Všimol som si, že dosť Sorov NB18 z najnovšej série majú pokazené, respektíve nefunkčné tlačítko na posledných dverách. Viem, že napr. 1865 ho má prelepené, včera som išiel NB18 na L96 a tam bol na dverách nápis "Tlačítko nefunkčné, použite tlačítko na madle. Na 1865 je zasa tlačítko úplne prelepené. Jedná sa hlavne o Sory 1860 - 1868 a 2233 - 2251, ale je možné, že to majú aj staršie vozy.
Autobusy ani nie rok staré majú už pokazené tlačítka na dopyt?
Nemá len náhodou vypnuté (nefunkčné) počítanie prejdenej vzdialenosti a preto voz "nevidí" zastávky podľa dráhy? To by vysvetľovalo, prečo ho vzt ukazuje tam, kde ešte nie je (vodič vždy prepne na ďalšiu a ďalšiu zastávku...).
No a taká #1859 zase zobrazuje odchody zo zastávok skôr než v skutočnosti. Píše že odišla z Patrónky ale v skutočnosti je len na Dubovej. A vďaka tomu sa zobrazuje na vzt v predstihu. Ale neviem koľko to už takto robí.
Lenže nedostatočná údržba je tiež plytvanie.
A platí to, čo napísal Jajcaj: že je to vlastne naopak, tie kĺbáky dostávajú oveľa väčší "záhul". Takže tie by mali odchádzať skôr. Ideálne by bolo, ak by niekto poznal ich kilometrické priebehy. To by nám pomohlo porovnať a zorientovať sa, ako to vlastne je.
Ano, lenze tie autobusy v Nemecku pocas tych 8-10 rokov dostavaju normalnu udrzbu. Pozri sa ako vyzeraju vozy DPB po par rokoch prevadzky bez ohladu na znacku.
Nemôže byť problém v tom, že tie krátke premávajúce v okrajových častiach jazdili po horších vozovkách, a teda sa to podpísalo na stave skríň a podvozkov?
Presne tak, logiku by to malo skôr opačne, ak by sa kĺbové vozidlá, ktoré sú v prevádzke vystavené na vyťažených linkách omnoho väčšiemu náporu, boli vyraďované skôr ako krátke, z ktorých mnohé väčšinu svojej životnosti odjazdili po všelijakých Žabích majeroch. Odstaviť to všetko takto nárazovo nie je podľa mňa najšťastnejšie riešenie, ak sa dlhšie nebudú kupovať nové vozidlá, zasa nebude čo vypravovať. Potom budú zasa prenajímať z Banskej Bystrice?
Inak, čo sa týka Nemecka, ani tam sa s obnovou vozidiel všade neponáhľajú. Ešte tento rok som u mestského dopravcu v Bonne (BVG) videl v bežnej prevádzke niekoľko kusov mercedesov O 405 N a O 405GN vyrobených v rokoch 1998 - 1999, stav prirodzene zodpovedá ich veku, ale stále slúžia, a zďaleka nie iba v špičkách (viezol som sa takým po 21:00 hod.).
Nejaká logika by tu bola, solaris dal záruku (aj keď neviem či iba slovnú) na konštrukciu vozidla pri 15metrákoch 12 rokov. A skutočne, tie čo sa vyradili, boli po požiari. A ostatné čo viem, áno sú poruchové, ale skôr sa už kazí elektronika, hrejú sa, žerú viac prevádzkových kvapalín ako cng na 100 km, atď ... Ale rám aj interiér je na ich vek veľmi zachovalý, dokonca sa uvažovalo veľmi reálne o GO.
Pri sorkách BN o záruke na rám pevne pochybujem, a u NB18tiek z tých prvých 100 bola v priemere asi každá na vyváraní rámu v Libchavách. (Teda píšem v priemere = niektoré ani raz a niektoré aj dvakrát v polročných rozostupoch ...).
No neviem. Mercedesy sa určite nebudú 8-ročné vyraďovať. A asi ani kĺbové SOR-y - keďže za ne nie je náhrada. Aj v Nemecku jazdia autobusy 8-10 rokov a potom sa predávajú ďalej, ale nešrotujú sa. V Česku jazdia dlhšie ale i tak sa väčšinou autobusy i trolejbusy odpredávajú. Takže, nemôžem si pomôcť, je to plytvanie, ak sa kupujú autobusy, čo sú po 8 rokoch na odpis a nedajú sa ani predať. Podľa mňa sa vyraďujú preto, lebo sa nekúpila vhodná skladba autobusov, kúpilo sa veľa krátkych, ktoré netreba (tak sa na jednej strane plytvá) a málo dlhých, tak sa udržujú v prevádzkyschopnom stave autobusy staršie ako 1/4 storočia. A to nemá logiku. Neviem, kto ma mínuskuje, ale platí to, čo som napísal:
1. Buď sa kúpili zlé autobusy, že sú po 8-10 rokoch na odpis (predsa nie sme takí bohatí, aby sme si mohli dovoliť kupovať lacné veci). Plytvanie to je, ak sa kupujú zlé výrobky.
2. Alebo sú to dobré autobusy, tak potom, ak sa nepredajú, je to plytvanie, lebo sa zbavujeme použiteľných autobusov.
A nepíšte tu o múzeu. Múzeum tu bolo, keď jazdili 15-20-ročné "Vrakosy" a prastaré Ikarusy.
8-10-ročné autobusy nie sú "múzejné" kusy.
Nie je vám to nápadné, že by práve krátke autobusy boli také zlé, že sú na vyradenie a 15-m a 18-m sú natoľko dobré, že ešte môžu jazdiť? Logika v tom naozaj nie je.
Tento jav sa rozmohol vo veľkom tak týždeň dozadu, teda začiatkom júla. Predtým som registroval že sa nezobrazujú iba 7943+44, občas aj 7109. RDST majú funkčné (aspoň vyzerajú byť).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
mirec240