Nase Skody 29T/30T su skvele elektricky po vsetkych strankach a co sa tyka dizajnu, tak su to najkrajsie elektricky ake poznam. Idealne by bolo pridat im par clankov.
Tak ale tie Budapeštianské Combina sú o 10 rokov staršie električky a neprídú mi nejaké extra. I keď je sranda vidieť takú mega električku ako je plná a chodí v takom intervale že v špičke vidíš v diaľke na ďalšej zastávke ďalšiu.
Nechce sa mi gugliť, ale mňa by skôr stálo koľko stáli tie nové dlhé CAFy čo jazdia na 1tke.
V Bratislave mi ForCity pridú ako vcelku rozumne riešené električky a vzhľadom na to akú údržbu dostávajú, robia skvelú prácu. Lepšie vyriešený mi prišiel asi iba Stadler Variobahn v Londýne ktorý aj napriek 2+2 má vcelku priestrannú uličku. Myslím si že 32m električky do BA nie sú zlé, skôr by sa mali nejak nahradiť kačice všade okrem linky 2.
O dvere by som sa nikdy neopieral hlavne v zákrute,raz sa tie dvere môžu otvoriť.Na starých autobusoch sa dali otvoriť ručne dvere ,ked bolo vzduchové otváranie dverí.
V Belehrade žiadne 50 m električky nemajú. Majú tam 32,5 m CAF-y á 2,1 mil. EUR s pevnými podvozkami, z toho dvoma hnacími. Belehrad je placka, tam to stačí.
kraviny pokracuju, zbytocne reagovat.pripomina mi to jedneho trolla, kosicana na sme.sk.ten bol strasny expert na letectvo.napr. chcel nahradit 3 denne lety v ramci europy 737 alebo 320 jednou A380. toto je podobny expert.
Predsuvne dvere, ktore som mal hlavne na mysli, madla nemaju. Tie dvere, ktore maju madla sa neotvaraju smerom von. Tie madla su tam na to, ked su dvere otvorene, aby sa clovek mohol chytit, ked nastupuje alebo vystupuje, ked na zastavke nieje obrubnik a je tam velky vyskovy rozdiel. Pocas jazdy by cestujuci nemali vobec stat v priestore dveri a uz vobec nie sa o ne opierat. Ano viem, ze v nasich podmienkach, ked vozidla jazdia preplnene sa to neda, ale vzdy sa da chytit inej tyce tak, aby sa clovek celou vahou neopieral o dvere.
a ja som v minulosti pisal o tom ze v belehrade maju 50 m elektricky za rovnaku cenu ako sme my kupili 32 m. ale vsetci ma zrusili ze take nepotrebujeme.hlavne ze trend vo svete je iny.
Je to jednoduché. Trojdverový autobus ako napr. ten elektrický ,prepchatý sedačkami okrem priestoru pre kočík a inv.vozík,tam by mohli byť sklápacie 2-3 sedačky. A dodržiavať grafikon,aby neboli zápchy ,potom je autobus nárazovo preplnený.
Ideálne by bolo mať okolo 30 sedačiek v krátkom autobuse ako je NB12 ale to by tam nemuseli byť štvrté dvere.
Masa ľudí stojí len tam kde si nemôžu sadnúť.Tam kde je veľa sedačiek akoby zázrakom aj málo ľudí stojí. Nad tým sa zamyslite. Nebude to tým ,či sedíš alebo stojíš zaberieš rovnakú plochu ,zvlášť keď nesieš zavazadlo.
Neder zbytocne klavesnicu na neho. To co pises, som mu napisal asi 3x, vratane inych, a stale melie svoju mantru, ze najlepsi autobus je taky, kde budes mat 3+2 sedacky a behat budes ludom po hlavach aby si si sadol
Prestaň tu šíriť demagogiu o vytrhaní sedačiek z dlhých busov,na to zapomeň.
Turisti,to sú väčšinou naši občania tí turisti ,čo lietajú do zahraničia a späť domov.
Budem rad ked napises ako existujuce autobusy prisposobit tomu, ze vsetci cestujuci mozu pri rovnakom intervale a nakladoch sediet - to je predsa ciel, ze podme cestovat kulturnejsie.
NB18/31Tr maju interier pomaly ako zajazdovy autobus.
Takze moznosti su:
- viac vozov / kratsi interval + samozrejme treba viac vodicov
- dlhsie vozidla - pri elektrickach ta moznost je, autobusy sa tiez robia viacklbove, aj ked to nie je extremne rozsirene a su mesta kde sa od nich upusta
- poschodove autobusy - horne poschodie prakticky len na sedenie
Vsetky moznosti maju cosi spolocne: treba ohromne investicie do vozidiel a ludi, dalej rozsirenie a prisposobenie vozovni. Myslim ze v sucasnej dobe na to nemame. Ved v BA stale jazdia 25 rocne Karosy.
Logicke by bolo - podobne ako zeleznica ma prvu triedu, ze ak chce cestujuci vacsi "luxus" (v skutocnosti hlavne viac zivotneho priestoru), tak si priplati. Takze naklady na prepravenie jedneho cestujuceho sa zdvihnu. Teraz je otazka kto to zaplati.
Ja si v MHD rad sadnem aj na 2 zastavky, ale ked nastupujem tam kde nastupujem, je mi prijemnejsie zostat stat pri dverach a kazdeho kto chce vystupit bez minuhutia oka pustit. Predierat sa hlbsie do autobusu s chorym usporiadanim sedadiel - hlavne aby bolo kde sediet, naozaj nepotrebujem.
no ved hovorim, v kazdom prispevku kravina. tie peniaze su ale sa minaju na blbosti ako ten tvoj elektricky SOR.a pri dlhych busoch/trolejbusoch staci vyhodit niekolko sedaciek, tak ako som pisal.
ti turisti idu do mesta nie na vlak. alebo si myslis ze priletia sem a okmazite cestuju dalej.ved preco by nesli z barcelony do prahy cez bratislavu, vsak? omg
btw ta trat je vedla letiska, problem je ze nevedie priamo tam.
Stúpa nám adrenalín ,keď vidíme niekoho s batohom na chrbte vo vozidle a uvažujeme,čo to je za magora,čo nevie že si ho má zložiť,veď je to tam v predu napísané ,čo je prvýkrát v Bratislave?
Tak nech prídu s kufrom,zaplatia a budú prachy na kufrový autobus. Aj tak sa väčšina z nich preváža z letiska na hlavnú stanicu na vlak. Vlaková trať mala byť vedľa letiska ako v Rakúsku a nie aby sa prevážali cez celé mesto na stanicu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.