Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #228003:
Lenze uvedeny rezim plati len do doby, kym ma dopravca dostatok vodicov. Akonahle mu zacne tiect do topanok (a dnes tecie do topanok vacsine), z 2+2 sa rychlo stava 3+1, pripadne 2 dlhe - 2 kratke - 2 dlhe a podobne radosti.
Reply on: Vladimír #228003:
S posledným odstavcom úplne súhlasím a na tú pointu som trochu narážal vo svojom #227986.

Moja hlavná otázka by ale smerovala k tomu či si dopravcovia môžu dovoliť organizovať pracovný čas podľa toho ako "sa to vždy robilo" a ako si dnešný zamestnanci myslia že to "má byť". Lebo ako som uź napísal, je logické že dnešní zamestnanci preferujú dnešný stav. Otázka je či to isté platí pre potenciálnych nových zamestnancov a či práve toto nie je brzda pre ich získavanie.
Reply on: 810zssk #228000:
So spochybňovaním bezpečnosti by som bol opatrný. Predpokladám, že striedanie turnusov rešpektuje platnú legislatívu, ktorá organizáciu pracovného času rieši.

Režim 2 dni celodenka + 2 dni voľno je, naopak, režimom s najväčšou dispozíciou súkromného času. Poznám konkrétne prípady, kde nechať vodiča pracovať od rána do večera nechce ani tak firma ako samotní vodiči.

Z osobnej skúsenosti by som však povedal, že nič také ako objektívna "univerzálna šoférska pravda" (čo je dobré a čo je zlé) neexistuje. Skôr platí pravidlo, že každá zmena je z princípu zlá, namierená proti vodičom a najlepšie je to tak, ako to bolo odjakživa. Zaujímavé pritom je, že v rôznych mestách sú názory a predstavy aj celkom rozdielne. To, čo je v jednom meste posvätné neodňateľné právo, by v prípade zavedenia u iného dopravcu mohlo spôsobiť revolúciu.
Reply on: Valec #228001:
Mozme, ale ked o tom budeme diskutovat, budem skor zastavat nazor ze je malo prisna 🙂 Aj ked urcite ma niektore konkretne elementy v ktorych by bolo mozne naopak ubrat.
Reply on: 810zssk #228000:
No, to ale môžeme diskutovať o tom, či je správne nastavená európska legislatíva o pracovnom čase vodičov. Ja predpokladám, že to niekto nestrelil len tak od brucha, ale pri jej tvorbe autori vychádzali z nejakých údajov.

Inak, vyšlo ti pekné číslo príspevku.
Reply on: Valec #227998:
Tomu rozumiem aka je doba vedenia vozidla, ale stale tam zostava podla mna malo casu na odpocinok. Ano, teoria je ze mas 5 hodin volna kedy mozes spat, ale som skepticky ci je realne vyuzivana.

Kazdopadne sa tu miesaju dve rozne temy - jednou je nedostatok sukromneho casu (ci uz s rodinou alebo na ine ucely), ak je sluzba s normalnou dlzkou roztahana na cely den a druhou je bezpecnost jazdy pri nedostatku odpocinku. Tvoj druhy odsek sa tyka skor toho druheho problemu - vela ludi si radsej odrobi vela v kuse a potom ma dlho volno, len to bohuzial ide na ukor bezpecnosti.
aki je nazor na myting vodicou?
Reply on: 810zssk #227992:
Ale ak máš službu od 3:50 do 20:30, t.j. 16,5 hod., tak max. doba vedenia vozidla aj tak nesmie prekročiť 11 hodín. Tých 5 hodín medzi tým môžeš kľudne predriemať.

Inak, ak by som ako vodič zo SAD PO prestávkoval v Nemecku, ktorý čas budem tráviť s rodinou, príp. sa venovať iným záľubám?
Prečo aj kamionisti radšej trávia 2 týždne za volantom v kuse (a potom dva týždne doma) a nekempujú niekde na francúzskej riviére?
Reply on: Trolley #227980:
L53 vypravuje okrem Trnávky aj vozovňa Krasňany. Autobusy chodia ako služobná jazda (aspoň čo som ja videl)
Reply on: zakaznik #227993:
V leteckej doprave sú úplne iné tržby aj platy
Reply on: 810zssk #227992:
S takýmto prístupom by si rýchlo zbankrotoval. ? Nechápem, načo by si platil Slovákovi diéty a ubytovanie v Nemecku, keď môže voľnovať doma...
Reply on: david1 #227991:
Nezmysel. Zmluva o prenájme môže obsahovať čokoľvek, podobne ako cirkev keď prenajala pozemok Lidlu v Petržalke, tak ho môže zaviazať mať v nedeľu zatvorené.

