Tú istú sériu T3 z roku 1982, S USPORIADANÍM SEDADIEL 2+1, mali/majú aj Bratislava (20ks), Most (25ks), Liberec (10ks), Ostrava (5ks), Plzeň (25ks) a Praha (20ks).
Táto séria sa na Slovensku stále nesprávne uvádza ako typ T3SU (takisto aj na iMHD)!
V roku 1982 sa nečakane obnovila sériová výroba po tom, čo sa nezačalo so sériovou výrobou novovyvinutých modelov T5, T6, KT4, KT6 a KT8. Preto z dôvodu čo najrýchlejších dodávok sa začala jednotná výroba s exportným súbehom, t.j. ZLÚČENÍM DOMÁCEHO PREVEDENIA s prevedením T3D, T3SU a T3YU.
Tento výrobný súbeh, s rôznymi variantami úprav v interiéri, usporiadaní sedadiel a výzbroje sa podľa požiadaviek dopravcov menil a trval až do ukončenia výroby v roku 1989!
A to ze z nich ridici poradne nevidi ven , protoze jim sirokej sloupek zakrejva vyhled do zrcatka a to nemluvim o vyklopnych dverich , ktery toho zakryvaj este vic . Navic je to jenom rekonstrukce 20-30 let starych vraku . Cast by se mela zrekonstruovat , ale zbytek by mel obsadit novyma vozidlama. JInak asi byl zbytecnej prechod od 2napravovych, protoze i na ty se da nacpat novej vzhled a koneckoncu i na slavnym zapade jezdej leckde dodnes. Pokud nekde podel trasy tramvaje pojede NP bus , tak se nikdo nebude cpat do VP tram , i kdyby byla pozlacena a misto sedacek mela lehatka. ¨
Co se tyce obhajovani , tak nebude to tim ze jim zatim nikdo do provozu nenabidl nic lepsiho ?T401 je strasne preplacana , rozhodne nema tvarama i vzhledem na T11
Ved prave Ikarus 28x a C8x su zastarale shity. T3 su zastarale shity. Karosy B 7xx su tiez zastarale shity, ale tie tu aspon nikto neobhajuje. Som zvedavy, preco vlastne ludia z BA tak velmi obhajuju I-28x a T3. Nadcasovy dizajn urcite nema ani jedno. Nadcasovy design maju napriklad Rolls Royce, Jaguar, Renault 2CV, Mini Morris a podobne. Z vozidiel MHD som nadcasovost ochotny priznat len Tatre T401, z ktorej ale existoval len jeden exemplar
Myslím si, že DP sú tu na to aby poskytovali atraktívne dopravné služby a nie zachovávali dizajn z 60tych rokov. Keby všetky električky typu T3 a K2 mali Kotasové čelá, tak električková doprava je oveľa atraktívnejšia. Ja by som bol za to aby sa všetky eliny takto prerobili, pretože pre väčšinu cestujúcich sú to eliny nové.
U autobusov a trolov je to jedno. Tu sa budú kupovať nové NP vozy a tie sú svojím spôsobom pekné všetky.
Tu ma vacsina z vas nejake zvlastne nazory.. Chceli by tie Ikarusy C83, do vsetkeho laminatove sedadla, vsetko v staromodnom dizajne ako T3, no na druhej strane chcete Solaris, ktory je presny opak. Ja za roky cestovania Ikarusmi a T3 nemam ani najmensiu chut sa v takom vozidle viezt ani minutu ak by to bolo mozne. A minimalne tri stvrtiny bratislavcanov(ktori nechodia na iMHD) by so mnou suhlasili.
No co se libi nam je celkem jedno , Hlavni je to jak se vozidlo libi ridicum. A Co ja vim , tak Kotasi cela jsou podle nich to nejhorsi co kdy kdo vymyslel. Asi nejoblibenejsi byla T2 s jejima vyklopnyma okynkama. Jinak nedaj na Kardausuv navrh dopustit. Osobne se mi kotas taky moc nelibi , ale co se da delat , kdyz uz sou jednou tady. CO se tyce sedacek , tak mam taky radsi laminaty . Kdyby byly o neco vyssi ,tak by asi nad ne nebylo. Jsou vandaluvzdorne, rychle ohrate , vcelku pohodlne .
No, mohol som si tie moznosti po sebe aspon precitat, takze este raz:
Ako hodnotite vzhlad elektricky CKD/Tatra T3?
- Paci sa mi.
- Svojho casu to bol pekny kus, dnes je uz T3 prezita/opozerana.
- Dokazem sa cez jej dizajn preniest.
- Myslim si, ze vyzera otrasne.
Paci sa Vam (este) elektricka CKD/Tatra T3?
- Paci sa mi stale.
- Svojho casu to bol pekny kus, dnes je uz prezita/opozerana.
- Dokazem sa cez jej dizajn preniest.
- Nie, myslim si, ze je otrasny.
A dalej: "Pripadaju Vam laminatove sedacky v elektricha T3 pohodlne?", pripadne "Ktore sedadla Vam pripadaju najpohodlnejsie?" a v "V ktorom vozidle si najradsej sadnete?"
Ak sa uz tieto ankety riesili, ospravedlnujem sa za nechcene opakovanie.
sa pridam na stranu T3: ked uz sa nahodou veziem elektrickou (zial vacsinou autobus:( ), tak mam mensi problem si sadnut na laminat ako na nejaky chlpatu sedacku v ik4xx. Na laminate su aspon vidiet vsetky nalepene zuvacky, kemre, a pod.
