Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #226868:
Ono fór je v tom, že tam K+R je. Ja tam chodievam po manželku a občas vybehnem aj na nástupište, hoci nemá žiadne kufre. Pointa je v tom, že to K+R je takmer vždy prázdne, čo je v kontakte s parking-anywhere-button-vodičmi, ktorí sú roztrúsení kade tade po kreténprintoch a blokujú MHD.

Aj keď to vyznačenie je urobené tak bratislavsky, jednak asi projektant asi nechcel, aby o tom niekto vedel a jednak to zaniká v reklamnej džungli.
Reply on: birch #226862:
Chcelo by to v priestore obratiska spraviť K+R (zastavenie na 3 minúty) a v strede obratiska zaviesť vysoko progresívnu sadzbu, ako to býva na letiskách - prvých 10 minút zadarmo, prvá polhodina za euro, ďalšia za dve etc., pričom by sa kontorlovali opakované vjazdy. Toto všetko sa dnes už dá riešiť technikou, má to každé modernejšie nákupné stredisko.
Len to postávanie na nelegálnych miestach by musela riešiť intenzívnym dozorom napr. hrdinská mestská polícia.
Reply on: zezel #226864:
Máš pocit, že na stanicu chodia ľudia na záchod? Ja nenechám svoju manželku s dvoma deťmi a troma kuframi tlačiť sa do natrieskaného autobusu, ak to môžem vyriešiť inak.
Reply on: birch #226862:
Určite by na začiatok stačila aj polícia alebo dispečer DPB , ktorý by nedovolil zastavovanie v priestore obratiska. Na začiatok piatky a nedele poobede.

Takto stačí že je obratisko trolejbusov chvílu prázdne a už tam je auto, ktoré síce len vykladá rodinu či kolegov ale trolejbus za ním stojaci vyblokuje komplet vstup do obratiska aj pre busy ktoré chcú ísť už na odchod.



Reply on: birch #226862:
Staci zmenit zmyslanie a potlacit potrebu vozit sa autom aj na zachod
Vie niekto prečo linky 4 a 3 opať zastavujú na Kamennom nám.v pôvodnej polohe pred tescom - v smere jazdy do Dúbr./Petrž.?
Reply on: david1 #226858:
Zaujímavá téma. Keď si to zhrnieme, tak v priestore pred stanicou uprostred obratiska a pri výstupisku trolejbusov môže byť tak 25 miest.

- To je dostatočne veľa na vyloženie cestujúcich a ich batožiny pri odchode a naloženie cestujúcich a ich batožiny po príchode, ak už sú nachystaní v priestore parkoviska.
- Ale nie je to dosť na to, aby posádka auta šla cestujúcich odprevadiť na stanicu alebo čakala na nich pred príchodom vlaku.

Otázka teda je, ako motivovať vodičov, aby na stanicu prišli iba na čas nevyhnutne slúžiaci na vyloženie a naloženie cestujúcich. Čo by ste navrhli?

Mne napadá, že by:
- V priestore vedľa výstupiska trolejbusov bolo striktne vyžadované iba naloženie / vyloženie bez akéhokoľvek zdržania
- V priestore uprostred obratiska bola veľmi vysoká sadzba za parkovanie, aby vodiči mali možnosť tam počkať, ale vysokú motiváciu čakať krátko. Pričom by bolo možné sadzbu prispôsobiť konkrétnemu dňu a hodine (napr. v nedeľu ráno bude sadzba nízka, v nedeľu podvečer zase extrémne vysoká)
- Celý priestor by bol striktne kontrolovaný políciou (alebo parkovacou službou platenou z výnosov z parkovania?), aby vodiči nečakali na nepovolených miestach

Aký máte lepší nápad, ktorý by bol aj prakticky realizovateľný s minimálnymi investíciami? O parkovacom dome síce snívať môžme, to je tak ale všetko 😞
Reply on: Mike #226860:
Lebo píšu o obchádzke cez II/505. To je okolo VW. Ale neviem.
Reply on: Ike #226859:
To by nemalo byť úplne uzavreté, ak som dobre prečítal ten oznam. Iba jednopruhové úseky riadené prenosnou CDS.

