Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Quakeman #226001:
45 metrove vozy sa daju vyskladat z 3xT6A5.
Reply on: Quakeman #226004:
Ako keby si veľmi dobre nevedel, že to bolo nad Tebou vopred dohodnuté, to "neskoré" dobudovanie technickej infraštruktúry, Milan.
Reply on: Mirtschi #226005:
Preco by sa mal upravovat interval na 2,6,7 ? Uz nic horsie nemoze byt ako dat im interval mimo standardnych 8minut. 6tka tipujem aj tak pojde az do Petrzalky, lebo 1,3 budu vysmech ak zostanu sami v Petrzalke.
Reply on: Mirtschi #226005:
Dost by to aj na L4 pomohlo - hlavne usek KV - Most SNP a obcas az po Polus byva dost plno 🙂
Tak v Bratislave by sa uživili 45 metrové vozy na minimálne na L5. Možno aj na L3 po dobudování trate na koniec Petržalky. Až sa dobuduje, tak min. 30 vozov aj bude potrebných, aby sa vyradili aj T3P a K2S a mohli by byť v dlžke aspoň cca 30m. 25 metrové vozy už asi ani by nebolo treba kupovať, keď sa na linkách 2,6,7 upraví interval. Ak by sa kúpilo rovno 60ks, tak to by sa mohli vyradiť aj T6A5, ale myslím, že ešte nejakých pár rokov poslúžia, aspoň donedávna neboli v nejak zlom stave.
Reply on: S499.1023 #226003:
Veci sa majú riešiť súčasne.Nákup vozidiel a zároveň údržbová základňa.Nie 1 ani 2 postupne ale súčasne.Lebo to dopadne ako zo servisnou zmluvou ktorú výrobca 29T,30T vypovedal z dôvodu neskorého dobudovania technickej infraštruktúry čo sa tomuto výrobcovi náramne hodilo!
Reply on: Quakeman #226001:
A infraštruktúra sa nebude budovať, lebo nemáme dlhšie vozy, však? Až sa bude Cífer upravovať na údržbu moderných vozidiel, nie je problém to už robiť na dlhšie. Alebo tá bájna nová vozovňa.
Reply on: Ma178rek #226000:
Suhlasim, stacilo by 40 tych dlhsich a plus este 20 klasickych 32.5m 🙂
Reply on: Ma178rek #226000:
A kde by sa tie 45m vozy asi tak opravovali? Najprv treba mať na to vybudovanú infraštruktúru,až potom snívať o 45m vozoch!
Reply on: kohut2012 #225999:
stačilo by 40 tých dlhších električiek na zatiaľ 4 a 5 a následne by sa uvidelo 🙂 ... áno to by mali škodovky okolo 45m čo by bola parádička 🙂
Reply on: JerryBA #225998:
Tak dufam, ze sa nekupi len tych 30 ale aspon 60 kusov Škoda 29T ForCity Plus
A mohli by pridat dalsie dva clanky aby mala viac ako 32.5m 🙂
https://www.bakurier.sk/sekcie/mhd/clanok-dpb-a-s-mhd-potrebuje-este-minimalne-30-novych-elektriciek

V odpovedi o vyťaženosti električkových liniek ide o reálne poradie od najviac vyťaženej po najmenej vyťaženú?

"Ktoré električkové spoje sú najvyťaženejšie a ktoré menej?
ODPOVEĎ: Najvyťaženejšie električkové spoje sú na linkách 4, 3, 5, 1, 9 a 8. Menej vyťažené spoje sú na električkových linkách č. 2, 6 a 7."
Reply on: Valec #225996:
Zastávkový označník. Tiež býval pomerne rozšírený. A ksi dobre pamätám, bola to biela tabla, tenko modro orámovaná, nápis ZASTÁVKA v hornej časti tuším hnedý a číslo linkytuším červené? Ale neručím za to, pamäť je zradná.
Reply on: S499.1023 #225995:
Kruhové označníky si tiež pamätám. Určite pri Moste SNP, a tuším aj niekde na Obchodnej. Tie spomienky sú cca z rovnakého obdobia.

Keď už sme pri spomienkach. Na Račianskej v smere do Rače, medzi železničnými mostami je na jednom zo stĺpov hrdzavá tabuľa obdĺžníkového tvaru na ležato, na ktorej je čitateľné číslo 5. Farebnú kombináciu už ťažko rozoznať. Nevie niekto, čo to bola za tabuľa?
Reply on: Valec #225992:
Ja mám ale pocit, že on sa nepýtal na kruhové terčíky ale na kruhové označníky. Tie sa používali, mám pocit, len na električkových zastávkach a ich posledné systematické osádzanie pamätám snáď pri prvej rekonštrukcii Karlovky (preložka pri moste SNP, predĺženie v Karlovke). Potom už systém z Bratislavy vymizol.
To ktorý Klub Dutých Impotentov vymyslel semafóry pri Zuckermandeli? Na oboch stála električka min. 30 sekúnd pre až 1 auto...
Reply on: mirec240 #225959:
Mne sa to stava na L37 pri Chatam Sófer, ale tam je vacsinou iba 29(solo) a 37 (tiez solo)
Reply on: Mike #225990:
Ja si ich ešte na zastávkach pamätám aj z Petržalky, takže minimálne do polovice 80tych sa používali. Tipujem, že k zmene prišlo spolu s ostatnými zmenami (linkové tabule, číslovanie vozidiel...).

Posledné kruhové terčíky zostali na dnešnej električkovej zastávke Saleziáni smer Ružinov, kde boli skryté vytočením pod "značku" električky. Vtedy som ešte nemal odvahu ísť si ich odmontovať.
Reply on: Mirtschi #225989:
Tá fotka vyzerá byť z vrchnej časti Václaváku. Tam prestali chodiť električky začiatkom roka 1980.
Reply on: Mirtschi #225989:
V Ba 80 te roky, resp. asi iba začiatok 80tych a skôr 70te.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.