Som zvedavy kolko vydrzi ten variant do Marianky. Kazdopadne, lepsie mat spojenie do Borov a Dubravky ako subeznu 37 v nahodnom intervale ku taktovej 215 (ak sa naozaj od augusta podari).
Ak to ma ist do prekladu so 123, tak by to znamenalo interval 30 minut co je uz celkom fajn obsluha Strmych vrskov (za predpokladu ze sa zrusi ten variant do Marianky, resp. aj ten pojde cez Strme vrsky). Este dufam ze pri Markize bude nadvaznost s 37, aj ked v podmienkach DPB samozrejme bude bez garancie.
Akurat dufam ze na rozdiel od 123 tam bude premavka normalne az do ukoncenia dennej prevadzky. Chapem ze 123 je primarne pre Bory, takze tam to ukoncenie po 21:00 ma zmysel, ale 36 bude jedina obsluha Strmych vrskov, tak by si zasluzila normalnu dobu prevadzky.
Kazdopadne sa mi to velmi nepaci. Len dalsie nesystemove riesenie do bordelu v zapadnej casti mesta.
Všimol som si, že dosť Sorov NB18 z najnovšej série majú pokazené, respektíve nefunkčné tlačítko na posledných dverách. Viem, že napr. 1865 ho má prelepené, včera som išiel NB18 na L96 a tam bol na dverách nápis "Tlačítko nefunkčné, použite tlačítko na madle. Na 1865 je zasa tlačítko úplne prelepené. Jedná sa hlavne o Sory 1860 - 1868 a 2233 - 2251, ale je možné, že to majú aj staršie vozy.
Autobusy ani nie rok staré majú už pokazené tlačítka na dopyt?
Nemá len náhodou vypnuté (nefunkčné) počítanie prejdenej vzdialenosti a preto voz "nevidí" zastávky podľa dráhy? To by vysvetľovalo, prečo ho vzt ukazuje tam, kde ešte nie je (vodič vždy prepne na ďalšiu a ďalšiu zastávku...).
No a taká #1859 zase zobrazuje odchody zo zastávok skôr než v skutočnosti. Píše že odišla z Patrónky ale v skutočnosti je len na Dubovej. A vďaka tomu sa zobrazuje na vzt v predstihu. Ale neviem koľko to už takto robí.
Lenže nedostatočná údržba je tiež plytvanie.
A platí to, čo napísal Jajcaj: že je to vlastne naopak, tie kĺbáky dostávajú oveľa väčší "záhul". Takže tie by mali odchádzať skôr. Ideálne by bolo, ak by niekto poznal ich kilometrické priebehy. To by nám pomohlo porovnať a zorientovať sa, ako to vlastne je.
Ano, lenze tie autobusy v Nemecku pocas tych 8-10 rokov dostavaju normalnu udrzbu. Pozri sa ako vyzeraju vozy DPB po par rokoch prevadzky bez ohladu na znacku.
Nemôže byť problém v tom, že tie krátke premávajúce v okrajových častiach jazdili po horších vozovkách, a teda sa to podpísalo na stave skríň a podvozkov?
Presne tak, logiku by to malo skôr opačne, ak by sa kĺbové vozidlá, ktoré sú v prevádzke vystavené na vyťažených linkách omnoho väčšiemu náporu, boli vyraďované skôr ako krátke, z ktorých mnohé väčšinu svojej životnosti odjazdili po všelijakých Žabích majeroch. Odstaviť to všetko takto nárazovo nie je podľa mňa najšťastnejšie riešenie, ak sa dlhšie nebudú kupovať nové vozidlá, zasa nebude čo vypravovať. Potom budú zasa prenajímať z Banskej Bystrice?
Inak, čo sa týka Nemecka, ani tam sa s obnovou vozidiel všade neponáhľajú. Ešte tento rok som u mestského dopravcu v Bonne (BVG) videl v bežnej prevádzke niekoľko kusov mercedesov O 405 N a O 405GN vyrobených v rokoch 1998 - 1999, stav prirodzene zodpovedá ich veku, ale stále slúžia, a zďaleka nie iba v špičkách (viezol som sa takým po 21:00 hod.).
Nejaká logika by tu bola, solaris dal záruku (aj keď neviem či iba slovnú) na konštrukciu vozidla pri 15metrákoch 12 rokov. A skutočne, tie čo sa vyradili, boli po požiari. A ostatné čo viem, áno sú poruchové, ale skôr sa už kazí elektronika, hrejú sa, žerú viac prevádzkových kvapalín ako cng na 100 km, atď ... Ale rám aj interiér je na ich vek veľmi zachovalý, dokonca sa uvažovalo veľmi reálne o GO.
Pri sorkách BN o záruke na rám pevne pochybujem, a u NB18tiek z tých prvých 100 bola v priemere asi každá na vyváraní rámu v Libchavách. (Teda píšem v priemere = niektoré ani raz a niektoré aj dvakrát v polročných rozostupoch ...).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Petto