Áno v SL nemáš platené prestoje ale od 19.8. je tých veľkých prestojov podstatne menej. Raz som sa bavil s vodičom, ktorý mal službu od 3:50 do 20:35 s 5-hodinovým prestojom v sedle. Všetko ostatné(teda vyše 12 hodín) mal zaplatených a 12x7,37 je podľa mňa celkom slušné. A pokiaľ máš takýto veľký prestoj tak môžeš ísť pokojne domov a brať to ako "delenku"? mimochodom v čistom zarobil okolo 1 300€
Rozmyslal si nad tym, ze ked dalsi vodici odidu, kto potom bude obsluhovat linky mhd?? Roboti??
Podla mna by sa mal zamestnavatel snazit skor zlepsit podmienky tak aby ludia neodchadzali ( a hlavne taki s dlhorocnou praxou), a nie robit tak, ze dam viac benefitov cudzim vodicom a nie svojim.. Vsak to je vysmech..
A terajsi vodici co odisli do SL na prvej vyplate maju hned o 200e viac ako mali v mhd BA. Za rovnake hodiny.
Myslim ze tam je kamen urazu celeho sporu, plat + benefity pre cudzincov...
Existuje 5 sluzobnych spojov, z toho jeden bol zriadeny kvoli Ukrajincom, pretoze maju ubytovnu na Zabom Majeri kam nic nocne nejazdi. Kde tam vidis znevyhodnenie? Sluzobny spoj maju aj bratislavski vodici z Ruzinova ci Vrakune (SL6), vodici byvajuci v ubytovni Na pantoch (ranny sluzobak), petrzalski vodici (N99 existujuca len kvoli vodicom), vodici z Vychodneho (pre vodicov predlzena N56), nehovoriac o napr. SL3 ktora by sa kludne mohla zrusit a nahradit N55kou, ale jazdi aby sa par vodicov dostalo domov skor, resp. mohlo ist z domu neskor.
Co sa liniek tyka, mne to nepride uplne problemove, kedysi v podstate na toto sluzila autobusova vozovna Krasnany, ktora obsluhovala urcite uzemie a upratovali sa tam vsetci mimobratislavski vodici, ktorym sa tak stacilo (na uvod) naucit len cast mesta.
Menej nezarobi, tie vykony nie su podstatne mensie. Otazka je kolko ale stravi v praci aby ten vykon nazbieral. Ono je to u SL velmi o tom aky obeh vodic dostane, su obehy ktore su super, vodic jazdi skoro cely den a ma zaplatene takmer vsetko od nastupu po ukoncenie.
Na mieste SL by som sa asi snazil aby bratislavske obehy boli co najhustejsie s minimom prestojov a tym atraktivne voci praci v DPB.
Ty si podľa svojho písomného prejavu tiež cudzinec?
Však sa zodvihni a bež pracovať k Slovak Lines, nikto ťa nedrží, potom zistíš, že u SL nemáš platené prestoje, takže zarobíš menej ako v DPB ale to ti určite vadiť nebude.
Zoberte si, ked ponuknu cudzincom lepsi plat ako svojim, ubytovanie zadarmo, sluzobny voz ktory ich vozi do prace, daju len urcite linky a nic ine.. k comu to nasvedcuje???
ZE SI PODNIK VIACEJ CENI CUDZINCOV AKO SVOJICH.
A
to ze by mali minimalne dorovnat na tolko co maju ostatni dopravcovia v okoli ani nespominam
Zoberte si ak je rozdiel v nastupe v Slovaklines je 7,37e proti platu autobusu 5,14e.
Na uvazku 160hod to mate 160*(7,37-5,14)= 356,8e .
To by malo nabudit vsetkych vodicov a pekne ist do ostreho strajku, nech sa ti hore zobudia..
Ona je otázka, či naozaj nevedia po slovensky (obvykle sa na takéto činnosti vyžaduje B1) alebo len neplnia Hitkove kritériá. Nemám samozrejme skúsenosti s Bratislavou ale v Prahe občas na Ukrajinca za volantom MHD narazím a nemám komunikačný problém.
A Jožko by si mal dať pozor, pretože https://youtu.be/rxpOTj7vdvQ My, Ukrajincy, remizy ne znájem!
Na vacsine veci co tam su napisane osobne nevidim problem, akurat teda ta slovencina je naozaj fail. A nerozumiem tomu, vsak naucit Ukrajinca po slovensky nie je ziadna veda. Ak vsetky predpisy su po slovensky, sluzobny jazyk je slovencina, cestujuci zvacsa hovoria po slovensky, tak je fakt neprijatelne aby vodic po slovensky nevedel. Nikto neziada C2ku, ale zakladnu komunikativnu slovencinu by mat mali.