Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mike #228490:
Neviem čo ti prekáža NP na L5. Pri 15 min. int. ešte viac predĺžiť cestu z Rače do Dúbravky s prestupom na Špitálskej imobilným cestujúcim. Fakt super riešenie. Ružinov má komplet L50, L61 a 39 cez víkend nízkopodlažnú..
Z Rače nič iné do centra nejde..
Hádam by sa našli ešte dve NP aj pre L9 alebo pre L8 , kde sú kratšie obehy cez víkend.
Reply on: S499.1023 #228494:
Ja si to pamätám asi do 10-12 rokov na úseku Trnavské Mýto - Predstaničné námestie. Viem, že prvým vodičom to ukazovalo 30 km/h a ďaším 40 km/h. To je celkom nízka rýchlosť, tak teraz neviem, či tam nebola zelená vlna, alebo bola nastavená na MHD. Veľmi som dopravu v nejakom širokom kontexte nevnímal, ale viem, že otec to viac-menej dodržiaval a pokaždé mi ukazoval ako to funguje.
Reply on: Ike #228493:
Ja som ešte funkčné rýchlostné signály zažil a to nielen v ČSSR ale aj na západe. Aj tak to časť vodičov používala a iná časť to využívala pre získanie pole position na ďalších semaforoch. Je to presne ako s tým odpočítavaním. A ešte jednu spoločnú vlastnosť to má - oboje nefunguje pri dynamickom riadení.
Reply on: S499.1023 #228487:
To je škoda. Odpočet je fajn, ale podľa mňa pôsobí na vodičov presne opačne, ako by mal. Pozitívom je odpočítavenie do signálu "voľno", kedy vodiči pred križovatkou spomalia a nechajú sa dokotúlať k semaforu tak, aby im bez zastavenia vyšla zelená.

Pri odpočítavaní zelenej si ale všímam, že znižujúce sa číslo na odpočte zároveň zvyšuje agresivitu vodičov v zmysle rýchlosti, nedávania prednosti MHD a chodcom a myšičkovania. Neviem, či je toto práve to, čo by malo byť v záujme mesta podporovať.

Inak v podstate ten odpočet do zelenej a odporúčaná rýchlosť funguje na rovnakom princípe, len je výsledok vyjadrený v inej veličine.
Reply on: Solider #228491:
Ale veď služby by boli rovnaké. Akurát by si vymenili Krasňany a Jurák cez víkend 4 poradia L5 za L9. Rozdiel by bol maximálne v jalových km...
Reply on: Mike #228490:
Pretože do otvorenia Petržalky robila L5 Trnávka s NP vozmi a Krasňany 1 a 3+8, potom sa to vymenilo do dnešného stavu. Prečo práve takto, neviem. Rozdelenie medzi vozovňami je kvôli pomeru rozdelenia služieb. Víkendy nikto (zatiaľ) nerieši.
Reply on: Solider #228485:
A cez víkend sú načo NP na L5? Rača tam má L3 každých 15 minút a Dúbravka L4 každých 15 minút. A do Ružinova ako často chodia NP vozy? Teda tie 2 na L9?
Reply on: david1 #228488:
Odbočovací pruh z Račianskej doľava na Peknú cestu vie preferencia prerušiť. Reč bola o odbočovacích pruhoch z Peknej doľava na Račiansku a z Račianskej doprava na Peknú cestu. Keď tam detektor zaregistruje auto, tak neskôr detekovaná električka nedostane prednostný signál, hoci kedysi to tak bolo. Potom sa v tom niekto šprtal a už to takto nefunguje.
Reply on: Solider #228475:
Bolo dosť sťažností na Odkaze pre Starostu na dlhé kolóny hlavne poobede v ľavom pruhu smer Pekná cesta. Ani dĺžka odbočovacieho pruhu nestačila. Tak asi to už upravili v prospech IAD.
Reply on: tr3mp #228481:
Potom to ešte bol S13. Aktuálne je tam miesto neho odpočet. To zasa naši legislatívci nepremýšľali.
Reply on: LUKY 87 #228479:
Po minulé roky bola posila posledné dva víkendy pred Vianocami..
Reply on: Petto #228484:
To by znamenalo menej NP spojov na linke 4 alebo 5. Treba hľadať iné riešenia – napríklad dotlačiť podnik k tomu, aby urobil všetkým vodičom papiere na všetky typy vozov, ako v civilizácii.
Reply on: Solider #228482:
Najvyssi cas riesit s novym starostom Ruzinova vikendove L9. Nech su garantovane NP.
Reply on: Solider #228482:
Hlavne že 29/30T chodia na 5ke cez víkend ...
Reply on: LUKY 87 #228479:
Včera bolo neskoro. Už na Tomášikovej v smere do mesta stáli ľudia popoludní na schodoch. Takto by víkendová doprava určite nemala vyzerať.
Reply on: Ike #228480:
Problém je, že príslušné dopravné značky boli zrušené a nenachádzajú sa v legislatíve. Pôvodne to boli S 8a a S 8b:
"Ak sa používa rýchlostný signál s premenlivým znakom (č. S 8a) alebo rýchlostný signál s viacerými signálnymi znakmi (č. S 8b), označuje rozsvietené číslo rýchlosť v km.h-1, pri ktorej dodržaní dôjde vozidlo k nasledujúcemu svetelnému signalizačnému zariadeniu v čase, keď na ňom svieti signál so zeleným svetlom "Voľno"."

Aktuálne sa pod S 8 nachádza značka "Signál s červenými striedavo prerušovanými svetlami pre zabezpečenie výjazdu vozidiel s právom prednosti v jazde so znamením Stoj!"
Reply on: mp20 #228473:
Ja si dovolím, keď už Vás tu máme, spýtať sa, či sa neuvažuje (a možno prečo) s obnovením dynamických indikátorov odporúčanej rýchlosti. Neviem, či súčasné 20 rokov nepoužívané zariadenia sú schopné prevádzky a navyše som si vedomý obmedzení v podobe signalizácií bez pevného signálneho plánu alebo s dopytom, každopádne, v meste je stále dosť rozsiahlych ulíc, kde by toto mohlo fungovať.

Idálne, keby sa to zladilo so zelenou vlnou vypočítanou pre MHD (v prípade, ak na medzikrižovatkovom úseku stojí na zastávke) a pekne autíčka spomaliť na 30-40 km/h, pričom pridanou hodnotou by bolo, že stihnú zelenú bez brzdenia.
Neplánujú sa posilniť električkové linky 8 a 9 počas predvianočných víkendov nasadením električkových súprav?
Reply on: mp20 #228473:
predpokladám že nové zobrazovače odpočtu fáz "nejdú" ak do riadenia zasahujú dva levy, je to tak? Pretože sa s tým často stretávam...
Reply on: ivanbuto #228470:
Čital som to min.rok v niektorom článku, kde sa riešila zle nastavená zelená pre chodcov, ktorý často ostávali na stredovom ostrovčeku. Ten absilútne rozmerovo nevyhovuje množstvu chodcov.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement