Reply on: Ámos #223168:
OĽaNO? Po spojení s Lipschitzom ani omylom! A Matovič s jeho "podnikaním" ... Prepáč, ale Sulíka č. 2 nepotrebujem, u Matoviča je jediné šťastie, že nedostal viac moci, pretože svojim narcististickým správaním sa odstavil od moci hneď v začiatku spolupráce. Politika čo potrebuje pozornosť a divadlo ja nepotrebujem, a myslím, že ani tento národ nepotrebuje cirkusantov tohoto typu.No dávaj tie miliardové, miliónové či státisícové kauzy sprenevery štátnych peňazí obyvateľov BBSK. Len tie drísty o eurofondoch si nechaj pre seba, na to ťa vopred upozorňujem! Skús si zistiť, prečo to Kotleba nepodpísal. Pretože vidí aj slepý, že podpísať projekt, čo je reálne za 200-300 tisíc na papieri za 500 tisíc je zlodejina. V tom momente, kedy by sa pod to podpísal čo mu poslanecká lúza podstrčí a nanúti pod nátlakom médií, ktoré považujú eurofondy za posvätnú kravu, tak by mal na krku súd! Vieš kde je ďalší problém? Že pri reálnej cene projektov si chodí vždy vládnuca garnitúra po žiadateľoch a na rovinu povie, že tu prirazíš k projektu takú a takú sumu (úplatok) a my ti až následne schválime projekt. Čo myslíš, že to je len tak čerpať Eurofondy? Za prvé, pri predraženom projekte sa ti zvyšuje objem spolufinancovania, čiže darmo máš 5%, keď namiesto 50 000 máš platiť 200 000 a pre menšie samosprávy (obce, združenie obcí), ktoré sú šťastné, že môžu bežné náklady uhradiť je to hororová suma. To si ako človek sediaci pár km od Viedne neuvedomuješ žijúc v bubline. K tomu ešte uvažuj, že starostovia a združenia sú vydierané takto Pellegriniho panáčikmi, ktorých takto vysiela vyberať výpalné, čiže aby si oni naškrabali niekde státisíce "cash" na ruku. Čo myslíš, že prečo chodí tento bystrický "obojživelník" zdutý okolo Kotlebu? Lebo tu nevyšli rozvojové kšefty za desiatky miliónov. Pellegrini a spol. sú zahojení, lenže Smer je poťahovaný od donorov a mafie, že prehrali súboj o županské kreslo a teda biznis plán prílevu peňazí z úplatkov a predražených projektov sa im naštrbil. Tu nejde vôbec o blaho občanov, ale o kontá politikov a firmičiek, ktoré sú na nich napojené. A preto, až Kotlebovi "panáčikovia" budú niekde žiadať takto úplatky a podpisovať predražené projekty, ktoré úžernícky zadlžujú obce, tak potom budem jeho za toto kritizovať. Aj toto je ďalší aspekt ktorý tu uniká zásadne, že predraženými projektami sa vedome a cielene zadlžujú miestne samosprávy! Okrem teda korupcie tu máme aj poškodzovanie ekonomiky obce a ohrozovanie bežného chodu obce. Zatiaľ mu môžem vytknúť dovrzaný a lajdácky dodatok so SAD Zvolen, čo som aj urobil nakoľko si vidím ďalej od nosa narozdiel od iných nekritických pochlebovačov či už ĽS-NS, alebo iných strán! A na záver toľko, že keby Kotleba všetky tie predražené úžernícke projekty podpísal, tak by bol varený, pečený, osvietený a polepšený extrémista, pretože za peniaze si v tomto štáte kúpiš politikov, médiá a bohužiaľ aj názor pobláznených voličov, ktorí počujú, že je niečo "zadarmo", ale nedomyslia ďalšie následky. Jedno jediné šťastie toho zlomku obcí na Slovensku je, že ich volení zástupcovia nie sú tak sprostí ako ich voliči.
peste.noire
Súbehy L50 sú takéto:
- s L70 od Svätoplukovej po Most SNP, ibaže funkcia je odvoz z centra do dvoch úplne iných m.č. L50 obsluhuje Ružinov a Nové Mesto. L70 Vlčie hrdlo a P. Biskupice (dajme tomu, že aj z Vrakune do nej dakto sadne ak sa odvezie alebo prejde pešo). Porovnávaš tu ale súbeh dvoch autobusových liniek nezmyselne.
