Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #228421:
Takto to tam funguje od spustenia tvrdej preferencie. No nielen tam. Aj na Farského je veselo ak sa nahromadia električky a idú za sebou..
Reply on: Pe67 #228426:
Stačí zatlačiť cyklo dopyt a pustí v pohode zelenú aj bez električky. Bohužial zatlačemie iba bežného dopytu pre chodca vybaví zelenú častokrát iba na stredový ostrovček.
Malo to byť prerobené v lete no stále nemáme novú zmluvu zo Siemensom tak sa udržuje v prevádzke iba súčasný stav.
Reply on: zakaznik #228424:
Cyklonauti a chodci tam majú normálne dopytové tlačítko. Občas im aj naskočí zelená, aj keď žiadna električka nejde.
Reply on: zakaznik #228424:
*zľutuje.
Reply on: Ike #228421:
To je štandardné riešenie. Na Šafku zas cyklisti dostanú zelenú asi len keď premávajú električky. 😁 (Alebo možno sa nad nimi v nejakom x-tom cykle CSS sľubuje.)
Reply on: Ike #228421:
A pritom ju máš rovno pod oknami 😁

No ale takto fungovala "dynamika" pri všetkých dynamicky riadených križovatkách v BA už desaťročia dozadu a zjavne funguje stále. Takto funguje (fungovala) aj Dúbravka, a preto ostatní nadávajú na zlú zlú preferenciu električiek, a dokonca aj vodiči autobusov, ktorí potom kvôli zlým zlým električkám naberajú minúty meškania...

Teda že sú jednotlivé fázy zoradené postupne od 1 po x, a postupne sa zaraďujú (alebo niektoré vynechajú) na základe toho, kde aktuálne je alebo nie je dopyt. Ale "program" sa nevedel opýtať, že ktorá fáza bola posledná, predtým, než nastala fáza preferencie električiek, a do tej sa opäť vráti (alebo do nasledujúcej).

Otázka je, či taký inteligentný program neumožňuje radič, alebo to nevie dodávateľ naprogramovať, alebo také naprogramovanie stojí tisíce eur a keďže je už november, tak rozpočet na úpravy križovatiek na tento rok je už dávno vyčerpaný...
Reply on: Ike #228421:
Podľa tohto opisu mali potom celých päť minút červenú aj vozidlá idúce po hlavnej ceste od Námestia slobody na Mýtnu a naopak. Celkom fajn zdržanie pre L94 a L39/L31
Dnes som si všimol celkom vážne nedostatky pri riadení svetelnej križovatky Nám. Slobody x Mýtna.

Preferencia pre električky funguje špičkovo, ale mám pocit, že skôr na úkor chodcov ako ostatných vozidiel. Uvediem príklad, čo sa mi dnes stalo. Opis je z pohľadu chodca, ktorý chce prejsť z nárožia pri Slovenskom rozhlase na nárožie pri MDV. Cestná svetelná signalizácia je z pohľadu vodiča idúceho v smere od Predstaničného námestia. Situácia cez google streetview: https://goo.gl/maps/rUm1mwCeea62

1. Smer rovno a vpravo (Blumentál - Kollárko) dostal zelenú.
2. Smer rovno a vpravo dostal červenú.
3. Smer vľavo (Mýtna) dostal zelenú.
4. Smer vľavo dostal zelenú.
5. Teraz mala nasledovať zelená pre chodcov, ale do obvodu križovatky vošla električka na HLST.
6. Smer rovno a vpravo (ako nekolízny voči električke) dostal zelenú.
7. Po prejazde električky dostal smer rovno a vpravo červenú.
8. Smer vľavo dostal zelenú.
9. Smer vľavo dostal červenú.
10. Teraz mala nasledovať zelená pre chodcov, ale do obvodu križovatky vošla električka z HLST.
11. Smer rovno a vpravo dostal znova zelenú.
12. Smer rovno a vpravo dostal červenú.
13. Smer vľavo dostal zelenú.
14. Smer vľavo dostal červenú.
15. Teraz konečne mala nasledovať zelená pre chodcov, ale zase električka na HLST.
16. všetko ešte raz
17. Smer vľavo dostal červenú.
18. Chodci dostali zelenú.

Na križovatke som bez zveličenia stál asi 5 minút. Nie som fakt odborník na svetelné križovatky, ale nedalo by sa nastaviť, aby po prerušení signálneho plánu električkou pokračoval tam, kde bol prerušený? Musí začínať znova, alebo to bola len zhoda náhôd? Úplne ideálne by bolo, keby po prerušení električkou prioritne pustil chodcov v kolíznom smere.
Reply on: IBBI #228412:
Samozrejme, ze novinar je svina.
Ja som v tom nevinne, vobec som nechcel kliknut na clano a precitat si o mamicke roztahanej na 100 metrov po Karloveskej.💀
Preco tento narod hlada chyby vzdy v tych druhých?
Reply on: IBBI #228418:
Len či sa toho dožijeme. 😁
Reply on: MatejBA #228417:
Parada! Ale vacsie halo bude asi ked dojazdi posledna T3. 😉
Reply on: IBBI #228415:
Tak to je aj vdaka tebe, kebyze to nezdielas, tak neklikneme nan 😂
Reply on: Ike #228414:
No vsak toto. 😉 Ale tak ulohu si novinar splnil - klikli sme im na clanok.
Reply on: IBBI #228412:
Ľahké zranenie neznamená ani potrat. A 35 ročná mamička je mladá? 😁
"Veľká tragédia: V Karlovej Vsi zrazila električka mladú mamičku."
"V mestskej štvrti Karlova Ves sa v stredu 14. novembra v poobedných hodinách stala veľká tragédia."

"Privolanou službou rýchlej zdravotnej pomoci bola žena s ľahkým zranením prevezená na ošetrenie do jednej z bratislavských nemocníc."

V jednom jedinom mal Fico pravdu - a to v nazore na novinarov.
Public Transport

Public Transport

Reply on: MatejBA #228407:
Áno je to pár metrov, ale vždy ma štve keď ten trolejbus je na Molecovej prvý.😆 Ale podľa mňa nie je až také ťažké aby pri Vodárenskom múzeu trolejbus proste len otvoril dvere pritom ako čaká na zelenú.
Reply on: Petto #228409:
Tak ako ak nezrusia "staru" Molecovu uplne a N34 a 139 budu stat pri Shellke, tak to bude riadny fail 😖

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.