Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Petto #228114:
Lokalna linka Cierna Voda - ZST Vajnory bude tiez stat rano 75% trasy v kolonach. Usek ZST Vajnory - Zlate piesky je prejazdny aj v najvacsej spicke iba s minimalnym zdrzanim (obcas na priecesti a na pravom odboceni oproti sadom).
Reply on: Petto #228114:
Nepomôže lebo bude stáť niekde v oblasti terajšieho autovrakoviska na druhej strane stanice ako sú Vajnory. Aj teraz máš vymeták na stanicu no využíva ho zatial málo ľudí.

Ak tam plánujú sídlisko pre 15000 ľudí tak logicky to mali dať cez nadjazd do Vajnôr z výhladom prepojenia s Račou ako to bolo aj kedysi plánované.
Reply on: david1 #228110:
Preco by nepomohla ? Rano stoji L53 v kolonach, A ak by sa zaviedla nejaka lokalna linka Cierna voda - Vajnory ku elektricke k ZST Vajnory tak neverim ze sa neujme. ?
Reply on: Viko #228111:
O VW elektricke si myslim to iste co uz povedal 1 odbornik. Tam okrem smien na 6,14,22 necestuje nikto. A dalsia vec. ak sa zrusi 21 a povie sa DNVckarom chodte na elektricku ku VW , tak vieme ako to dopadne.
Reply on: Viko #228111:
Elektricka po Bory bude stale pre DNV irelevantna. A domnievat sa ze elektricka bude pre BORY nejaky nosny system do centra je utopia. Bude to len lokalka vo vztahu Bory - Dubravka- mozno Karlovka .
L21 bude stale nosna pre DNV pokial je stale ako-tak priechodna D2 pre nu. A na 21tke budu "parazitovat" obyvatelia Borov ak im nezriadia nejaku linku priamo aspon Bory - Patronka.
Reply on: Petto #228107:
Nebude dôvod? Naozaj si myslíš, že pri rozsahu projektu bory a prípadnom napojení DNV a/alebo oblasti pri VW tam bude polovičný dopyt oproti Dúbravke?
Reply on: Solider #228106:
Hej teraz je v posudzovaní iba trať po ŽST Vajnory čo samotným Vajnorom nijak nepomôže. Zlepší však aspoň prestup od vlakov do oblasti Vajnorskej a Rožnavskej ul.

Otázka však čo bude skôr nové TIOPy Ružinov, Trnávka alebo táto trať.
Reply on: 810zssk #228108:
(zeleznicna zastavka)
Reply on: Petto #228107:
Preco by nebol? Bude tam zastavka, bude tam byvat kopa ludi, bude to sluzit pre DNV, atd.
Reply on: Solider #228106:
Podla mna sa prebuduje Pri krizi. Nebude dovod viest 4 a 5 obe na Bory.
Reply on: mi.v #228105:
Ak by bolo predĺženie trate vybudované, tak by sa kapacita obratiska znížila, koľaj č. 1 by bola v obratisku kratšia a zmestili by sa na ňu iba 3 dupláky, t. j. rovnako ako na koľaj č. 3. To znamená, že ak by bolo predĺženie vybudované, kapacita obratiska by bola rovnaká či už pri ľavom alebo pravom otočení. Keďže sa však predĺženie v blízkom horizonte ani neplánuje, nevidím dôvod obnovovať tento stav. Takisto obratisko Pri kríži sa pri predĺžení trate k TIOP Bory kompletne prebuduje, prípadne zruší. A to je reálnejšie, ako pokračovanie z Komisárok do Vajnôr.
Reply on: Solider #228104:
Načrtol som si tú variantu ešte pred písaním predošlého príspevku, ale nepotvrdilo sa mi získanie miesta v slučke. Skúste prípadne dať náčrt, ako to vychádza Vám. (Nezabudnite na potrebu možného pokračovania trate, ktorá bola vtedy pravdepodobne aktuálna, viď #228095.) Ja môžem pridať nejaký náčrt, ale možno niekedy večer.
Reply on: mi.v #228103:
Pri obratisku so štandardným otáčaním by nebolo treba zväčšiť pozemok a dokonca by sa tam zmestilo viac vozidiel, keďže rozraďovacia výhybka z koľaje č. 2 na koľaje č. 1 a č. 3 by mohla byť podstatne skôr. Takisto sa v obratisku nachádza koľajové kríženie, ktoré by tam za normálnych okolností nebolo.
Reply on: DRRD #228099:
Čo píšete všetci traja, teda možnosť pozdejšieho predĺženia trate (obojsmerný prejazd miestom obratiska v priamom smere) + minimálna možná veľkosť pozemku + inšpirácia pražskými slučkami, si neodporuje, skôr sa to dopĺňa a ako optimum vychádza z toho to riešenie, ktoré je tam teraz. Takže je vlastne dobré 🙂

Pri klasickej slučke v jednosmere by buď bolo potrebné zväčšiť pozemok vysunutím slučky mimo os trate (na mape metských dráh viď obratisko Važecká v KE, ktoré má rezervu na pokračovanie trate, ale je vysunuté) alebo by klesla deponovacia kapacita (koľaj z predĺženia trate by križovala odstavné koľaje) alebo by nebol priamy prejazd v jednom zo smerov (ale cez oblúky slučky), čo je ešte viac neprijateľné.
Reply on: Miro #228091:
Ja som to uz dvakrat videl a vzdy ma to fascinovalo. Ten pan vodic mi pripada velmi sympaticky
Scifi sa stalo skutocnostou! DPB poskytol CP k vyluke na Nam. SNP!!!
Reply on: DRRD #228099:
Ako nie som expert na trate a kolaje, ale nebolo by to obratisko rovnako velke nezavislo na tom, ktorym smerom sa po nom jazdi?
Reply on: mi.v #228093:
V tom čase bol dôvod taký že sa musel prikúpiť pozemok lebo stará konečna (triangel) bola menšia. A aby sa čo najmenej polnohospodárskej pôdy vykupovalo a stálo to čo najmenej tak to projektant navrhol takto. Keby sa robili tri kolaje v jednomsmere tak by nevyšiel na tomto pozemku ten tvar konečnej.
Reply on: david1 #228095:
Realita bude úplne iná - v čase prestavby obratiska z triangla na slučku sa nejaký kompetentný z DPB zhliadol v Prahe v obratisku s protismernými koľajami, ktoré bolo v Prahe veľmi rozšírené (Petřiny, Divoká Šárka, Podbaba) a povedal "také ešte v Bratislave nemáme". Inak by samozrejme ani klasické usporiadanie slučky nebránilo pokračovaniu vo výstavbe trate ďalej.
Ak sa presadí zámer postaviť na bývalom letisku sídlisko pre 15000 ľudí tak by to dosť pomohlo.

https://bratislava.sme.sk/c/20916805/z-letiska-ma-byt-sidlisko-ludia-su-proti.html

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.