Laminatka sa mi dizahnovo velmi paci, aj ta setstnapravova rychlykova, skoda ze to neslo do seriovej vyroby...
T3 ma podla mne (upozornujem podla MNA) pekny dizajn, urcite je to krajsie ako tie origina PCC, to je na moj vkus az obludne, malicke okienka, cele to posobi tak takopadne. T3 je naozaj elegantna, paci sa mi dokonca viac ako Duewag-y. Ale T2 bola podla mna krajsia. Z dnesneho hladiska je T3 uz okukana, preto nikoho nenadchne, pokial ju predtym nevidel. Ale pri medrnizacii sa da vela zoho vylepsit. Transparenty + moderny interier (usporiadanie 2+1 samozrejmost), moderna vyzbroj, zakrytie podvozkov (ako T2 ), klasicky pantograf nechat. Nater alebo standardny, alebo 7085 (ten este vyzera celkom pekne), v ziadnom pripade vsak 7304 alebo 7301. Kosice vraj predavaju nejake T3, myslim ze BA by mohla kupit. Podvozky hadam mame a ak nie, tak v Liberci by sa mozno dajake nasli. Vsak vozy treba, mame nedostatok. Je to vidiet kazdy pracovny den, ked sa nahodne na linkach, kde maju premavat supravy objavuju solo vozy, napr. spickove poradia 12, linka 6, etc... Kludne by sme mohli z Kosic kupit takych 10 suprav, modernizovat na T3P (alebo T3B) a hura, mame vozy. Nikto nam nedaruje miliarkdy na obnovu vozoveho parku, mali by sme to vyuzit. Mozno niektory so mnou neshulasite, ale povedzke, kadial vedie cesta v tom pripade.
Laminatove sedadla v T3 nie su nepohodlne. Je to vseobecny predsudok. Mne osobne sa na nich sedi dobre. Vzdy lespsie ako v Karosach, tam ma po 20 minutach zacne bolet rit. Najlepsie su vsak sedadla v 9Tr a starsich 14 Tr. Tie su velmi pohodlne, a to napriek tomu, ze trolejbusy skacu ako kozy...
Vcera 7725+26 kurila tymi spiralami pod sedadlom-ani sa mi z tej T3 nechcelo vystupit, vtedy su tie laminaty lepsie ako cokolvek calunene.
Aj v BA su T3 so zdvojenymi sedackami vedla seba z roku 1982.
Jeden môj spolužiak si robil srandu z "čudného" dizajnu Solarisov, najmä ich zadných čiel. Rozvinul teóriu, že na výrobnej linke majú jednu super dlhú karosériu a podľa aktuálnych požiadaviek zákazníkov ju ako klobásu usekávajú po 10, 12, 15 alebo 18 metroch
Re #22446 galiyosha: Hehe... presne moje prvé pocity
Re #22478 galiyosha: Áno. Krajšie by bolo, ak by sa reko T3 obišla bez zásadnej zmeny dizajnu.
Re #22483 Papyr: Zdá sa, že čiastočne by Tvoj problém vyriešili vozne z roku 1982, ktoré mali a v Košiciach aj dodnes majú usporiadanie 2+1
Ja som naopak presvedčený, že v súčasnosti, keď sú trate v podstatne horšom stave ako kedysi a že pod nejedným sedadlom neraz nefunguje špirála, takže v zime si sadnúť na nich sa rovná 100% nachladnutiu. A to neplatí len o KE, je to takmer všade. O čo nepohodlnejšie boli koženkové sedadlá v prvých sériách T3? Kým v iných oblastiach mohla byť voľba laminátu prospešná, konkrétne v prípade sedadiel bola, aspoň podľa mňa, cestou späť.
Ja si myslím, že som Tvoj príspevok pochopil správne a reakciou som sa len snažil poukázať na niektoré fakty. Podľa mňa je dizajn Solarisu kompaktný, ale hádam každý to vidí zo svojho uhla pohľadu.
Keby nebolo "tétrojky", asi by sa nikdy nebol rozhorela iskrička záujmu o MHD. Mojím najobľúbenejším typom popri T3 je ešte stará dobrá T2 (hádam ešte lepšia ako T3..). Ďalej som sebapozorovaním zistil, že mestá, kde nejazdia typy vozidiel, ktoré sa aspoň vzdialene nepodobajú na električky vyrábané ČKD, je záujem o ne takmer nulová. A to už je čo povedať.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sarko
Tú istú sériu T3 z roku 1982, S USPORIADANÍM SEDADIEL 2+1, mali/majú aj Bratislava (20ks), Most (25ks), Liberec (10ks), Ostrava (5ks), Plzeň (25ks) a Praha (20ks).
Táto séria sa na Slovensku stále nesprávne uvádza ako typ T3SU (takisto aj na iMHD)!
V roku 1982 sa nečakane obnovila sériová výroba po tom, čo sa nezačalo so sériovou výrobou novovyvinutých modelov T5, T6, KT4, KT6 a KT8. Preto z dôvodu čo najrýchlejších dodávok sa začala jednotná výroba s exportným súbehom, t.j. ZLÚČENÍM DOMÁCEHO PREVEDENIA s prevedením T3D, T3SU a T3YU.
Tento výrobný súbeh, s rôznymi variantami úprav v interiéri, usporiadaní sedadiel a výzbroje sa podľa požiadaviek dopravcov menil a trval až do ukončenia výroby v roku 1989!