A to si treba uvedomiť aj také legislatívne detaily a tiež, že vlečka je v súkromnom vlastníctve (nesúhlas vlastníka), že prechádza uzatvoreným areálom (bezpečnostné problémy) alebo že celá logistika v prístave sa nemôže denno-denne odvíjať od (ne)pravidelnosti šotodopravy.
Problém je samozrejme úplne inde. Si spomeň koľko len trvalo vybudovanie zastávky z makadamu vo Vrakuni. Keby to nenaháňala mestská časť tak doteraz tam vlaky nestoja. A to bola funkčná sieť ŽSR a nie vlečka, ktorá nie je v ideálnom stave.
A aký je problém s úvraťou na Novom Meste? Veď RJ mám obojsmerné jednotky. Fíra len presadne na druhé stanovisko a frčal by sme Eurovea. Nevidím v tom problém.
celá fáma o zakonzervovanej zastávke vznikla z toho, že v základoch Eurovey je rátané s koridorom pre podzemnú dráhu, nič tam fyzicky vystavané ešte nie je (a ani by to nemalo zmysel, keďže neboli/nie sú známe definitívne parametre spojenia).
Mať S-vlak do centra by vedelo byť prínosné, lenže keby sa aj podarilo vybaviť papierovačky okolo vlečky, všetky smery okrem Rača-PK získajú strašne okružné vedenie pri ceste okolo Ružinova, čo bez dobudovania zastávok nebude mať pre ľudí zmysel. A z geograficky najlogickejšieho smeru z PB-DS potrebuješ úvrať na Novom Meste...
Zastavka nie je pod Euroveou, ale ma byt pod tym zatial vyasfaltovanym parkoviskom, co je medzi Euroveo a zastavkou Mala scena - ak tam nieco chcu postavit, musia urobit hlbsiu jamu pre zastavku.
V prvom rade ide o vlečku prístavu. Na youtube nájdeš aj mimoriadny vlak, ktorý tam doviezol cestujúcich počas akcie fanúšikov po spojkách a vlečkách Bratislavy.
Ak tam potiahnuť vlak čo by nebol zlý nápad tak určite pod zem.
Toto sa však v ďalekom výhlade rieši tunelom ako pokračovanie z Filiálky do Petržalky. Pod Euroveou by mala byť aj zakonzervovaná zastávka.
V prvom rade ide o bezpečnosť.
S klbákom ak ideš spodom sa musíš preradiť k zastávke cez dva rýchle pruhy z mosta na Bajkalskú.
Možno by stačilo posunúť zastávku o cca. 15m.
Na tom kruháku by sa uživili aj semafory pre zlepšenie priepustnosti od Slovnaftu a zníženie kolízií..
Ak aj je taký príkaz, nechápem k čomu je dobrý. Z tej zástavky sa dá úplne v pohode cez prerušovanú čiaru prejsť do pruhu ktorý vedie po Bajkalskej popod most. Vždy som sa čudoval, prečo tie autobusy jazdia vrchom. A tak isto sa dá vojsť do zástavky za mostom cez prerušovanú čiaru.
Ked je tu taka diskusia o vlakovych linkach...
Bolo by mozne aby chodil vlak v buducnosti k Eurovei? Kolaje tam su, stacilo by mozno vybudovat nejake nastupiste?
Samozrejme nevyhoda je, ze kolaj nie je elektrifikovana. Ale viem si predstavit linku Senec-Vajnory-Predmestie-Nove Mesto-UNS-Eurovea. Myslim si, ze by bola celkom atraktivna, zalezi teda aj od intervalu.
juraj.k