- s L205 je to na 3 zastávkach, Saleziáni sú diskutabilní, tam je to aspoň od seba pár metrov vzdialené ale tam by som skôr povedať, že sa iba stretávajú, ako sa musí trolejbus stretnúť s električkou na Molecovej
- s električkami na úseku Saleziáni - Tomášikova je to dané absenciou druhej električkovej vetvy z Ružinova na Nivy a do centra, po vybudovaní trate cez Košickú a Landererovu by L50 mohla byť do značnej miery osekaná. Stojí si však za tým, že pokiaľ električková trať z Ružinova nepôjde k AS, tak to veľký úspech mať nebude.
- porovnávať L50 s čiste špičkovou L196, ktorá takmer ani nepremáva a je iba v krátkom súbehu s trolejbusmi na Gagarinovej, tak to je silné kafé čo tu varíš ... ?
Je blbé, že sa v tomto meste neuvažuje s nahradením trolejbusov na najvyťaženejších smeroch ako napr. Šancová - Trnavská - Rožňavská (druhá radiála zo ZP, kde by mali končiť PAL 6xx), Gagarinova (pre IAD rozšíriť na 3+3 Bajkalskú - z toho 1+1 BUS-pruh, a Slovnaftskú, čím by sa získala kapacitná komunikácia pre odklonenú IAD z Gagarinovej, kde by sa časť komunikácie zabrala pre električku a odklonil by sa tak frekventovaný prúd IAD mimo sídlisk Prievoz, Trávniky a Pošeň). Ideálny stav by tak bol mať vedenú L50 kolmo na radiály v trase : OD Slimák (Račianska rad.), Polus (Vajnorská rad.), Trnavská (radiála na Trnávku/Zlaté piesky), Tomášikova (Ružinovská rad.), Gagarinova (Vrakunsko-P.B. radiála) a s pokračovaním na Vlčie hrdlo, kde by zakončila. Do P.B. ju netreba ťahať, nakoľko tam už by sa potiahla uvedená električka, ktorú bude križovať. Otázne je iba čo s L70, kadiaľ ju viesť aby sa nemotala okolo električky aby ľudia danú L50 využívali na návoz k električke na Gagarinovej a tiež aby tí z úseku P.B. - Vlčie hrdlo a Vlčie hrdlo - Bajkalská, kde nebude L50 dostupná, tak aby L70 naviezla k električke cestujúcich, len otázka je kde aby potom bolo ju aj kde otočiť neťahal sa v súbehu s električkou.
Tá "tvoja" bájna 133 je obdoba volovín typu aké tu kedysi obšťastňovali našu prítomnosť a síce 105, 106, 107, 108 a 114 (keď ešte jazdila po Trnavské mýto).
Keď už, tak by som kritizoval linky ako 59 (možné nahradiť vloženými spojmi 65), kde vozí 20-30 cestujúcich, okrem rannej špičky v smere do Rače. Poobede je to viac rozložené a žiaci idú pokojne aj s L65 k električke. Ďalej by som L75 riešil, ktorá kopíruje L98, z časti by ju zastúpila aj L78 a Slanec je potrebné riešiť inak ako špičkovou L75. Niečim čo by sa dokázalo otočiť pri električke na Peknej ceste. To by si vyžiadalo ale stavebné úpravy aj keby sa jednalo o minibus. A potom samozrejme súbeh s trolejbusmi z Dolných honov, ktorý nie je zanedbateľný pri linke 75.
Ak nerozumieš kritike súbehu nezávislej trakcie a závislej tak pochop, že je to z dôvodu, že do ZT sa dávajú investície aby to ekologicky vozilo cestujúcich, aby bola istá návratnosť investície a ukázal sa opodstatnenosť toho systému, nielen po stránke ekológie ale aj po stránke kapacity! Ak tomu nerozumieš o čo ide, tak odporúčam dať si žiadosť o prijatie do pracovného pomeru k Slovak Lines, príp. inej SADky, kde nechápu, že nemajú čo obsmŕdať na trasách kde premávajú železničné linky, t.j. ekologická a kapacitná koľajová doprava.