Reply on: johnnyjanko #229887:
LED žiarovky by síce mali vydržať pomaly sto rokov, avšak mnoho ľudí má s nimi iné skúsenosti. A popravde netuším, v čom je problém - či časté zapínanie, nedostatočné chladenie, alebo niečo iné. Našťastie ale väčšinou nie je problém s reklamáciou.Čo sa ale týka úspory energie, tam nie je o čom. A napríklad mnohé obce, ktoré kvôli šetreniu vypínali na noc verejné osvetlenie, teraz svietia celú noc a s podstatne vyššou intenzitou (akurát v daždi nemám rád biele LED svetlo, radšej by som vtedy bral staré oranžové).
dns.mk
- ekologická stopa elektromotorov je 2,3x väčšia ako stopa spalovacích motorov
- treba uvažovať, že ako vyrobíme elektrickú energiu (uhlie a jadro nie je možné úplne nahradiť a solárne, veterné a vodné elektrárne závisia od prírodných živlov, ktoré nevieme ovplyvniť tak, ako dodávku jadra a uhlia a navyše veterné a solárne elektrárne nemajú takú účinnosť pri výrobe el.energie bohužiaľ), neekologické elektrárne nie je možné odstaviť už dnes bez toho, aby to nemalo následky v podobe toho, že elektrickú energiu bude treba dovážať, príp. nebude odkiaľ, pretože ak odstaví tepelné a jadrové elektrárne viac krajín, tak bude deficit elektrickej energie a momentálne sa nerieši vôbec, že kde ju nabrať pretože sa prepadlo ošiaľu, že budeme eko a "zelení"- problémom batérie je, že po cca 700-800 cykloch nabitia jej kapacita klesá na úroveň takú, že ju môžeme vyhodiť (pod 50%)
- problém je recyklovateľnosť týchto Li-Ni batérií - resp. je to vôbec možné?
- súčasná technológia Li-Ni batérií sa používa napriek tomu, že japonci už 4 roky nazad vynašli a testovali hliníkovo-uhlíkové batéie ktoré vydržia cyklus 10 000 nabití bez straty úložnej kapacity ... Keď sú všetci páni navrhujúci ekologizáciu takí zelení, tak prečo nešetria aj prírodné zdroje a prečo sa tvária, že tá elektrina pre elektrobusy a elektroautomobily asi vznikne sama z ničoho nič?
- náklady na infraštruktúru na dobíjanie elektromobilov+busov - vstupné pri výstavbe, trvalé pri údržbe (berme do úvahy sieť nabíjacích staníc), nároky na existujúce inžinierske siete, ktoré na to nemusia byť dimenzované, opäť treba niekde získať materiály na to, hlavne vodivé, zväčša kovy (opäť ťažba v prírode)
Správne by bolo tlačiť na zbytočne vysvietené honosné biznis centrá a nákupné centrá (kto videl Bratislavu za tmy v noci z diaľnice ako svieti viac než Černobyľ, tak vie o čom točím ...) aby aj oni šetrili el. energiu a nielen my (plebs) ekožiarovkami (ktoré majú 10 alebo 20% dĺžku životnosti oproti tým z čias Husáka), ekospotrebičmi atď. Pretože uznáte asi aj vy sami, že je absolútne zbytočné mať medzi 22:00 až 6:00 ráno vysvietené nákupné centrum alebo biznis centrum. Prvoradé je v noci pouličné osvetlenie lampami a energia sa môže šetriť, príp. skladovať. Šetrilo by to prírodu a aj zdroje.