a) Efektivnejsi odbavovaci system u Slovak Lines (ten sucasny ma zasadny podiel na jazdnej dobe)
b) Garantovanie nadvaznosti pri mensom meskani. Tu je to sice tazke, kedze ten nadvazny bus ma nasledne nadvazny vlak, ale tiez tam priestor je. Prestupna doba v Grinave na zel. zastavke je dnes 10 minut (v niektorych casoch viac). Kedze od Slovenskeho Grobu po tu zeleznicnu zastavku je minimalny priestor na vznik dalsich meskani, tak si viem predstavit ze v Slovenskom Grobe by 528 cakala do 5 minut.
No a čo navrhuješ? Kvôli možnosti meškania tam dať desať minút a pripravovať tým pádom denne desítky ľudí o čas?
V civilizácii to samozrejme riešenie má.
Konečne to nahrali na cp.sk tak som si mohol pozrieť to masívne zlepšenie na 527. Obyvatelia Slovenského Grobu - Malého Raja dostali spoje každú hodinu z/do ASMN alebo Zlaté Piesky. Áno to je super.
Zabezpečuje aj prípoj na vlak do Grinavy, ale tak že v Grobe treba prestúpiť na druhý bus z Viničného a sú na to 4 minúty. Môže sa veľmi ľahko stať že ten prvý bus z BA bude meškať 5 minút. To už je..."soudruzi z NDR".
Oprava zastávky ŽST Petržalka bola ukončená, ale zase to spravili klasicky slovensky: Obrovskú prepadlinu vyfrézovali a zaliali to betónom, takže je preč. No keď sa človek započuje, tak pri každom prejazde autobusu započuje pekné buchnutie. Päť metrov od opraveného miesta povrch praská a už sa prepadáva, o rok môžu zastávku opravovať zase...
Proste paráda. Retardované mesto.
Najlepsie bude ked si ludia co zmeskali vlak a rozhodnu sa teda pokracovat busom budu musiet nasledne u vodica ziadat novu registrecnu potvrdenku na zvysny usek, cim ten bus este viac zmeskaju ? ? ?
Predĺžené spoje z okolitých dedín linky 635 budú mať v Senci ráno pobyt 2 minúty podľa CP. ?
Viem si predstaviť meškania z dedín -> nestíhanie vlaku -> neskorý príchod na AS Senec-> približne 5-7 minútový nástup -> pobehovanie po AS a luxusný výber medzi pristavenými busmi 620, 630, 632 a 635, ktoré takisto meškajú -> a hor sa do 20 kilometrovej zápchy.
Technicky spravna mozno s prizmurenim oci je, ale nie je vhodna ak si chce BID zachovat/zlepsit image u verejnosti. Podla mna by formulacia "dopravca momentalne so zmenou nesuhlasi" bola rovnako jednoducha, pre cestujuceho zrozumitelna a neslo by o "odbornu studiu", len presnejsie pomenovanie problemu. Lebo ak cestujucemu pride ako odpoved hento tak vieme co si o BIDke pomysli (pritom realne BID vinu nema).
Cielovy stav ktory si popisal je fajn, ale jeho realizacia bude trvat dlho (predpokladam ze dnes hovorime o rokoch kym to bude cele fungovat). Dovtedy hodime rukami do vzduchu a budeme akceptovat ze autobusy postavaju po zastavkach 5 minut, s tym ze vsak niekedy o par rokov to vyriesime? Ja som presvedceny ze toto je vec na ktorej moze spadnut cela optimalizacia, lebo bez dobreho plnenia CP v kombinacii s negarantovanim pripojov sa cely pekny cestovny poriadok moze rozsypat uplne spektakularnym sposobom. A ked ludi donutim prestupovat aby im nasledne usiel autobus jazdiaci v intervale 2 hodiny, tak budem potrebovat vela stastia v dalsiom presvedcani samospravy ze to viem robit.
Dve dolezite poznamky:
1. Vyriesenie klucoveho problemu nevyzaduje vymenu zariadeni, len update SW.
2. Nikto nepovedal ze odbavovaci system musi byt vo vlastnictve dopravcu. Napr. v IDS JMK ak sa nemylim su pokladne v regiobusoch majetkom KORDISu. Cize to ze dopravca sa o par rokov meni nemusi nevyhnutne mat dopad na financovanie noveho HW - ak ten bude vo vlastnictve BID, alebo BSK, moze byt jednoducho pri zmene dopravcu posunuty tomu novemu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Miro