Reply on: Petto #223150:
Ale mne nevadí, že Molecova a Botanická záhrada sú styčné body, veď som to nekritizoval ani. To rozseknutie L32 a 133 má minimálne ten zmysel (okrem toho, že L133 zrušiť úplne), že do L32 sa ti nebude serkať ten, kto ide iba v úseku DD-Molecova! Chápeš? Nie? Tak ešte raz a znova ... Ak sa ti to L32 natrepe na Dlháčoch 50-60 ľudí čo ide iba na Molecku a zo 40 čo potrebuje ísť na Mlynskú dolinu, alebo Kramáre, či hl.st., tak 10-20 ostane vonku trčať na zastávke! Nakoniec čo ich čaká? Aj tak budú vyčkávať na 33, ktorou sa ako trpáci zvezú dole a tam počkajú na 32ku v ktorej sa uvoľní miesto po tých čo vystúpia na Molecovej. Už chápeš pointe môjho návrhu? Ide o to, že linku 32 s účelom prepravy primárne do vzdialenejších cieľov a hlavne cieľov odlišných od tých, ktoré sú električkou z Molecovej dosiahnuteľné využívajú tí, ktorým by sa nič nestalo keby 2-3 minúty počkali na 33ku. Budú ti síce papuľovať, že prečo by oni mali čakať, keď im na Molecovej utečie električka, ktorá jazdí tak "riedko", že každé 2 min je málo. Lenže bohužiaľ slováci sú vlčáci, ktorí sa riadia heslom v jednej knihe, ktorú podaroval Gustáv Krajčí Ferkovi Mikloškovi v 90. rokoch za jeho prínos politike a síce :"Chci to teď hned a všechno!". Takže počkať si 2-3 min na menej narvatý spoj je heroický výkon a potom samozrejme pestovať ďalšiu olympijskú slovenskú disciplínu "frfľanie pre vlastnú blbosť". Keby to DPB riadil tak, žeby L32 išla v závese 1min po 33, aby tá pobrala ľudí čo idú na električku, tak by to bolo ok. Rovnako tak 133, ktorú by som ale zrušil úplne.
peste.noire
Súbehy L50 sú takéto:
- s L70 od Svätoplukovej po Most SNP, ibaže funkcia je odvoz z centra do dvoch úplne iných m.č. L50 obsluhuje Ružinov a Nové Mesto. L70 Vlčie hrdlo a P. Biskupice (dajme tomu, že aj z Vrakune do nej dakto sadne ak sa odvezie alebo prejde pešo). Porovnávaš tu ale súbeh dvoch autobusových liniek nezmyselne.
- s L205 je to na 3 zastávkach, Saleziáni sú diskutabilní, tam je to aspoň od seba pár metrov vzdialené ale tam by som skôr povedať, že sa iba stretávajú, ako sa musí trolejbus stretnúť s električkou na Molecovej
- s električkami na úseku Saleziáni - Tomášikova je to dané absenciou druhej električkovej vetvy z Ružinova na Nivy a do centra, po vybudovaní trate cez Košickú a Landererovu by L50 mohla byť do značnej miery osekaná. Stojí si však za tým, že pokiaľ električková trať z Ružinova nepôjde k AS, tak to veľký úspech mať nebude.
- porovnávať L50 s čiste špičkovou L196, ktorá takmer ani nepremáva a je iba v krátkom súbehu s trolejbusmi na Gagarinovej, tak to je silné kafé čo tu varíš ... ?
Je blbé, že sa v tomto meste neuvažuje s nahradením trolejbusov na najvyťaženejších smeroch ako napr. Šancová - Trnavská - Rožňavská (druhá radiála zo ZP, kde by mali končiť PAL 6xx), Gagarinova (pre IAD rozšíriť na 3+3 Bajkalskú - z toho 1+1 BUS-pruh, a Slovnaftskú, čím by sa získala kapacitná komunikácia pre odklonenú IAD z Gagarinovej, kde by sa časť komunikácie zabrala pre električku a odklonil by sa tak frekventovaný prúd IAD mimo sídlisk Prievoz, Trávniky a Pošeň). Ideálny stav by tak bol mať vedenú L50 kolmo na radiály v trase : OD Slimák (Račianska rad.), Polus (Vajnorská rad.), Trnavská (radiála na Trnávku/Zlaté piesky), Tomášikova (Ružinovská rad.), Gagarinova (Vrakunsko-P.B. radiála) a s pokračovaním na Vlčie hrdlo, kde by zakončila. Do P.B. ju netreba ťahať, nakoľko tam už by sa potiahla uvedená električka, ktorú bude križovať. Otázne je iba čo s L70, kadiaľ ju viesť aby sa nemotala okolo električky aby ľudia danú L50 využívali na návoz k električke na Gagarinovej a tiež aby tí z úseku P.B. - Vlčie hrdlo a Vlčie hrdlo - Bajkalská, kde nebude L50 dostupná, tak aby L70 naviezla k električke cestujúcich, len otázka je kde aby potom bolo ju aj kde otočiť neťahal sa v súbehu s električkou.
Tá "tvoja" bájna 133 je obdoba volovín typu aké tu kedysi obšťastňovali našu prítomnosť a síce 105, 106, 107, 108 a 114 (keď ešte jazdila po Trnavské mýto).
Keď už, tak by som kritizoval linky ako 59 (možné nahradiť vloženými spojmi 65), kde vozí 20-30 cestujúcich, okrem rannej špičky v smere do Rače. Poobede je to viac rozložené a žiaci idú pokojne aj s L65 k električke. Ďalej by som L75 riešil, ktorá kopíruje L98, z časti by ju zastúpila aj L78 a Slanec je potrebné riešiť inak ako špičkovou L75. Niečim čo by sa dokázalo otočiť pri električke na Peknej ceste. To by si vyžiadalo ale stavebné úpravy aj keby sa jednalo o minibus. A potom samozrejme súbeh s trolejbusmi z Dolných honov, ktorý nie je zanedbateľný pri linke 75.
Ak nerozumieš kritike súbehu nezávislej trakcie a závislej tak pochop, že je to z dôvodu, že do ZT sa dávajú investície aby to ekologicky vozilo cestujúcich, aby bola istá návratnosť investície a ukázal sa opodstatnenosť toho systému, nielen po stránke ekológie ale aj po stránke kapacity! Ak tomu nerozumieš o čo ide, tak odporúčam dať si žiadosť o prijatie do pracovného pomeru k Slovak Lines, príp. inej SADky, kde nechápu, že nemajú čo obsmŕdať na trasách kde premávajú železničné linky, t.j. ekologická a kapacitná koľajová doprava.