Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: falaise #227692:
nebol som tam, ale myslím si, že prúd bol dávno vypnutý, resp. to po strhnutí vyskratovalo. skôr si myslím, že po cca dvoch hodinách sa jednoducho v súprave vybilli batérii a nastala komplet tma. ak by to bolo pod prúdom tak by nebol problém stiahnuť vlaky nazad na hl.st.

s tou druhou časťou súhlasím, tam treba porobiť poriadok. nie raz sa stalo, že výpravca najprv navrhne riešenie, potom prosí a nakoniec nadáva, ale dispečer sa rozhodol a hotovo.
Reply on: falaise #227695:
Ty a tvoj triedny boj. A k tomu ešte aj prvotriedna angličtina. To ani nebudem komentovať. Ja som vo svojom príspevku absolútne nespomínal pracovníkov prvého kontaktu alebo manažment. Niektorí veteráni sedia v kanceláriách (alebo keď chceš - v manažmente) a nie sú ochotní uvedomiť si, že dnes je konkurencia v podobe automobilovej dopravy a že železnica musí mať pridanú hodnotu a tou nie je že "možno mi príde vlak a možno ucelený príde do cieľovej stanice", ale špičkový servis.
Pri podávaní sťažnosti odomňa pýtajú aj cestovný doklad, lebo ma upodozrievajú, že možno som ani nebol zákazníkom ZSSK v čase kolapsu.
Regiojet do DS je motor, do Prahy v tom čase nepremáva.
Oni fakt sú niekde v inej slnečnej sústave.
Reply on: Ike #227694:
Koľko "veteránov" poznáš osobne aj? Ja poznám mladých aj starých a je to individuálne. Základným kameňom úrazu je prístup vedenia (manažmentu), ktorý bohužiaľ napĺňa význam doslovného prekladu slova "manage" = dovoliť si. Dovoľujú si na rádových zamestnancov, ktorí majú niečo odrobené, skúsenosti, vedomosti a na nich šetria ale na sebe nie. Sebe nadeľujú prémie, cesty zahraničné s nocľahom za 500 eur na noc a pod. Akú motiváciu má veterán keď zarába po 30 rokoch služby 800-850 za non-stop službu a rozbitý biorytmus plus zdravotné problémy? To ešte výpravca má nástup na rovnakom mieste a robí 7-19 a 19-7 alebo 6-18 a 18-6. Ale čo vlakové čaty a rušňovodiči? Vieš čo majú tí ľudia s chrbticou a ušami po 30 rokoch jazdy na 750/754/757? Bolesti hlavy, poruchy spánku, trávenia, problémy s rukami a nohami (z chrbtice). K tomu prespávanie mimo domova na noľahárni. Nech sa páči, nech ide predstavenstvo, GR, hovorca a riaditelia odborov a úsekov okúsiť tento chlebík. To ešte za tie peniaze čo majú rádoví zamestnanci môžeme byť radi, že nás vôbec má kto voziť. A nehovoriac o krátení normatívov nástupu a výstupu, keď sa niečo dovrzá na trati, tak domov prídeš o 2-3h neskôr a v mzde ti to vieš ako zohľadnia. Príp. pomôžeš cestujúcim, zabrániš tomu aby mali finančnú ujmu na cestovnom alebo inak, alebo inde pohotovo zareaguješ a prd, žiadna vďaka. A tvoje žvásty bezočivé, že oni nerozumejú jednoduchému cieľu sú ako cez kopírák toho, ako o nich vedenie zmýšľa. V prvom rade aspoň základné podmienky keby boli na výkon práce. T.j. uniformy, obuv, bundy, technika na tarifné odbavenie, taška na batožinu, spoľahlivé vozne a rušne, a čisté solídne nocľahárne. Tento základ keby bol a trocha ľudskejšieho prístupu, že im na pol roka prihodia prémie, tak by to bolo už o inom. O platoch ani nehovoriac. Ale nie, že nezarobíš ani 700 čistého a máš na krku drzé vedenie, nadriadeného, neraz doondené ŽKV, k tomu aj vlakovú dokumentáciu a ešte aj drzých či agresívnych cestujúcich a nevieš čo máš skôr ratovať, pretože normovači dostávajú plat za židáčenie na prevádzkovom personále a tak sa počet personálu vo vlakovej čate stanovuje nie reálne, aká je obsadenosť vlaku za sledované obdobie alebo kapacitu, ale stanovuje sa podľa počtu náprav, pričom niektoré vozne sa násobia zlomkovým indexom. Výsledok je, že na narvaté EC Praha - BA - Budapešť máš dvoch sprievodcov. To nie je med lízať, že klieštikmi cvakáš lístočky a tváriš sa prísne, takže budíček! Ale čo ti budem hovoriť. Mne stačí povedať raz a vidieť. Ak ti nestačí, tak sa odvez, a ak nevnímaš, tak si podaj žiadosť o zamestnanie a môžeš vyskúšať. Dobre?
