Konečne to nahrali na cp.sk tak som si mohol pozrieť to masívne zlepšenie na 527. Obyvatelia Slovenského Grobu - Malého Raja dostali spoje každú hodinu z/do ASMN alebo Zlaté Piesky. Áno to je super.
Zabezpečuje aj prípoj na vlak do Grinavy, ale tak že v Grobe treba prestúpiť na druhý bus z Viničného a sú na to 4 minúty. Môže sa veľmi ľahko stať že ten prvý bus z BA bude meškať 5 minút. To už je..."soudruzi z NDR".
Oprava zastávky ŽST Petržalka bola ukončená, ale zase to spravili klasicky slovensky: Obrovskú prepadlinu vyfrézovali a zaliali to betónom, takže je preč. No keď sa človek započuje, tak pri každom prejazde autobusu započuje pekné buchnutie. Päť metrov od opraveného miesta povrch praská a už sa prepadáva, o rok môžu zastávku opravovať zase...
Proste paráda. Retardované mesto.
Najlepsie bude ked si ludia co zmeskali vlak a rozhodnu sa teda pokracovat busom budu musiet nasledne u vodica ziadat novu registrecnu potvrdenku na zvysny usek, cim ten bus este viac zmeskaju ? ? ?
Predĺžené spoje z okolitých dedín linky 635 budú mať v Senci ráno pobyt 2 minúty podľa CP. ?
Viem si predstaviť meškania z dedín -> nestíhanie vlaku -> neskorý príchod na AS Senec-> približne 5-7 minútový nástup -> pobehovanie po AS a luxusný výber medzi pristavenými busmi 620, 630, 632 a 635, ktoré takisto meškajú -> a hor sa do 20 kilometrovej zápchy.
Technicky spravna mozno s prizmurenim oci je, ale nie je vhodna ak si chce BID zachovat/zlepsit image u verejnosti. Podla mna by formulacia "dopravca momentalne so zmenou nesuhlasi" bola rovnako jednoducha, pre cestujuceho zrozumitelna a neslo by o "odbornu studiu", len presnejsie pomenovanie problemu. Lebo ak cestujucemu pride ako odpoved hento tak vieme co si o BIDke pomysli (pritom realne BID vinu nema).
Cielovy stav ktory si popisal je fajn, ale jeho realizacia bude trvat dlho (predpokladam ze dnes hovorime o rokoch kym to bude cele fungovat). Dovtedy hodime rukami do vzduchu a budeme akceptovat ze autobusy postavaju po zastavkach 5 minut, s tym ze vsak niekedy o par rokov to vyriesime? Ja som presvedceny ze toto je vec na ktorej moze spadnut cela optimalizacia, lebo bez dobreho plnenia CP v kombinacii s negarantovanim pripojov sa cely pekny cestovny poriadok moze rozsypat uplne spektakularnym sposobom. A ked ludi donutim prestupovat aby im nasledne usiel autobus jazdiaci v intervale 2 hodiny, tak budem potrebovat vela stastia v dalsiom presvedcani samospravy ze to viem robit.
Dve dolezite poznamky:
1. Vyriesenie klucoveho problemu nevyzaduje vymenu zariadeni, len update SW.
2. Nikto nepovedal ze odbavovaci system musi byt vo vlastnictve dopravcu. Napr. v IDS JMK ak sa nemylim su pokladne v regiobusoch majetkom KORDISu. Cize to ze dopravca sa o par rokov meni nemusi nevyhnutne mat dopad na financovanie noveho HW - ak ten bude vo vlastnictve BID, alebo BSK, moze byt jednoducho pri zmene dopravcu posunuty tomu novemu.
K tym sutaziam. Planuje sa sutazit uzemie BSK ako celok alebo sa rozdeli na oblasti? Bude do podmienkov tendra hovorit aj BID alebo to bude v reziia ciste BSK?
System ale zmenit mozne je, len nie je vola u jedneho z dotknutych subjektov Preto by som cakal ze sa BIDka voci nemu viac vyhrani, aby s tym riesenim nebola spajana. To je cele
Odpoveď je, aj keď sa ti to úplne nebude páčiť, správna. Možno nie najlepšie formulovaná, ale toto je jednoduchá odpoveď pre bežného cestujúceho, nie odborná štúdia. Proste, súčasný stav nie je možné len tak mávnutím prsta zmeniť. To je fakt a na tom sa asi každý zhodne.
Ako to riešiť, na to existuje viacero alternatív. Cieľom je dostať sa do režimu, kedy vodič vydáva lístky za hotovosť, kontroluje platnosť papierových lístkov a cestujúci s kartou sa len pípajú (pri nástupe aj výstupe) a podľa toho sa im započítava cestovné (ostravský tap-in/tap-out). Zostane aj štatistika, aj sa odbúra nahadzovanie zastávok... nemusíš vopred vedieť, ako sa volá tvoja zastávka a a hlavne, počas cesty si môžeš rozmyslieť, kde vystúpiš.
Toto sa ale bude riešiť spolu s implementáciou platobných kariet, predpokladom je že najneskôr k termínu súťaží na dopravcov. Tá má vyhlásená do roka, je preto pochopiteľné, že súčasný dopravca preto nemá veľký záujem výraznejšie investovať do obnovy zariadení, resp. že objednávateľ nemá záujem financovať.
"Systém zatiaľ musí fungovať tak, ako je v súčasnosti nastavený" podla mna naznacuje ze existuje nejaky dovod kvoli ktoremu je toto teraz nutne riesenie a autor textu ho podporuje. Ale taky dovod neexistuje, to ze to takto ma byt je len dogma SL, voci ktorej by sa BIDka mala vymedzovat, ak s nou nechce byt stotoznovana.
Pre mňa "nie je možné jednoducho zmeniť systém odbavovania cestujúcich u dopravcu." nerovná sa "takto to ma byt." To je podľa mňa rozdiel, napr. v uhlu pohľadu. Kritický verzus realistický.
Ono by uplne stacilo napisat ze BIDka sa stotoznuje s tym ze je to problem a od dopravcu pozaduje zmenu odbavovacieho systemu, co ale dopravca odmieta. A nie tvarit sa ze to takto ma byt.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
lucky89