Reply on: johnnyjanko #224846:
Najprv treba zodpovedat otazku co je metro. Je to siroky pojem pod ktorym sa moze skryvat viacero druhov systemov - a porovnavat mozme az ked si ujasnime co porovnavame. Su mesta kde sa metrom nazyva prave podzemna cast elektrickovej siete.Ale vo vseobecnosti, najvacsi financny rozdiel o ktorom hovorime je v tom, ci budujeme komplet novu siet v celom meste, alebo len kratky mestsky usek. Pri "podzemnej elektricke" by sa vo vacsine mesta vyuzivala existujuca infrastruktura, pripadne nove elektrickove trate. Budoval by sa len jeden - dva tunely v centre mesta. Pri metre - novom systeme - by bolo potrebne vybudovat trate v ovela vacsej dlzke - prestava ze metro, ako samostatny system, bude jazdit napr. z Blumentalu k Mostu SNP je celkom bizarna, aby to davalo zmysel musela by ta trat pokracovat aj dalej.
Melange
1. Neviem, či by bolo vhodné, aby šla električka od Astronomickej k nákupným centrám cez spomínanú križovatku. Pre cestujúceho napr. do Avionu je to obrovská zachádzka, ideálny podjazd by bol niekde pri Hornbachu. Samozrejme, cestnú križovatku treba nejako vyriešiť. Tiež by ma zaujímalo, ak by sa staval podjazd, kade by zatiaľ chodili autá a autobusy.
2. Na Špitálskej nie je len jedno zúžené miesto, ale dve. Okrem toho, čo ste spomínali, tak jedno je aj v opačnom smere pri dekanáte Lekárskej fakulty.
3. Čo sa týka toho návrhu, aby chodník viedol cez budovu a cesta bola prirazená až k budove (dnes je tam kaviareň), bol som si to obzrieť a neviem, či je to technicky možné, keďže ide o nosný múr. Ale možno sa to dá nejako vyriešiť.
Okrem toho by som si dovolil poukázať na potrebu rozšírenia krátkeho úseku cesty vo Vrakuni/P. Biskupiciach z 1 + 1 na 2 + 2. Ide o neslávne známy kúsok pri zastávke Priekopnícka - Vrakunská ulica a Popradská ulica. Jazdia tade dve trolejbusové linky, niekoľko autobusových... Je to lievik a tvoria sa kvôli nemu rozsiahle zápchy. Bolo by fajn, keby si viacero ľudí túto myšlienku rozšírenia cesty prisvojilo.