Odbočovací pruh z Račianskej doľava na Peknú cestu vie preferencia prerušiť. Reč bola o odbočovacích pruhoch z Peknej doľava na Račiansku a z Račianskej doprava na Peknú cestu. Keď tam detektor zaregistruje auto, tak neskôr detekovaná električka nedostane prednostný signál, hoci kedysi to tak bolo. Potom sa v tom niekto šprtal a už to takto nefunguje.
Bolo dosť sťažností na Odkaze pre Starostu na dlhé kolóny hlavne poobede v ľavom pruhu smer Pekná cesta. Ani dĺžka odbočovacieho pruhu nestačila. Tak asi to už upravili v prospech IAD.
To by znamenalo menej NP spojov na linke 4 alebo 5. Treba hľadať iné riešenia – napríklad dotlačiť podnik k tomu, aby urobil všetkým vodičom papiere na všetky typy vozov, ako v civilizácii.
Problém je, že príslušné dopravné značky boli zrušené a nenachádzajú sa v legislatíve. Pôvodne to boli S 8a a S 8b:
"Ak sa používa rýchlostný signál s premenlivým znakom (č. S 8a) alebo rýchlostný signál s viacerými signálnymi znakmi (č. S 8b), označuje rozsvietené číslo rýchlosť v km.h-1, pri ktorej dodržaní dôjde vozidlo k nasledujúcemu svetelnému signalizačnému zariadeniu v čase, keď na ňom svieti signál so zeleným svetlom "Voľno"."
Aktuálne sa pod S 8 nachádza značka "Signál s červenými striedavo prerušovanými svetlami pre zabezpečenie výjazdu vozidiel s právom prednosti v jazde so znamením Stoj!"
Ja si dovolím, keď už Vás tu máme, spýtať sa, či sa neuvažuje (a možno prečo) s obnovením dynamických indikátorov odporúčanej rýchlosti. Neviem, či súčasné 20 rokov nepoužívané zariadenia sú schopné prevádzky a navyše som si vedomý obmedzení v podobe signalizácií bez pevného signálneho plánu alebo s dopytom, každopádne, v meste je stále dosť rozsiahlych ulíc, kde by toto mohlo fungovať.
Idálne, keby sa to zladilo so zelenou vlnou vypočítanou pre MHD (v prípade, ak na medzikrižovatkovom úseku stojí na zastávke) a pekne autíčka spomaliť na 30-40 km/h, pričom pridanou hodnotou by bolo, že stihnú zelenú bez brzdenia.
Čital som to min.rok v niektorom článku, kde sa riešila zle nastavená zelená pre chodcov, ktorý často ostávali na stredovom ostrovčeku. Ten absilútne rozmerovo nevyhovuje množstvu chodcov.
Máte pravdu, za pevné sa neplatilo Siemensu. Ospravedlňujem sa za dezinformáciu; bolo to iba za dynamiku a semidynamiku. S odstupom pár rokov tá pamäť už nie je 100%tná.
Koľkokrát sa v ostatnom období zasahovalo do CSS Pekná cesta? Pretože od roku 2016 vnímam zhoršenie preferencie pre električky, keďže oproti minulosti dnes križovatka nepreferuje električky pred odbočovacími pruhmi, ergo autá detekované v odbočovacích pruhoch dostanú svoj signál a električka prednostne nie.
#228466
este doplnim, ze casto sa robia upravy na poziadanie, ktore by mali byt platene, ale na zaklade dobrych vztahov a z dovodu, aby sa pomohlo doprave v Bratislave v maximalnej moznej miere, sa aj plateny typ uprav vykona bezodplatne, ako typ "friednly favour";
bolo to tak v minulosti a aj v sucasnosti sa tak deje
#228464
samozrejme, ze nieco sa da povedat a nieco je know-how
#228466
toto mohla byt informacia v urcitom obdobi spred mozno 10 rokov, aj to len velmi kratku chvilu - hlavne islo o cas, kedy sa o preferencii MHD v Bratislave uvazovalo len vo velmi obmedzenych intenciach, ak vobec.
co sa tyka platenych uprav - rad by som to uviedol na spravnu mieru: existuje zmluva, podla ktorej su urcite upravy povazovane za elementarne, a tieto sa vykonavaju bezodplatne, teda v ramci zmluvy, a naopak - ine upravy sa povazuju za komplexne, ktore si vyzaduju vacsie ukony, a tieto su poskytovane za uplatu; obe strany sa vzdy riadili a riadia zmluvou, a to plati v obdobi, ked pan Petrik este pracoval v Siemense, ako aj po jeho odchode; urcite nie je pravdou, ze upravu pevnych planov si niekedy niekto nechal platit; jednak to dokaze samotne KDI na krizovatkach, pripojenych k dopravnej ustredni a druhak to je elementarny ukon;
samozrejme, ak sa bavime o uprave dynamickeho riadenia v intenciach zlozitejsich ako zmena dlzky fazy (teda parametricka zmena), ide o komplexny ukon;
#228471
Dubravka je riesena presne tak, ako pise IvanButo - samozrejme, za urcitych obmedzujucich podmienok; coskoro bude realizovana aj preferencia BUS na lavom odboceni zo Saratovskej do Alexyho;
#228448
prave krizovatka Vajnorska - Bojnicka (okrem dalsich dvoch: Racianska - Pekna c. a Gastanovy hajik) je projektovana a programovana prave odbornikmi z Ceskej republiky, ktori podla daneho prispevku dokazu vydolovat z kazdeho radica aj kazdu sekundu k dobru... takze v tomto pripade sa place na nespravnom hrobe
Pokiaľ viem, tak v Dúbravke sa práve riadenie vracia po vyvolanej preferenčnej fáze tam, kde bolo predtým.
A preferencia autobusov na ľavom odbočení Saratovská - Repašského pre linku 83 už existuje.
Uvažuje sa aj o doplnení preferencie pre linku 23.
Autobusy sú zdržiavané taktiež dvomi riadeným priechodmi pre chodcov, ktoré pred reškonštrukciou trate boli neriadené. Preferencia pre autobusy na týchto priechodoch neexistuje. Vtedajší HDI zamietol pripomienky, ktoré navrhovali neriadiť tieto priechody.
Neviem, kde bolo deklarované, že to bude prerobené v lete.
Bola zadaná objednávka a na preprogramovaní sa začalo pracovať. S novou zmluvou so Siemensom to nesúvisí.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Solider