Ale od pondelka bude úplná uzávierka tunelíka, k tomu už vieme organizáciu MHD a čoskoro sa objaví aj na imhd.
Reply on: Ike #226847:
Určite tam hrá rola aj krátky signál pre opustenie stanice sme Šancová , ktorá je permanetne plná. No blikačov je tam plno ,ktorý idú odprevadiť svojich blízkych alebo čakajú na príchod vlaku. Tý väčšinou upchajú prejazd toho malého parkoviska , kde stávali taxíky a následne aj komplikujú obrat trolejbusom.

Každopádne problém ja malá kapacita toho námestia, ktorá nezodpovedá už dávno súčasným potrebám.
Vyriešiť sa to dá jedine ďalšími vjazdami , kde by si vedel naložiť a vyložiť ľudí z auta bez toho, aby museli prejsť pol kilometra s kuframi len dol staničnej haly.
Reply on: MatejBA #226853:
Ja by som orientoval zastavku od priecestia nalavo. Priestor tam je tiez a je to hlavne blizsie k business centram vratane auparku a aupark toweru.
Reply on: yellowcaptcha #226673:
Radi budeme spolupracovať s Vami pri poskytovaní cestovných poriadkov pre vlaky, radi by sme však najprv spustili nový systém na generovanie cestovných poriadkov, ktorý momentálne testujeme. Jeho nasadenie do ostrej prevádzky predpokladáme v najbližších 3 mesiacoch.
Reply on: Ike #226840:

tak to je typické kubáčkovské riešenie "navozte nám postupne ľudí na stanicu a už sa nestarajte my ich odvezieme" , hodinový interval linky v systéme MHD - tak to je bomba - hahaha a teraz ma mínuskujte
Reply on: Mike #226852:
To Ti povie Yeti hneď potom, ako si s Colombovou ženou naštudujú fízu BA uzla ?
Reply on: Ámos #226851:
Tak ono kebyze sa tam urobi zastavka pre vlaky (s prestupom na L95 a pripadne na L99 cez Cernysevskeho obojsmerne a eventualne sa cesta hodi do podjazdu pod zeleznicu), tak zastavka by obsluzila dost velku oblast sama o sebe (Fuxova, nove byty na Sustekovej, kancelarie v okoli Cernysevkseho a Jantarovej cesty, panelaky nizsie na juh, nove Lido do buducna a s prestupom elektricku, ovsiste a zvysok Petrzalky) 🙂

A myslim si, ze ta zastavka tam ma miesta az az (ak zoberieme 200m zastavku do uvahy): https://i.imgur.com/RzX325A.png
Reply on: Ike #226848:
"Ak by teoreticky končili záhorácke vlaky v Petržalka" - kedy bude 2. koľaj Hl.St. - ŽST Nové mesto?
Reply on: Valec #226844:
Ale by sa otvorili iné relácie.
Take Nuppu a UNS nie su od seba ďaleko, stačilo by jedno "zvážadlo" A to Nuppu nie je posledna vystavba v lokalite.
Pri planovanom ruzinovskom TIOPe je administrativne centrum so zopár tisícami zamestnancov.
Ďalšia zastávka by sa hodila tu: https://goo.gl/maps/7rbGkEB5DJ12

Umyslom predsa nema byt nahradzovanie elektricky, ale vyuzitie a vybudovanie takych stavieb, aby kolajova doprava (akakolvek) zacala hrat prve husle vo vnutromestskej doprave.

Ak by sme si za vzor verejnej dopravy v meste vzali v poslednom case na FB casto preberany Zurich, tak by sa malo realne zacat riesit co z centrom a ako dostat cast kolaji pod zem. Ci uz na kratkych usekoch v podobe podjazdov velkych krizovatiek, alebo urobit studie realizovatelnosti aj na rozsiahlejsie zakopanie siete.

Reply on: MatejBA #226849:
S30* - zabudol som, ze 25 uz mame 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.