Aspoň elementárny rozhľad v oblasti práva by si mohol mať, aj keď nestudujes právo.
Reply on: zakaznik #227989:
Ja si pamätám čo som napísal. Nechcel som zakázať 12-hodinové služby (ktoré by na tvojom príklade stačili dve), chcel som zakázať služby od 3:50 do 20:30.

Striedačov v inom štáte som zamestnávať nechcel (aj keď v tom nevidím problém), skôr som mal na mysli postupné vykonávanie linky. Opäť príklad z letectva: BA lietajú niektoré linky medzi Londýnom a Karibikom s medzipristátim ešte niekde v Karibiku. Posádky fungujú tak, že posádka letí z Londýna do prvej zastávky v Karibiku, tam má pár dní pauzu počas ktorej niektorý deň spraví kolečko do druhej zastávky v Karibiku a naspäť a potom ide domov do Londýna. V autobusovom príklade, vodič ide z Bratislavy niekde do Nemecka (alebo inde), tam má pauzu (bus po ňom prevezme vodič čo išiel z Bratislavy deň-dva pred ním), potom ide s iným busom do Bruselu a naspäť, opäť pauzuje v Nemecku a potom ide domov.
Reply on: zakaznik #227984:
Ešte raz. Mesto nemá v kompetencii riešiť cenotvorbu. Prenajíma jedine pozemok.

Podobne ako pri stánkoch na Vianočných trhoch ,aby si to lepšie pochopil. Tam to ide formou dražby. Je už na tebe či dáš za lokšu dve-tri eurá alebo nedáš...
Reply on: zakaznik #227978:
V kokpite musia byť bdelý pri činnosti dvaja ľudia (kapitán a prvý dôstojník), kým v autobuse len jeden (vodič). Z toho mi vychádza, že vždy stačí +1
Reply on: 810zssk #227987:
S tebou je ťažko diskutovať, keď si často ani nepamätáš, čo si napísal pred hodinou, alebo si vkladáš rôzne nepodstatné argumenty.

Chcel si zakázať dlhé služby a ja som upozornil, že v niektorých medzinárodných linkách (a mmch existuje aj iná, ako pravidelná doprava) by bolo treba navyše vodiča, úplne zbytočne.

Nápad na zamestnanie striedačov niekde po trase v inom štáte ani nestojí za komentár...
Reply on: 810zssk #227987:
*+ prestávky, nie prestoje, pardón 🙂

Ale každopádne, mojou kľúčovou výčitkou u SADiek nie je doba výkonu, ale doba odpočinku.
Reply on: zakaznik #227983:
Pozerám že priamy spoj Bratislava - Brusel je 20 hodín, to je na dvoch vodičov s 11-hodinovou službou + prestoje.

Inak som nikdy nerozumel dogme SADiek voziť dvoch vodičov z ktorých jeden spí na prednom sedadle, namiesto toho aby sa prestriedali a mali v mieste striedania odpočinok. Asi dogma že voz musí byť pridelený.
Reply on: Valec #227982:
Tak ono samozrejme nie je prekvapením, že keď sa pýtaš vodičov čo dnes jazdia v Slovak Lines, tak dostaneš reakcie najmä od ľudí ktorým ten režim v Slovak Lines vyhovuje. Tí ktorým ten režim nevyhovuje tam asi nejazdia 🙂 Keby si zas totožný rozpis služieb dal vodičom DPB tak by odpoveď zrejme bola niekde inde.

A samozrejme okrem preferencií je tu otázka bezpečnosti. Ja osobne sa snažím nešoférovať ak som sa poriadne nevyspal (také cesty tlaćím do verejnej dopravy, ak to ide) a dosť ma desí že mám sadnúť do autobusu k vodičovi čo nemal riadny odpočinok.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.