Reply on: falaise #227693:
Ja mám práveže opačné skúsenosti. Väčšina zo "starej gardy" považuje cestujúcich za prekážku na stavebnici 1:1. Kindermanažment je zase druhý extrém. Ale ver mi, že mnoho veteránov sa na železnice pozerá s klapkami na očiach a nerozumie jednoduchému cieľu: "tu je cestujúci a ten sa chce pohodlne a jednoducho dopraviť do cieľa - ak zlyháme, pôjde autom".
Reply on: Max #227687:
Nie tie organizácie sú na vine, veď ono to vie aj dobre fungovať, nie všetci tam sú blbci. Ešte stará garda, čo pozná predpisy a vie robiť a dáva do toho srdce, to je o inom (nie zas všetci, niektorí už len strihajú meter a majú na saláme). Ale toto, že 3h kdesi vo vlaku mrznúť lebo padla trolej? Toto za socíku neexistovalo a to neboli mobilné telefóny, ale len prísť fyzicky k pevnej linke. Čím viac techniky, tak tým horšie. Už keď ten mobil má ten človek, tak snáď vytočím číslo a volám kade sa dá a pýtam sa, že čo robiť. A keď už aj sú moji kolegovia zabednení tupci, že 2 hodiny nevedia vypnúť prúd, tak zavolám 150 (HaZZ) a 158 (PZ), aby pomohli s evakuáciou ľudí a urýchlili konanie na železnici, keďže môže ísť o život.
Reply on: Joyki #227690:
No tak ale do ... (samé škaredé slová), tu: https://imhd.sk/ba/galeria-media/prispevok/811982/203536/Narodny-dopravca?&ref=ba%2Fdiskusna-tema%2F1%2FVseobecna-diskusia%3Fdfpi%3D227683 pani píše, že stoja už asi 170 minút a pred cca hodinou vypli prúd. ČIŽE ŽSR NEVIE 110 MINÚT, T.J. 2 HODINY VYPNÚŤ PRÚD V DANOM ÚSEKU? Ak áno, tak potom tí v ŽSR čo toto spôsobili sú zrelí na to aby dostali výpoveď a z vlastného cvakali ľuďom cestovné. Potom mi nejde do hlavy, že na čo sa hrajú ti idioti na personálnom, keď naberajú ľudí, čo majú takmer dvojhodinovú reakčnú dobu v krízovej situácií. Keby mali takého reakcie rušňovodiči, tak neviem ...
Reply on: pressburger #227660:
Najlepšie na Filiálke je, že nikto z predstavenstva ZSSK a ani GR a ani sám minister "šermiar-fóliovnikár" nevedia v akom stave Filiálka je ? Len príde demarš z MDV, že zajtra má byť predložený GVD s vlakmi na Filiáku, že ako sa bude jazdiť o pol roka ? Filiálka je celkovo veľmi zábavná záležitosť a ukážka toho, že ako to vyzerá na prd, keď sa v jednej veci rýpe mesto, kraj, štát (MDV) a ŽSR. Mesto tam chce ako inak nákupné centrum a nejaké apartmány, kraj chce stanicu, štát (MDV) kým sa zorientujú čo chcú, tak je pred voľbami alebo po volebnom období už a ŽSR len vydáva vyhlásenia, pretože nemá zmysel prerábať, dorábať a vyrábať nové projekty, keď sa to furt mení. Načo si robiť robotu a zabíjať čas s niečím, čo vlastne nemá zmysel? Radšej riešia údržbu a opravy infraštruktúry, i keď na to pokiaľ nedostanú peniaze a nabúra to nejaký havarijný stav, tak sú nahratí, čo aj slušnú časť roka sú. Bohužiaľ.
Reply on: falaise #227686:
Lenže aj dva ďalšie vlaky zostali zhasnuté, vypnuté na trati v tme, lebo proste nie je prúd. 4 hodiny tam stáli nad Mladou gardou uzamknutí bez prúdu, bez osvetlenia.
Reply on: Joyki #227685:
Treba si pozrieť včerajší program JOJ po 21.45
Reply on: Joyki #227685:
Dispečeri ZSSK ale aj ŽSR plus ich výpravcovia (musím dodať, že viem, že výpravcov má ŽSR a nie ZSSK, aby mi to tu niekto nevyhodil na oči) sú výkvet debility na železnici. Dispečeri ZSSK veselo pošlú vlak s ľuďmi na jazdu po 30 minútach odkedy je známa skutočnosť, že je úsek trate uzavretý a blbečkovia na ŽSR im to ani nejak nerozmlúvajú. Tí len prídu, dvihnú placku, vypravia vlak, postavia vlakovú cestu (neraz chybne, viď. nedávno Šurany, tak na 100 min zastavená doprava v stanici ...) a nech si jazdia dopravcovia ako chcú, načo myslieť? Veď myslenie bolí a také niečo, že predvídať 2-3 kroky vopred, to neexistuje ani u ŽSR a ani ZSSK v prevádzke. Česť výnimkám teda, ktorí sú za tie platy a prístup vedenia ozaj nadšenci a svoju šichtu odmakajú na 100%.

Dnes pre zmenu dispečer ZSSK exceloval opäť. REX1721 BA-PD čo mal z Leopoldova ísť o 7:37 došiel s meškaním 50 min a do odchodu mu nadelili ešte +30 min, keďže sa čakalo na Os 5021 z NR do Leopoldova, ktorý asi tiež meškal. Postupne sa blížil čas odchodu Os 5107 z Leopoldova do Nitry o 8:51. Tomu capli +5 min, potom +10min, lebo REX1721 idúci s meškaním 80 min asi musel ísť "načas". Už bolo 9:20 keď vlakvedúci 5107 behá po vlaku a oznamuje, že reko-šrot zo ŽOS Zvolen 757.015 na REX1721 skapal medzi Leopoldovom a Hlohovcom a trať je neprejazdná. Takže aspoň toto, čo mohol dispečer ZSSK spraviť správne a pustiť 5107 načas, tak totálne na celej čiare dosral a pustil ako prvý vlak u ktorého bolo totálne jedno, či pôjde 80 alebo 90 minút zmeškaný. Nechápem na základe čoho vyberajú dispečerov u ZSSK ale aj ŽSR, ktorí ovplyvňujú prevádzku, ale verím, že keby vyberali absolventov z pomocnej školy, tak to lepšie dopadne!
Reply on: falaise #227686:
O nesvojprávnosti oboch spomínaných organizácií myslím nikto nepochybuje.
Reply on: zakaznik #227683:
To si ŽSR aj ZSSK robia úplne p**u z ľudí? Však v momente ako mi vznikne situácia, že je strhnutá trolej, tak do pár minút telefonicky sa musí vlaková čata spojiť s výpravcom v stanici a ten dá pokyn na vypnutie úseku. Ak tam sú spadnuté troleje a nie je možné vlak vytiahnúť ale dá sa aspoň ľudí evakuovať cez iný vozeň, tak tam mali poslať personál alebo hasičov zavolať. 3 hodiny toto môže trvať len človeku, ktorý je nesvojprávny.
Reply on: zakaznik #227683:
Po 2,5 hod. na HLST im napadlo, že sa to dá obísť cez Nové Mesto. Ľudí neinformovali, tak ich informovali spolucestujúci, na čo informátorka v hale zareagovala tak, že nech zavadziame, neklameme. Napokon balík ľudí odviezla 500ročná súprava od S50 na Nové Mesto, kde nikto nebol, len nejakí posunovači, čo nevedeli, načo nás tam doviezli. Rušňovodičom skončili služby, výpravca nikde, žiadne hlásenie, žiadne súpravy. Po hodine prisavili súpravu a ja som sa dostal domov /25km/ za 5 hodín a 2 minúty.

Nikoho nezaujímalo, že vlaky vôbec nepremávajú smer Žilina a Nové Zámky medzi 20:00 a 0:30, ani náhradu nezabezpečili do Rače a Vajnor, lebo by tým pokazili striktne dané obehy. Tak obojsmerne všetko stálo skoro 5 hodín.

ZSSK preráža úplne dno.

Ranné S65 odrieknuté, meškania 30 - 70 min. v duchu "od 6:30 je premávka obnovená bez obmedzení".
Reply on: zakaznik #227683:
Náhodný dopravca
Reply on: S499.1023 #227678:
sak si zisti ak si taky mudry ze na kazdeho utocis.
Žilina vypísala výberové konanie na dva parciálne trolejbusy - http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2018/9/6/ilina-chce-parciln-trolejbusy ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement