Reply on: Mhr1 #224844:
Súhlasím.A dodám: nevieme, čo je skôr, či sliepka, či vajce. Čie je najprv potrebný dopyt a potom stavať metro, alebo keby sa v časoch, keď bola výstavba metra jednoduchšia, metro postavilo a jeho trasy by potom kopíroval územný rozvoj.
Tiež nevieme, ako by sa na na enormne zvýšené náklady, ktoré by platilo mesto Bratislava, pozeralo v zmysle alokácie daní z pridanej hodnoty a či by sa konečne riešilo, že per capita je Bratislava chudobné mesto a úroveň MHD je relatívne zázrak.
Ale keď dnes vidím ako sa udržiavajú mestské dráhy, aká je neochota stavať spojky, ako sa udržiavajú verejné priestory a hlavne do akého štádia sme nechali zájsť tunel pod hradom, tak mám obavy, že metro by dnes bolo trochu dosť na príťaž.
Také metro by totiž priestorov typu Trnavské mýto malo niekoľko. Zároveň by mesto muselo politiku podpory verejnej dopravy vrátane PZ SR myslieť smrteľne vážne. Tiež by DPB musel byť flexibilnejší v prípade porúch. A v neposlednom rade by to chcelo cestujúcich.
Súhlasím s tým, že namiesto úvah o metre by sa mali stavať električkové trate - najmä tangenciálne. Mrva si to ako predstavuje, že dnes natočí video, ktoré zavesí na FB, spýta sa svojich fanúšikov a zajtra sa začne stavať? Predsa musí byť nejaká koncepcia.
Mhr1
To že som proti metru (vzhľadom k jeho nereálnosti v bratislavských hospodárskych podmienkach), vôbec neznamená, že som proti tunelom! Ale mesto nie je schopné postaviť ani 50-100 m dlhý podjazd pod železnicou na Ivanskú - mohla by tam byť 4-prúdová cesta s električkou uprostred a električku by potom nebol žiadny problém potiahnuť až k nákupným centrám a prípadne na letisko. Ale ako povedal verejne primátor, priecestie na Ivanskej sa síce bude riešiť - ale úrovňovo. Nemáme teda ani na podjazd a niekto chce metro! Blúznenie by malo prestať.
Ešte za komančov sa postavil podchod na Trnavskom mýte. Prečo také čosi - a aj s električkou v podzemí - dávno nemáme? My chceme metro a nevieme vyriešiť ani túto nebezpečnú križovatku. Prečo sa nepredĺži električka z Hlavnej stanice tunelom na Patrónku, po Starej Dúbravskej a popod diaľnicu cez Záluhy do Dúbravky? Že na to nemáme? A na metro budeme mať? Je škoda, že takýmto anti-električkovým fanatikom a propagátorom nereálneho metra (ktorých väčšina z nás dobre pozná) dávajú médiá priestor, prijímajú ich starostovia...