Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #228009:
Kde si našiel niečo o Rg jazdách? Ja som písal od tom že vodič jeden deň odšoféruje (v tvojom príklade) Bratislava - Mníchov, potom má odpočinok v Mníchove, ďalší deň robí povedzme ten obrat do Bruselu, znova má odpočinok v Mníchove a tretí deň odšoféruje spoj do Bratislavy. Žiadna režijna jazda tam nie je. Opakujem, ide o riešenie ktoré sa v iných segmentoch verejnej dopravy používa.
Reply on: S499.1023 #228007:
Uvedený predpis poznám. Za najväčšiu jeho vadu považujem že dopravcom umožňuje sa tváriť, že každý prestoj je odpočinok a teda sa neráta do výkonu. Výsledkom sú potom práve také divoké služby ktoré sú rozťahané na celý deň a vodič vstávajúci o tretej ráno ešte o ôsmej večer jazdí bez toho aby medzi tým mal nejaky reálny spánok (čo nikto príčetný nemôže považovať za bezpečné).
Reply on: S499.1023 #228006:
Možno som teoretik, ale aspoň viem čítať. Debata sa odvinula od služieb s dlhými prestojmi, nie od služieb s dlhým výkonom a viac krát tu padlo, že proti dlhému výkonu ako takému nič nemám. Chcem vidieť toho vodiča čo uprednostní mať napr. 10,5 hodinový výkon rozťahaný od 3:50 do 20:30 namiesto toho aby mal totožný výkon napr. od 3:50 do 15:00.
Reply on: Vladimír #228003:
Zlošuk je teoretik a strelec od boku. Ja mám do veci náhľad z oboch strán. A to, aké šichty som jazdieval za ľudomilného socializmu, by dnes neprešlo nikde.
Autobusár možno bude mať drobné odlišnosti ale u rušňovodičov platí (v skratke): Maximálna dĺžka smeny 13 hodín (príp. 15 vrátane Rg jazdy), 12 hodín odpočinok môže byť výnimočne skrátený na šesť ale chýbajúce hodiny musia byť doplnené hneď pri najbližšom odpočinku, raz do týždňa dva dni voľna, raz do mesiaca voľný víkend.
A snahou všetkých rušňovodičov je to nejako obísť aby mohli nasekať viac hodín a mať potom väčšie exekúcie ? .
Reply on: pravda #227999:
Terazky stě akú rečú hovorili, Kefalín? Amerikánsky?
Reply on: 810zssk #227988:
Doba odpočinku je práve v doprave prísne regulovaná a KONTROLOVANÁ, takže u zamestnávateˇla problém neodpočinutých vodičov nehľadaj (okrem najkých garážoviek, ktoré to obchádzajú ale u nejakých Turanov a Eurolinesov by to už rozhodne cez bezpečnosť práce neprešlo). Zato keď vodič strávi celé voľno v motyčkových kúpeľoch, v knajpe alebo na brigáde vo fabrike, už nie je kompetencia zamestnávateľa.
Reply on: zakaznik #227993:
Cirkev riadi cenotvorbu v Lidli??

Reply on: 810zssk #227987:
Z praxe: Takže vodič napr. SAD Eurolines by dorazil niekam do Mníchova, kde by ho vystriedal vodič, ktorý tam deň predtým dorazil Rg (platený výkon) a po otočke Mníchov - Brusel - Mníchov by sa zasa odobral Rg domov? Autobus by potom stál dvakrát toľko, čo dnes, zlošuci by povedali, že je to drahé a linka by sa mohla zrušiť.
Inak vodič nemá spať na sedadle spolujazdca (to len pri prestávkach v rámci jednej smeny) ale v dedikovanom lôžkovom priestore, lenže mnohým sa do klaustrofobickej diery liezť nechce.
Reply on: zakaznik #227977:
Cestujem po celom svete a takmer všade majú letištné a staničné taxíky zlodejské ceny, niekde aj podporené výhradnosťou. Takže áno, je to zle ale nie je to žiadna bratislavská špecialita.
Reply on: 810zssk #227975:
Pozri, skús si preštudovať nariadenie vlády o pracovnom čase pracovníkov v doprave a uvidíš, že odpočinku je dosť. tuším si sa zase raz nadšene vydal do neprebádaných vôd a máš hneď jasno.
Reply on: 810zssk #227969:
Na rozdiel od Teba som robil vodiča a v súčasnosti prichádzam priamo do kontaktu s plánovaním zmien pracovníkov v doprave.
Takže ťa môžem uistiť, že prvým kto by bol nespokojný so zákazom takto dlhých smien, by boli vodiči, ktorí by na rovnaký počedt hodín miesto pätnásťkrát do mesiaca museli chodiť do práce dvadsaťkrát do mesiaca. A to by bola vražda súkromného života, nie jedna takáto šicht za dva týždne.
Reply on: Vladimír #228003:
Lenze uvedeny rezim plati len do doby, kym ma dopravca dostatok vodicov. Akonahle mu zacne tiect do topanok (a dnes tecie do topanok vacsine), z 2+2 sa rychlo stava 3+1, pripadne 2 dlhe - 2 kratke - 2 dlhe a podobne radosti.
Reply on: Vladimír #228003:
S posledným odstavcom úplne súhlasím a na tú pointu som trochu narážal vo svojom #227986.

