Ak pominiem nedostatok miesta na vyboduovanie P+R terminálu v Tebou navrhovanej lokalite, ako aj logickú snahu mať terminál P+R čo najviac na periférii, tak Tebou navrhované umiestnenie je už v mieste, kde by si vylúčil možnosť variantného vedenia vlakov cez Keleti rendezőállomás v prípade nejakej mimoriadnosti, prípadne by si v prípade odklony zrušil obsluhu tejto zastávky.
Len si v tvojom nápade nejako nezohľadnil, že predĺženie ET do Vajnôr je aj z dôvodu zámeru budovania parkoviska P+R a tebou zmieňovaného terminálu. Na to nemáš na Zlatých pieskoch vhodný priestor. Takže tvojim nápadom oproti navrhovanému by si dostal akurát to, že ušetríš pár metrov koľajníc a zhoršíš atraktivitu železničnej zastávky.
Takže, ja by som nechal vlaky stáť kde sú, postavil parkovisko aj predĺženie ET a zvážil existenciu žel. zastávky na úrovni nadjazdu na Žabí majer (v polceste úseku Vajnory - Vinohrady). Tá by síce dnes obsluhovala len priemyselné časti v okolí (napr. aj vyriešila dostupnosť od Senca na Starú Vajnorskú), ale v budúcnosti by bola v križovaní s predĺženou Bojnickou, teda napojenie tak na Ružinov, ako aj Raču.
Schválne som písal o oblasti pri VW, lebo okrem fabriky je tam aj dosť veľa rodinných domov a dáke tie bytovky. Samozrejme, neverím v rušenie 21, keďže ide o úplne iný typ spojenia po inej trase.
Myslel som zriadenie zastavky pri dnesnom priecesti severne od obratiska Zlate piesky (pri vychodnom okraji Kalneho jazera) bez zmeny trasovania trate Stanica by zostala tam kde je, ale vlaky osobnej dopravy by tam nestali (kvoli kapacite). Kedze vlaky osobnej dopravy tam dnes tak ci tak nie su obiehane, nemalo by to snad mat podstatny dopad na kapacitu.
Pod presunutím si myslel zmenu trasovania trate, alebo presúvanie pozdĺžne po existujúcej trati? Lebo viem si predstaviť, že by zastávka bola na konci tejto ulice: https://goo.gl/maps/o3sYUKHmWfC2
Len by ju bolo potrebné "zvábniť" ?
Ale inak mám taký osobný pocit, že tých zastávok by sa rozhodne v meste hodilo viac a vedeli by do určitej miery (samozrejme po optimalizácii organizácie v HLST, ktorá je Yetim) suplovať metro. Len by sa to vážne chcelo zamyslieť nad paralelnou infra, pretože ťahať atraktívne mestské osobáky po trati, kde jazdia nákladné vlaky a preceňované EC vlaky nie je veľmi fízibl.
Mne je luto ze namiesto tahania elektricky k stanici vo Vajnorom sa neuvazuje skor s presuntim zeleznicnej stanice (resp. zastavky) na Zlate piesky, kde by mohol vzniknut pekny prestupny uzol MHD/vlak/regiobus. Od konca obratiska Zlate piesky po trat je to zhruba 300 metrov. Nevyhodou je ze je to do nejakej miery zastavane (ale ide prevazne o priemyselne budovy, niektore z nich uz nevyuzivane).
Ako na čo? Veď aj teraz máš denne zápchy cez celé Vajnory po kruháč pri Vajnorii. ´
Vlak tam máš cez deň v polhodine. Ak by tam stáli aj rexy tak ešte častejšie v smere na hlavnú st.
No L52 nie je rozhodne vymeták Vajnôr a ani L525 tam nezachádza.
A ved naco by dnes chodili ludia z Vajnor na ZST Vajnory ? Okrem vlakom tam predsa nic nie je. Ta elektricka do buducna im moze dat vacsi zmysel ak nebude nejaky zlozity prestup. Otazne je uz to co pise Mike. Ci tato lokalka vie nejako obist ranne zapchy. ?
Lokalna linka Cierna Voda - ZST Vajnory bude tiez stat rano 75% trasy v kolonach. Usek ZST Vajnory - Zlate piesky je prejazdny aj v najvacsej spicke iba s minimalnym zdrzanim (obcas na priecesti a na pravom odboceni oproti sadom).
Nepomôže lebo bude stáť niekde v oblasti terajšieho autovrakoviska na druhej strane stanice ako sú Vajnory. Aj teraz máš vymeták na stanicu no využíva ho zatial málo ľudí.
Ak tam plánujú sídlisko pre 15000 ľudí tak logicky to mali dať cez nadjazd do Vajnôr z výhladom prepojenia s Račou ako to bolo aj kedysi plánované.
Preco by nepomohla ? Rano stoji L53 v kolonach, A ak by sa zaviedla nejaka lokalna linka Cierna voda - Vajnory ku elektricke k ZST Vajnory tak neverim ze sa neujme. ?
O VW elektricke si myslim to iste co uz povedal 1 odbornik. Tam okrem smien na 6,14,22 necestuje nikto. A dalsia vec. ak sa zrusi 21 a povie sa DNVckarom chodte na elektricku ku VW , tak vieme ako to dopadne.
Elektricka po Bory bude stale pre DNV irelevantna. A domnievat sa ze elektricka bude pre BORY nejaky nosny system do centra je utopia. Bude to len lokalka vo vztahu Bory - Dubravka- mozno Karlovka .
L21 bude stale nosna pre DNV pokial je stale ako-tak priechodna D2 pre nu. A na 21tke budu "parazitovat" obyvatelia Borov ak im nezriadia nejaku linku priamo aspon Bory - Patronka.
Hej teraz je v posudzovaní iba trať po ŽST Vajnory čo samotným Vajnorom nijak nepomôže. Zlepší však aspoň prestup od vlakov do oblasti Vajnorskej a Rožnavskej ul.
Otázka však čo bude skôr nové TIOPy Ružinov, Trnávka alebo táto trať.
Ak by bolo predĺženie trate vybudované, tak by sa kapacita obratiska znížila, koľaj č. 1 by bola v obratisku kratšia a zmestili by sa na ňu iba 3 dupláky, t. j. rovnako ako na koľaj č. 3. To znamená, že ak by bolo predĺženie vybudované, kapacita obratiska by bola rovnaká či už pri ľavom alebo pravom otočení. Keďže sa však predĺženie v blízkom horizonte ani neplánuje, nevidím dôvod obnovovať tento stav. Takisto obratisko Pri kríži sa pri predĺžení trate k TIOP Bory kompletne prebuduje, prípadne zruší. A to je reálnejšie, ako pokračovanie z Komisárok do Vajnôr.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023