Máš pravdu, zrušenie licencii by tiež mohlo pomôcť. Ak by mohol hocijaký voľnotržný taxikár čakať na hocijakom parkovacom mieste okolo, takýto bussines model "podplatíme úradníka, prenájme nám exkluzívny pozemok, obetiam naúčtujeme 5 €/km" by sa pravdepodobne stal neefektívnym.
Vidíš, že ak začneš rozum, dokážeš na to prísť aj sám.
Neviem, kde presne bol nástup, ale buď to bolo na stanovišti prenajatom od mesta, alebo od nemocnice. Takže stačilo by na to myslieť v zmluve o prenájme, lenže ak by bola suma nižšia, nebolo by dosť na vyplatenie príslušného skorumpovaného úradníka.
Kramare - Budkova mas bezbarierove na ZST Studnicka no zrovno to spojenie je aj tak bezvyznamne kedze na tu Valassku chodi casto len sofer a vzduch.
Samozrejme 32+204 je blbost spajat. Dalsia vec, ze spojenim sa oslabia Kramare o 1 linku,aj ci nova spojena linka bude stacit v dnesnom intervale 204. Klbak v poobednej spicke na 204 kazdych 15 minut je malo uz teraz ked premava este "nespojena".
Nejako to zregulovať musí ísť aj v kapitalizme. Napríklad v niektorých mestách v USA existuje prax, že na letisku je oznam, koľko stojí taxi do centra, príp. ku konkrétnym, významným cieľom v meste. "Flat fare" sa to volá a taxikár nemôže žiadať viac a cestujúci vie vopred, že do mesta je to napr. za 25 USD. A má to aj nalepené na okne, prípadne priamo nastriekané na aute - ak jazdí len túto trasu. Minimálne by u nás mohlo existovať nariadenie o vyvesení ceny za km, za min. státia atď. na viditeľnom mieste (za sklom, na karosérii) aj s uvedením minimálnej veľkosti písma. Pochybujem, že si niekto nastrieka na auto oznam 1 km = 10 €, 1 min. státia = 5 €, veď to by bola podnikateľská samovražda. A tieto praktiky by skončili.
Nedávno som čítal českú štúdiu o rôznych "liečiteľoch", že za absolútne neúčinné praktiky a postupy pýtajú od ľudí obrovské prachy. A zasa: ak majú vyvesenú cenu a čo sa za tú cenu bude s nešťastníkom, ktorý mu sadne na lep, diať - a samozrejme, pokiaľ nedôjde k poškodeniu zdravia - je to netrestateľné. A uzatvárajú to, že podvodníci môžu existovať len tam, kde existujú podvedení, teda tí, čo sa nechajú podviesť. Čiže - nenechajme sa podviesť, pýtajme sa na cenu vopred. Ale mesto by trvaním na výraznom upozornení o tarifách mohlo nám všetkým pomôcť, aby sme sa nestali podvedenými. A zrazu by neboli ani podvodníci...
PREsne ako vravis, zrusenim zlych-zlych licencii by sa toto urcite nestalo! Vsetci vodici by boli opat mili a uzmievavi a vobec by sa nesnazili podvadzat... To ta licencia z nich robi hovada a preto na nu Uber nikdy nemoze pristupit, aby nepokazil svojich vodicov.
Ja si tiež myslím, že je to blbosť. Takto aspoň 32 ide zo stanice na čas, po spojení s 204 by už od SAV jazdila nespoľahlivo. A oháňať sa priamym spojením DD z RaMy a TrMy je dosť blbý argument, lebo tá trasá je beztak dosť kľukatá (linkou 4 je to 22 minút, linkou 32+204 by to síce bolo 21, ale len za ideálnej premávky bez zápch). Takže kým nebudú na Šancovej, Pražskej a Limbovej BUS pruhy, tak je to zlý nápad.
Okrem toho, by sa zhoršila obsluha Kramárov, lebo by sa zrušili 4 spoje za hodinu a tiež spojenie Kramáre - Búdková by bolo možné len s bariérovým prestupom na Patrónke.
a vieme zverejniť aspoň telefón a e-mail na "tých dvoch exotov" ? .... ak im denne príde 50 "ďakovných" e-mailov, tak sa možno čosi zmení .... alebo im môže denne prísť 50 žiadostí podľa infozákona
Nie, aj keď k ničomu nezákonnému asi nedošlo, v poriadku to nie je a mesto by malo tlačiť na to, aby podobné prakticky neboli možné. Stav v civilizovanom svete je iný. €95 za 13 km je skoro trikrát toľko, čo by 13 km jazda stála v najdrahšom nočnom/sviatkovom tarife v Londýne.
Ja fakt neviem, či je to oficiálna predstava DPB, ale tu sa o tom v tomto duchu píše roky a pri neexistencii BUS pruhov to máš úplne jedno, v ktorej zápche autobusy/trolejbusy stoja
Ja som samozrejme za to, aby BUS pruhy boli v širšom centre na každej ceste, kde sú dva pruhy v jednom smere, ale pokiaľ budú za KDI rozhodovať tí dvaja exoti, čo sú tam teraz, toho sa nedožijeme ani náhodou
Ja stale nechapem, co ludia maju so spojenim L32 a L204 bez zlepsenia dopravnej situacie na trase (napriklad bus pruhy) - uz teraz meskava L32 az 15 minut v spickach (sokolska/kramare/pri suchom mlyne) a L204 na tom nie je lepsie (Tomasikova/Trnavske myto/Racianske myto/Sancova). To vazne chceme linku, ktorej spolahlivost bude ako Duncove dojmy a domnienky?
Takze ked autobus odchadza zo zastavky, nema vodic davat pozor pred seba ani za seba, aby ziadne auto/chodca nezramoval (alebo oni jeho), ale ci nejaka JaNa nedobehla nahodou na zastavku a nemacka tlacidlo o zivot?
Mna zas naopak obcas irituje, ked vodic este pusti ludi ako si ty aj po tom, co uz zavrel dvere a ja potom zmeskam prestup o tych "30 sekund" a mozem cakat trebars aj 15-20 minut, ked je napriklad vikend. Je to fakt mile, zvlast ked je velke teplo/zima alebo burka/dazd/sneh.
Na zaver tu len dodam:
A.5.3 Cestujúci je ďalej povinný:
b) v čase plánovaného odchodu spoja byť pripravený na zastávke na nástup do
vozidla, starať sa o to, aby včas nastúpil do pristaveného vozidla a v cieľovej
zastávke včas z vozidla vystúpil
d) nevstupovať do priestoru dverí po spustení signalizácie „Nevystupujte /
Nenastupujte“
j) zdržiavať sa na zastávke najmenej 0,5 metra od nástupnej hrany nástupišťa:
- do úplného zastavenia vozidla v zastávke a otvorenia dverí,
- po zvukovom a/alebo svetelnom znamení pri zatváraní dverí a pri odchode
vozidla zo zastávky.
Tak ono v prvom rade som bol vytoceny vodicom 3420 lebo to bola ocividne skrachovana existencia taky ufrflany stary skoro bezdak co si mysli ze autobus je jeho a on bude rozhodovat kto kadial nastupi a kam si sadne. Ten vodic 1851 bola uz len ceresnicka na torte. Ja chapem ze pri vychadzani zo zastavky do hustej premavky je to o hubu ale toto sa stalo po 22 hodine premavka uplne nulova a vodici hlavne poslednych spojov maju super vlastnost odchadzat zo zastavky kludne aj o pol minuty skor len aby prefrcali posledne kolo kludne aj v predstihu a nepocka nikoho aj ked ho vidi cez predne okno lebo by ho to 20 sekund zdrzalo. Rozhodne by som ale koli nemu prispevok sem nepisal ani sa nanho nikde nestazoval. Len by si mohli niekedy uvedomit ze je to neraz posledny spoj resp. interval je v tomto case 20-30 minut a vonku mrzne.
Lenže toto indivíduám ako JaNa proste nevysvetlíš, oni budú mať vždy svoju pravdu. A tak to potom aj vyzerá keď viacerí cestujúci majú podobný názor, že vodič mhd = automaticky skrachovanec a pod. A sťažnosti pomaly už za všetko, vodič môže za to že mešká kvôli kolónam, že sú vo voze bezdomovci, že nefunguje klíma, atď. A tým sa nezastávam vždy vodičov, samozrejme nájdu sa aj takí ktorí povesť ich kolegov kazia (napr. spomínané ˝údajné˝ vyhodenie z predného sedadla akceptovateľné nie je), ale tak minimálne 50% sťažností od cestujúcich (ak nie viac) je úplne neopodstatnených. A prevážaj potom takýchto ľudí...
Ako vam uz bolo vysvetlene, vodic ma pri vychadzani zo zastavky milion dolezitejsich veci na sledovanie, nez ci niekto dava dopyt, alebo sa pokusa na poslednu chvilu nastupit. Holt, prisli ste na zastavku neskoro, stane sa to kazdemu. Prestante hladat chybu vo vsetkom moznom len nie u seba.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
MatejBA