Dokonca aj dnes, keď su kvôli vyluke na SNP nahrané odklony, su ľudia prekvapení. Z linky 8 dnes polovica ľudí vystúpila na Americkom, lebo necakali, že nepôjde ma Obchodnú.
Informovanosť o výluke bola slabá. Nechápem, prečo vodič električky nemohol na Krížnej zahlásiť, kde je nadväzujúca električková doprava (e-4,9). A podobne - na rohu Vazovovej - zahlásiť, kam sa majú cestujúci presunúť. Druhým faktom je ale, že cestujúci oznamy nečítajú. Keď prišla na Trnavské mýto e-2 smerom na Krížnu, väčšina cestujúcich do nej nenastúpila. Keď som im povedal, že zbytočne čakajú, že i tak všetko končí na Krížnej, časť nastúpila, ale časť zostala na zastávke s tým, že "Veď osmičky chodia" (a zjavne netušili, že tiež len na Krížnu).
Poučenie z tejto výluky je podľa mňa také, že cez označník zastávky má byť vyvesený výrazný oznam o výluke, zmene. Niečo ako zakrytie zastávky "Zastávka je zrušená". Vtedy si idú aspoň niektorí cestujúci pod prístrešok prečítať oznam. Lenže, keď na zastávke nie je nič a sú tam stále obe pravidelné linky, cestujúci nemajú dôvod ísť si prečítať oznam. Lebo, keď je tam stále uvedené 8,9 resp. 2,4, tak sa cestujúci nevzrušuje a nemôže tušiť, že je nejaká zmena. Takže dať na zastávku jasný oznam, zakrývajúci aj čísla pravidelných liniek - napr. VÝLUKA, alebo Zmena organizácie dopravy, alebo ZMENA - podrobnosti v ozname a pod., aby cestujúci na prvý pohľad videl, že je nejaká nepravidelnosť v premávke.
Čo sa týka cedule, ktorá ukazovala na Krížnej, kam sa majú cestujúci presunúť na e-4,9 - síce tam v nedeľu v podvečer stále bola, ale nejaký "dobrák" ju otočil tak, že ukazovala na potrebu prechodu na opačnú stranu Krížnej - na chodník vpravo v smere von z mesta...
Mozno to bolo tym, ze ked som tade isiel uz bola vonku tma, cize horsia viditelnost. Videl som tu fotky, ze niekde bola 1 tabula s mapkou ale vecer som ju uz vobec nevidel. Aj ja som na chvilu zneistel, ze ci stojim na tej spravnej zastavke, lebo samozrejme vecer sa vsetci rozbehli na normalnu zastavku Vazovova, ktora bola vysvietena.
Super zvladnuta vyluka na Kriznej... Niektore 2-ky chodili vcera s cielom Hlavna Stanica a zrazu ludia prekvapeni, ze konecna na Kriznej. Na vacsine zastavok vyveseny CP 4ky a ludia prekvapeni, ze prisla 2ka
Po vystupeni na Kriznej ziadne info kade ist, niektori ludia isli na povodnu zastavku Vazovova, no samozrejme elektricky zastavili na nahradnej zastavke, ktoru nebolo poriadne vidiet, lebo oznacenie bolo umiestnene strasne vysoko na stlpe. Potom niektori utekali z normalnej zastavky Vazovova dole na tu nahradnu, aby stihli elektricku.
Ak pominiem nedostatok miesta na vyboduovanie P+R terminálu v Tebou navrhovanej lokalite, ako aj logickú snahu mať terminál P+R čo najviac na periférii, tak Tebou navrhované umiestnenie je už v mieste, kde by si vylúčil možnosť variantného vedenia vlakov cez Keleti rendezőállomás v prípade nejakej mimoriadnosti, prípadne by si v prípade odklony zrušil obsluhu tejto zastávky.
