Nie som nakloneny moznosti obsluhy Drotarskej prave tou trasou. Ziskaju sice pristup na Hodzko ale vyvazat sa celymi Palisadami . Preto radsej vsetky spoje az na Hlavnu stanicu , nielen spickove.
takze od konca: skus mi vysvetlit ako chces efektivne skladovat elektricku energiu (a skus sa tiez popritom zamysliet ako to bude mat ten sirsi dopad na okolite prostredie)
pokial chces vcelku cistu ee, tak sa bez jadra nezaobides (a to ze zeleni pre triesku nevidia les na tom nic nezmeni, jadro je relativne bezpecne (uholne elektrarne a veci suvisiace s nimi maju vyrazne vyssi pocet priamych aj nepriamych obeti tak celkove ako aj v prepocte na jednotku vyrobenej energie) a tie zelene nezmysly na poliach (solarne panely a vrtule) jednak nedodavaju energiu vtedy ked treba ale vtedy ked sa prirodne podmienky rozhodnu (vid problem skladovania) a taktiez zaberaju velmi velku plochu vzhladom na to kolko energie z nich dostanes (su uzemne velmi neefektivne)
skus mi najst v com je ekologicka stopa elektromotra vacsia ako stopa spalovacieho motora - vyroba: spalovaci motor je vyrobeny obvykle z hlinika (energetika spracovania), elektromotor ma medene vinutia (ale cuduj sa svete dali by sa pouzit aj hlinikove :-P) a okrem toho tam mas nejake to zelezo (to najdes rovnako aj v spalovacom motore); hmotnost/vykon su obe technologie +- porovnatelne
prevadzka:
ee u nas mas z viacej ako z polovice bezemisne zdroje ee (z jadra mas takmer polovicu dodanej ee), straty v distribucii a regulacii radovo nizsie (bavime sa o priamej spotrebe napriklad vozidlami MHD pouzivajucimi pocas jazdy trolej a zberac, a nie nabijanie bateriek) ako mas ucinnost spalovacieho motora, nehovoriac o tom ze do toho spalovacieho motora ti putuje pocas zivotnosti okrem pohonnych hmod aj omnho viac maziv....
a aspon doteraz tak zvyklo byvat, ze vozidla elektrickej trakcie (elektricky a trolejbusy) mali aj vyrazne vyssiu zivotnost ako vozidla pohanane spalovacimi motormi (autobus)...
Zaujimavy dokument o uhlikovej stope a porovnani elektromobilu s benzinovymi autami. Zial niektore veci su spocinane len povrchne, ale nie je zle si ho kuknut: https://videacesky.cz/video/svet-elona-muska-prospivaji-elektromobily-zivotnimu-prostredi
Zmojho pohladu, kym nie je na rozumnej urovni technologia recyklacii baterii, masovo by som elektromobily nepropagoval...
Treba uznat ze budovanie siete elektrobusov je vyrazne jednoduchsie a lacnajsie ako akakolvek ina MHD postavena na elektrickej trakcii. V principe staci nakupit elektrobusy a par kontajnerovych nabijaciek (postavit ich blizko rozvodne) a moze sa zacat jazdit.
Škoda, že sa k tomuto vyjadrujú politici ako populisti zastupujúci viac záujmy podnikov podnikajúcich v tejto sfére, než odborníci znalí technológií a ktorí by dokázali skutočne a úprimne pre ľudí viac spraviť.
- ekologická stopa elektromotorov je 2,3x väčšia ako stopa spalovacích motorov
- treba uvažovať, že ako vyrobíme elektrickú energiu (uhlie a jadro nie je možné úplne nahradiť a solárne, veterné a vodné elektrárne závisia od prírodných živlov, ktoré nevieme ovplyvniť tak, ako dodávku jadra a uhlia a navyše veterné a solárne elektrárne nemajú takú účinnosť pri výrobe el.energie bohužiaľ), neekologické elektrárne nie je možné odstaviť už dnes bez toho, aby to nemalo následky v podobe toho, že elektrickú energiu bude treba dovážať, príp. nebude odkiaľ, pretože ak odstaví tepelné a jadrové elektrárne viac krajín, tak bude deficit elektrickej energie a momentálne sa nerieši vôbec, že kde ju nabrať pretože sa prepadlo ošiaľu, že budeme eko a "zelení"- problémom batérie je, že po cca 700-800 cykloch nabitia jej kapacita klesá na úroveň takú, že ju môžeme vyhodiť (pod 50%)
- problém je recyklovateľnosť týchto Li-Ni batérií - resp. je to vôbec možné?
- súčasná technológia Li-Ni batérií sa používa napriek tomu, že japonci už 4 roky nazad vynašli a testovali hliníkovo-uhlíkové batéie ktoré vydržia cyklus 10 000 nabití bez straty úložnej kapacity ... Keď sú všetci páni navrhujúci ekologizáciu takí zelení, tak prečo nešetria aj prírodné zdroje a prečo sa tvária, že tá elektrina pre elektrobusy a elektroautomobily asi vznikne sama z ničoho nič?
- náklady na infraštruktúru na dobíjanie elektromobilov+busov - vstupné pri výstavbe, trvalé pri údržbe (berme do úvahy sieť nabíjacích staníc), nároky na existujúce inžinierske siete, ktoré na to nemusia byť dimenzované, opäť treba niekde získať materiály na to, hlavne vodivé, zväčša kovy (opäť ťažba v prírode)
Správne by bolo tlačiť na zbytočne vysvietené honosné biznis centrá a nákupné centrá (kto videl Bratislavu za tmy v noci z diaľnice ako svieti viac než Černobyľ, tak vie o čom točím ...) aby aj oni šetrili el. energiu a nielen my (plebs) ekožiarovkami (ktoré majú 10 alebo 20% dĺžku životnosti oproti tým z čias Husáka), ekospotrebičmi atď. Pretože uznáte asi aj vy sami, že je absolútne zbytočné mať medzi 22:00 až 6:00 ráno vysvietené nákupné centrum alebo biznis centrum. Prvoradé je v noci pouličné osvetlenie lampami a energia sa môže šetriť, príp. skladovať. Šetrilo by to prírodu a aj zdroje.
Dufam ze namiesto vymyslania so spajanim 41+64 sa zrealizuje ovela logickejsi variant spojenia 41+203. S tym ze cez vikendy by to potom mohlo jazdit az priamo na Kamzik.
Pilotna faza parcialov uz bola prezentovana v DPB. Aj ako 205 na letisko, no teraz sa zase vravelo o spojenej 41+64. A teraz sa caka kym sa rozhybe nove vedenie.
No hlavne, že si mestá ako Paríž a Londýn (a množstvo ďalších) zrušili už dávno električky i trolejbusy. Teraz akože objavujú Ameriku, že treba do mesta elektrické dopravné prostriedky... (Viem, že obe vyššie spomenuté mestá už zasa električky majú, ale je to kvapka v mori a v Paríži naviac niekde v podobe tých nezmyslov - električiek na pneumatikách.)
Mimochodom, neviete niekto, ako to vyzerá s parciálnymi trolejbusmi pre Bratislavu? Uvažuje sa aspoň o tom? Sme v nádeji? Lebo elektrobusy sú síce fajn, ale vidíme na Bratislavskom prípade, že viac ako pol dňa neodjazdia, nie je to zatiaľ dobré riešenie (+ cena!).
Dnes okolo 17:00 som siel v 56 smerom do Race. Na tomto mieste sa autobus snazil zaradit sa do praveho pruhu z napajacieho. Tento penis sa ho snazil vytlacit (autobus bol uz davno pred nim a zaradoval sa), az ho drzo nadavanim a trubenim predbehol a nedovolil mu zaradit sa! Typek 20-30 r., maskacove gate, cierne tricko.
Na moje prekvapenie je aktuálne uzavretý chodník na Moste SNP - strana smerom k Rakúsku (cyklochodník). O tejto činnosti som nikde predtým nečítal, tak ma to zaskočilo.
Dobrý deň, rada by som sa spýtala, plánujete aj tohto roku jazdiť s historickými vozidlami počas Bratislavských mestských dní? Ak áno, aké spoje? Ďakujem
Petto