Reply on: 810zssk #228000:
So spochybňovaním bezpečnosti by som bol opatrný. Predpokladám, že striedanie turnusov rešpektuje platnú legislatívu, ktorá organizáciu pracovného času rieši.Režim 2 dni celodenka + 2 dni voľno je, naopak, režimom s najväčšou dispozíciou súkromného času. Poznám konkrétne prípady, kde nechať vodiča pracovať od rána do večera nechce ani tak firma ako samotní vodiči.
Z osobnej skúsenosti by som však povedal, že nič také ako objektívna "univerzálna šoférska pravda" (čo je dobré a čo je zlé) neexistuje. Skôr platí pravidlo, že každá zmena je z princípu zlá, namierená proti vodičom a najlepšie je to tak, ako to bolo odjakživa. Zaujímavé pritom je, že v rôznych mestách sú názory a predstavy aj celkom rozdielne. To, čo je v jednom meste posvätné neodňateľné právo, by v prípade zavedenia u iného dopravcu mohlo spôsobiť revolúciu.
810zssk
Striedačov v inom štáte som zamestnávať nechcel (aj keď v tom nevidím problém), skôr som mal na mysli postupné vykonávanie linky. Opäť príklad z letectva: BA lietajú niektoré linky medzi Londýnom a Karibikom s medzipristátim ešte niekde v Karibiku. Posádky fungujú tak, že posádka letí z Londýna do prvej zastávky v Karibiku, tam má pár dní pauzu počas ktorej niektorý deň spraví kolečko do druhej zastávky v Karibiku a naspäť a potom ide domov do Londýna. V autobusovom príklade, vodič ide z Bratislavy niekde do Nemecka (alebo inde), tam má pauzu (bus po ňom prevezme vodič čo išiel z Bratislavy deň-dva pred ním), potom ide s iným busom do Bruselu a naspäť, opäť pauzuje v Nemecku a potom ide domov.