD,
- Bratislava je jediné mesto, v ktorom majú mamičky problém nastúpiť do nízkopodlažného trolejbusu,
- Bratislava má najväčší podiel bezdomovcov na obyvateľa jazdiacich MHD,
- v Bratislave žije najviac chudobných ľudí s troma autami v rodine na svete,
- v Bratislave žije najviac stačekov nad 95 rokov, o ktorých sa treba denne starať, na obyvateľa,
- v Bratislave žije špecifický homo sapiens posoniensis, ktorý je po narodení vo fáze novorodenec až do veku 18 rokov, kedy (okrem navštevovania školy a krúžkov) je bez auta s rodičmi vo verejných priestoroch stratený, pričom dovŕšením 18. roku života sa z neho stáva plnohodnotný vodič vlasného automobilu s ústavným právom parkovať všade,
- v Bratislave sa ľudia ponáhľajú aj za relaxom, meškať napr. na Železnú Studienku s cieľom sám si zabehať je no-no,
- v Bratislave je dopyt po rezidenčnom parkovaní s garantovaným miestom (aj ja chcem garantované sedadlo v MHD za mesačník),
- v Bratislave všetci cestujú z Devínskej Novej Vsi do Slovnaftu, alebo z Čunova do Vajnor,
- v Bratislave sa nedá cestovať bez nutnosti dvoch prestupov s polhodinovým až hodinovým trvaním,
- v Bratislave trvá priemerná jazda MHD v špičke 4 až 6x dlhšie ako autom,
- v Bratislave sa všetci potia už len pri pohľade na bicykel,
- v Bratislave sa nedá chodiť peši.
Keby si sa miesto mudrovania pozrel do mapy, alebo použil Google, tak by si vedel, že mesto Černobyľ existuje. Existovalo dávno pred vybudovaním elektrárne a malo asi 10000 obyvateľov. JE dostala názov podľa neho (rovnako ako Jaslovské Bohunice, alebo Mochovce). Mesto Pripjať vybudovali až následne, pre potreby pracovníkov JE.
V mestečku Černobyľ dnes fungujú dvoje potraviny, jeden hotel, sídli tu správa Černobyľskej oblasti, pomerne veľká požiarna zbrojnica. Obyvatelia sú predovšetkým pôvodný, ktorí sa sem vrátili, zamestnanci zmieňovaných inštitúcií a prebývajú tu robotníci podieľajúci sa na likvidácii pozostatkov nehody v JE.
no popoludni je to v sucasnosti uplne na ..., L7 sa bud napcha medzi L5 a L3, ale nezriedka ju aj L3 obehne a ide az za oboma plnohodnotnymi linkami....
Práveže tie vláčiky by sa zmenšili. L7 zbiera dopyt iba po Račko no L3 v celej trase až po Šafko. Preto ju sedmička vždy dobehne. Naspäť ide poobede L5 po 4-6 min.diere narvatá od Račka a za ňou hneď L7 čo má brať iba dopyt po Vinohrady. Posunutím by sa dopyt lepšie rozdelil.
Ideal by bola samozrejme L7 až do Rače aj poobede.
Je pravda ze k bateriam treba pristupovat s rozmyslom (nenechavat uplne vybit, nenabijat casto na 100%, nenechavat na extremnych teplotach) co je zlozitejsie ako bezne paliva.
Parkovné ako systém je navrhnuté super. S čím mám problém, alebo respektíve strach, je, že primátor zarúbal fakt vysoko (to nie je kritika). Bojím sa, aby mu to v tejto podobe prešlo a neskončilo to neúspechom.
Ja osobne by som cenu za jedno auto dal na polovicu, aby sme "odmerali teplotu". Nad rámec tohto by som deklaroval vytvorenie K+R miest a zabezpečenie mestskej logistiky (parkovacích miest určených zásobovaniu).
Čo bude potrebné vycibriť, je rozhodne mestská polícia, ktorá dnes nemá žiadnu autoritu. Ako príklad uvádzam Brniansku ulicu pri zastávke Dubová, kde vzniklo samozvané P+R parkovisko. Fungl nový chodník okupujú a ničia autá a to napriek tomu, že je tam zákaz. Mestského policajta lokalita ani na zavolanie nevidela.
Tiež mám isté súkromné obavy o niektoré zelené plochy. V mojej lokalite je ich niekoľko, kde zázrakom ešte nenapadlo parkovať autá. Ak sa spoplatní parkovanie na ulici, dúfam, že nevzniknú takéto živelné parkoviská v blate. V súčasnosti som držiteľom rezidenčnej karty Staré Mesto a musím povedať, že si všímam, že na každej ulici, kde je zavedené rezidenčné parkovanie sa na drzovku vyskytujú vozidlá, ktoré kartu nemajú. Polícia v nedohľadne.
Tiež, keďže zatiaľ stále nie je zakázané paušálne parkovať všade, je potrebné zabezpečiť vymáhanie predpisov.
Čo sa týka komunikácie a spolupráce s politickými oponentami, politika nie je pieskovisko. Niekedy je pre vyšší účel potrebné komunikovať s ľuďmi, na ktorých by sme sa inak nepozreli. Pokiaľ je výsledkom ich spolupráce rozumná vec, mne ako občanovi to nevadí.
ano, posunutie o 4 minuty by tomu v sucasnom setupe dost pomohlo.... ale ked sa mesto chce tvarit ze ma viac ludi cestovat MHD, tak tomu citelnejsie pomahalo to co bolo zavedene na jesen
rano kapacitne vozidla na L7 su vcelku dobre; akurat ze najvacsie baliky vzdy vychyti niektora dlhsia linka, momentalne to byva L3 kedze pred nou je v optimalnom pripade 4minutova diera, ktora je v rannej spicke na tejto radiale uz dost vela... ten co ide po tej diere sa viac zdrzuje na zastavkach a potom to pri vjazde do CMO vyzera tak ze idu za sebou L3,L7 a L5 a nasledne je 8 minutova diera.... ked len prehodis L7 o 4 minuty, tak bude na 90% vznikat to iste len v poradi L5,L7,L3...
a popoludni 4 minutovy interval od vinohradov tiez nie je ziadna radost, spoje chodia znacne plne obvykle po heckovu.... (a po peknu cestu tak ze zriedkavo sa ani niekto z tych co ich vyhodi L7 na vinohradoch nezmesti)
Nebude sa plošne spoplatňovať celé mesto. Záchytné parkoviská, ktoré využívaš aj ty ostanú bez poplatku. Podobne ako aj okrajové mestské časti , kde nemajú problémy s parkovaním. Rezidenské zóny si určí miestna samospráva.
Pri L7 výrazne pomohli teraz Škodovice a dupláky.
No treba ešte upraviť jej CP, aby nešla v závese L3 do mesta.
Ideal o 4 min dozadu oproti súčasnému CP smer centrum.
Išla by pred L3 do mesta a aj pred L5 do Rače.. a nie tesne za nimi ako je to teraz.
koncom minuleho volebneho obdobia sa podaril taky kusok, ze rano chodila L7 v 4minutovom intervale (=2minutovy interval na radiale) a popoludni sice v 8, ale tiez az na komisarky (t.j. 3 linky za 8 minut)
spociatku to pomohlo tomu ze vozy neboli az tak natrieskane, po ~2mesiacoch sa zacalo prejavovat aj to ze ked toho chodi viacej tak to zacnu aj ludia viac pouzivat...
avsak uz bolo po volbach a novi papalasi tuto vymozenost opat zrusili a vratili do povodneho stavu...
takze restrikcie sposobom zdrazme parkovanie nevidim rad, radsej by som aby k tomu skusili pristupovat opacne - najprv vytvorili podmienky na to aby ludia tu verejnu dopravu mohli vyuzivat (a ak sa pre to rozhodnu sa do tych vozidiel aj zmestili) a az nasledne nech spekuluju o tom ako vytahovat dalsie peniaze od obyvatelov....
PS: necital som sucasny navrh, ale pokial plosne spoplatnia parkovanie v celom meste a este dokonca aj v susednej mestskej casti budes ako cudzinec, tak to nic rozumne neprinesie
PS2: prilisne spoplatnenie moze viest aj k opacnemu - ja napriklad byvam v okrajovej mestskej casti v rodinnom dome, kde hustota zastavby a obyvatelstva nie je nijak zaujimava na to aby tam chodila nejaka verejna doprava... (a keby aj niekto velmi chcel, ulica je uzka, protiiduce auta sa vedia len s problemami a len na niektorych miestach vyhnut a ani s obracanim vozidla na jej konci (slepa ulica) to tiez nie je velmi ruzove), na elektrickovu zastavku to mam nieco cez 1km, tak to robim tak, ze do prace sa zveziem autom k elektricke, tam ho necham na parkovisku ktore tam vybudovala MC, prestupim do elektricky a idem dalej a zas popoludni vecer ked sa vraciam tak naopak prestupim z elektricky do auta.... v pripade ze platba za taketo parkovanie bude prilis vysoka, tak zamestnavatel mi aj v sucasnosti ponuka ako jeden z benefitov bezplatne parkovanie pod budovou, tak to nejak pretrpim a zacnem jazdit do prace v centre mesta autom...
a takych ludi ktori takto chodia autom k zastavke elektricky len na nasej ulici poznam viacero....