Len si v tvojom nápade nejako nezohľadnil, že predĺženie ET do Vajnôr je aj z dôvodu zámeru budovania parkoviska P+R a tebou zmieňovaného terminálu. Na to nemáš na Zlatých pieskoch vhodný priestor. Takže tvojim nápadom oproti navrhovanému by si dostal akurát to, že ušetríš pár metrov koľajníc a zhoršíš atraktivitu železničnej zastávky.
Takže, ja by som nechal vlaky stáť kde sú, postavil parkovisko aj predĺženie ET a zvážil existenciu žel. zastávky na úrovni nadjazdu na Žabí majer (v polceste úseku Vajnory - Vinohrady). Tá by síce dnes obsluhovala len priemyselné časti v okolí (napr. aj vyriešila dostupnosť od Senca na Starú Vajnorskú), ale v budúcnosti by bola v križovaní s predĺženou Bojnickou, teda napojenie tak na Ružinov, ako aj Raču.
Schválne som písal o oblasti pri VW, lebo okrem fabriky je tam aj dosť veľa rodinných domov a dáke tie bytovky. Samozrejme, neverím v rušenie 21, keďže ide o úplne iný typ spojenia po inej trase.
Myslel som zriadenie zastavky pri dnesnom priecesti severne od obratiska Zlate piesky (pri vychodnom okraji Kalneho jazera) bez zmeny trasovania trate Stanica by zostala tam kde je, ale vlaky osobnej dopravy by tam nestali (kvoli kapacite). Kedze vlaky osobnej dopravy tam dnes tak ci tak nie su obiehane, nemalo by to snad mat podstatny dopad na kapacitu.
Pod presunutím si myslel zmenu trasovania trate, alebo presúvanie pozdĺžne po existujúcej trati? Lebo viem si predstaviť, že by zastávka bola na konci tejto ulice: https://goo.gl/maps/o3sYUKHmWfC2
Len by ju bolo potrebné "zvábniť" ?
Ale inak mám taký osobný pocit, že tých zastávok by sa rozhodne v meste hodilo viac a vedeli by do určitej miery (samozrejme po optimalizácii organizácie v HLST, ktorá je Yetim) suplovať metro. Len by sa to vážne chcelo zamyslieť nad paralelnou infra, pretože ťahať atraktívne mestské osobáky po trati, kde jazdia nákladné vlaky a preceňované EC vlaky nie je veľmi fízibl.
Mne je luto ze namiesto tahania elektricky k stanici vo Vajnorom sa neuvazuje skor s presuntim zeleznicnej stanice (resp. zastavky) na Zlate piesky, kde by mohol vzniknut pekny prestupny uzol MHD/vlak/regiobus. Od konca obratiska Zlate piesky po trat je to zhruba 300 metrov. Nevyhodou je ze je to do nejakej miery zastavane (ale ide prevazne o priemyselne budovy, niektore z nich uz nevyuzivane).
Ako na čo? Veď aj teraz máš denne zápchy cez celé Vajnory po kruháč pri Vajnorii. ´
Vlak tam máš cez deň v polhodine. Ak by tam stáli aj rexy tak ešte častejšie v smere na hlavnú st.
No L52 nie je rozhodne vymeták Vajnôr a ani L525 tam nezachádza.
A ved naco by dnes chodili ludia z Vajnor na ZST Vajnory ? Okrem vlakom tam predsa nic nie je. Ta elektricka do buducna im moze dat vacsi zmysel ak nebude nejaky zlozity prestup. Otazne je uz to co pise Mike. Ci tato lokalka vie nejako obist ranne zapchy. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Valec
Takže, ja by som nechal vlaky stáť kde sú, postavil parkovisko aj predĺženie ET a zvážil existenciu žel. zastávky na úrovni nadjazdu na Žabí majer (v polceste úseku Vajnory - Vinohrady). Tá by síce dnes obsluhovala len priemyselné časti v okolí (napr. aj vyriešila dostupnosť od Senca na Starú Vajnorskú), ale v budúcnosti by bola v križovaní s predĺženou Bojnickou, teda napojenie tak na Ružinov, ako aj Raču.