Moja hlavná otázka by ale smerovala k tomu či si dopravcovia môžu dovoliť organizovať pracovný čas podľa toho ako "sa to vždy robilo" a ako si dnešný zamestnanci myslia že to "má byť". Lebo ako som uź napísal, je logické že dnešní zamestnanci preferujú dnešný stav. Otázka je či to isté platí pre potenciálnych nových zamestnancov a či práve toto nie je brzda pre ich získavanie.
Reply on: 810zssk #228000:
So spochybňovaním bezpečnosti by som bol opatrný. Predpokladám, že striedanie turnusov rešpektuje platnú legislatívu, ktorá organizáciu pracovného času rieši.

Režim 2 dni celodenka + 2 dni voľno je, naopak, režimom s najväčšou dispozíciou súkromného času. Poznám konkrétne prípady, kde nechať vodiča pracovať od rána do večera nechce ani tak firma ako samotní vodiči.

Z osobnej skúsenosti by som však povedal, že nič také ako objektívna "univerzálna šoférska pravda" (čo je dobré a čo je zlé) neexistuje. Skôr platí pravidlo, že každá zmena je z princípu zlá, namierená proti vodičom a najlepšie je to tak, ako to bolo odjakživa. Zaujímavé pritom je, že v rôznych mestách sú názory a predstavy aj celkom rozdielne. To, čo je v jednom meste posvätné neodňateľné právo, by v prípade zavedenia u iného dopravcu mohlo spôsobiť revolúciu.
Reply on: Valec #228001:
Mozme, ale ked o tom budeme diskutovat, budem skor zastavat nazor ze je malo prisna 🙂 Aj ked urcite ma niektore konkretne elementy v ktorych by bolo mozne naopak ubrat.
Reply on: 810zssk #228000:
No, to ale môžeme diskutovať o tom, či je správne nastavená európska legislatíva o pracovnom čase vodičov. Ja predpokladám, že to niekto nestrelil len tak od brucha, ale pri jej tvorbe autori vychádzali z nejakých údajov.

Inak, vyšlo ti pekné číslo príspevku.
Reply on: Valec #227998:
Tomu rozumiem aka je doba vedenia vozidla, ale stale tam zostava podla mna malo casu na odpocinok. Ano, teoria je ze mas 5 hodin volna kedy mozes spat, ale som skepticky ci je realne vyuzivana.

Kazdopadne sa tu miesaju dve rozne temy - jednou je nedostatok sukromneho casu (ci uz s rodinou alebo na ine ucely), ak je sluzba s normalnou dlzkou roztahana na cely den a druhou je bezpecnost jazdy pri nedostatku odpocinku. Tvoj druhy odsek sa tyka skor toho druheho problemu - vela ludi si radsej odrobi vela v kuse a potom ma dlho volno, len to bohuzial ide na ukor bezpecnosti.
aki je nazor na myting vodicou?
Reply on: 810zssk #227992:
Ale ak máš službu od 3:50 do 20:30, t.j. 16,5 hod., tak max. doba vedenia vozidla aj tak nesmie prekročiť 11 hodín. Tých 5 hodín medzi tým môžeš kľudne predriemať.

Inak, ak by som ako vodič zo SAD PO prestávkoval v Nemecku, ktorý čas budem tráviť s rodinou, príp. sa venovať iným záľubám?
Prečo aj kamionisti radšej trávia 2 týždne za volantom v kuse (a potom dva týždne doma) a nekempujú niekde na francúzskej riviére?
Reply on: Trolley #227980:
L53 vypravuje okrem Trnávky aj vozovňa Krasňany. Autobusy chodia ako služobná jazda (aspoň čo som ja videl)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.