Spojenie Drotárska - Hlavná stanica je potrebné kvôli nejakej škole (školám) pre nepočujúcich (resp. hluchonemých), ktoré tam hore sú. Síce sú internátne, preto odtiaľ chodí školák piatok poobede na hlst a nedeľu pobede z hlst hore na Drotársku, ale aj denne tam dochádzajú ľudia vlakom na hlst.
Ale pre obyvateľov toho sídliska, a tipujem možno aj pre študentov VŠVU, je rovnako ako spojenie do historického centra dôležité spojenie aj do Shopping centra - napr. Centrál, čo využívajú 41+64, ale tiež aj do prestupných uzlov ako Račko, či Trnko. Preto je ideálna mať Drotársku spojenú aj s "jednou stranou" (teda s Hodžovým), ale aj s "druhou stranou" - teda s Hroboňkou a SAV a (a ideálne aj Račkom a Trnkom, ale tam je ten silný protiargument zápchy na Šancovej).
cast vystahovaneho obyvatelstva sa do oblasti nelegalne vratila (jedalo sa ale skor o obyvatelov obci majucich tam domy a prostriedky na prezitie, nie obyvatelov bytoviek ktori su v takychto kritickych pripadoch prvi na odpis), a tito ludia (v case vystahovania obvykle 40+, takze dnes maju uz vyrazne cez 60; ti mladsi sa prestahovaniu predsalen lahsie vedeli prisposobit) tam este stale prezivaju...
Inak aký máte názor na aktivitu primátora okolo zmien cien parkovného? Ja som zaregistroval, že ľudí na internete chytila doslova hystéria a autičkári spustili "massive hate" na Valla. Ja jeho krok hodnotím tak, žeje asi prvý primátor, čo si nenaložil z autičkárov do trenírok, za čo má uznanie. Ak sa ale podarí aj posilniť MHD tam kde je dopyt a kde sú preplnené autobusy ako píšu ľudia o katastrofálne plnej MHD, tak má ďalšie plus. Teda u mňa na betón.
Menej pochopenia mám pre to, že primátor nemá problém v riešení podhradia spolupracovať s Beljajevom, ktorý je veľký kamarát Fica a hrdí sa tým, že sa pozná osobne s Putinom. Potom mi nie je známe, že prečo stratil odbyt do Ruska a krachol mu podnik Rail Casted Components v Prakovciach, na ktorý mu dal Fico milióny. Z morálneho hľadiska je Vallova tolerancia týchto ľudí krok do tmy, ak nie do priepasti. Dúfal som, že sa týchto ľudí zbavíme cez novú krv ale asi som dúfal márne.
Ale veď vieš, že som to myslel ako obrazné prirovnanie. Viem, že radiácia je neviditeľná. Inak Černobyľ nie je mesto, je to lokalita, oblasť a mesro samotné je Pripyať. Okrem tímov vedcov a personálu, ktorý obsluhuje údržbu, opravu a rekonštrukciu krypty, pod ktorou je JE ma nenapadá, kto by tam mohol žiť a aj to, len dočasne pokým ho nevymenia aby si nevystavoval nadmerne rádiacií.
To bolo ale naozaj nepochopenie toho navrhu, predlzenie 203 po Hrobonku nebolo navrhnute preto ze by ktokolvek povazoval Hrobonovu za atraktivny bod. Predlzenie 203 po Hrobonku by sledovalo ciel aby vzniklo spojenie Drotarska - centrum (Hodzovo nam.). Ak je potrebne spojenie prave na Hlavnu stanicu, to moze dalej riesit 41, ale idealne ako individualna linka (nie spojena s 203) z dovodov ktore uvadzas.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Viko
- v Bratislave je ľudským právom pri ceste do práce zaparkovať niekomu medzi domami, zároveň však pod ich vlastnou bytovkou by mali parkovať len majitelia, ktorí vedia doložiť vlastníctvo 5 generácií dozadu.