Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #221995:
Napríklad nastohované pred MTZ plechohangármi medzi výpravňou električiek a halou ĽÚE v rôznom štádiu rozkladu, rozpadu a zvetrania, spravidla z nich trčia roxory pôvodnej výstuže a uvoľnené koľajnicové žľaby, občas aj s gumkami... ?

Rovnako aj vo Vozovni Petržalka nájdeš BKV, pôvodne vyťažené z tunela, dnes sú zaliate betónom pod zamestnaneckým parkoviskom v piatich vrstvách na sebe. Paradoxom je, že zatiaľ, čo sa betónka pod autobusmi rozpadáva, lebo má asi 15 - 20 cm na výšku vrátane kari sietí, tak to parkovisko pre IGK má základ hlboký cca 75 čísel pod povrchom odstavným. Keď tam padne atómová bomba, atk celú Petržalku vymaže z mapy UR, ale Parkplatz prežije... ?
Reply on: trolejbus6207 #221983:
A kde som napísal, že to schvaľuješ? To bola len rečnícka otázka. Samozrejme, že je nerealizovateľné, že sa o vozy budú starať vodiči – po prvé na to nemajú ani technické ani odborné zázemie, po druhé, na upratovanie vozov na obratiskách nie je čas a vo voľnom čase to už nikto dnes robiť nebude. A každý voz má rovnakú výbavu, takže medzi vozmi nie je rozdiel, takže podstata nejakého pridelenia úplne odpadla. Takže to opäť skončí len pri handrách, fóliách a povešaných hlúpostiach.
Reply on: Mike #221994:
Jasne, že vozovňa bola "nafulovaná", len vtedy boli všetky vozy až na najstaršie herky pridelené a každý si jazdil na svojom voze len svoje zadelenie, samozrejme za predpokladu, že mal voz pojazdný, čo v prípade Sanosov pravidlo určite nebolo... Takže ukladači, ako si ich nazval, mali čo robiť, hlavne za predpokladu, že triezvi príliš neboli ?
Reply on: Rubber38 #221993:
Kde sú na Trnávke vo vozovni BKV panely?
Reply on: trolejbus6207 #221992:
Čiže viac vozov, ale menej kĺbov, to znamená veľmi cca rovnako zabratého miesta, takže ten tetris je tam aktuálny stále.
Ale je fakt, že ukladači (neviem ako dlho tam pracujú tí istí ľudia na tých pozíciach), to mali doteraz ľahšie - lebo za Karola Z. keď sa zaviedlo jedno mega zadelenie pre celú Hroboňku, tak tí čo mali pridelené 14 Tr, keď mali službu s 15Tr tak mali čo prišlo a zasa naopak tí, čo mali pridelenú 15Tr keď mali službu na sóle, dostali prvé po ruke. No a odkedy začali prichádzať prvé 30/31Tr, tak neboli pridelené vozy vôbec.
Reply on: zlomok #221991:
Na Trnávke by nešlo o rýchle usmrtenie utopením, ale o zdĺhavú agóniu a muky spôsobené skladovaním pod holým nebom, nájazdmi vandalov, nulovou údržbou a častými prevráteniami spôsobenými pohybom po pokrivených a zarastených BKV paneloch
Reply on: Mike #221990:
Vozov bolo určite viac, ako je teraz, za mojej éry max 20 kĺbov, ak rátam aj v kúte odstavenú 6504-ku a dielňa s vozmi "hrala Tetris", ale nepamätám sa, že by ráno neboli pripravené vozy na výjazd...
https://tech.sme.sk/c/20606326/robot-mal-strazit-ludi-utopil-sa-vo-fontane.html?ref=trz

V DPB nie sú fontány, ako by asi spáchali samovraždu roboti na takej Trnávke? Pád do kanála by zrejme prežili a na drôty vysokého napätia nedočiahnu.
Reply on: S499.1023 #221986:
Len neviem, či v minulosti bolo na Hrobonke toľko vozov, koľko je dnes. A ak aj áno, tak či bol taký pomer kĺb/sólo.
Reply on: irizar #221988:
len doplním .... ak máš akútny nedostatok personálu, tak zredukuj náklady na vedenie tak, aby si v maximálne možnej miere efektizovoval riadiacu činnosť a zároveň tak našiel dodatočné zdroje
Reply on: zakaznik #221981:
A este jedna ekonomicka poucka: ked mas akutny nedostatok personalu, neodporuca sa vymyslat kraviny, ktore im pridaju/zneprijemnia pracu, lebo sa moze velmi rychlo stat ze nedostatok bude este akutnejsi.
Reply on: zakaznik #221981:
Mojko, my sa bavime o dopravnych firmach, ak si nahodou nezaregistroval, nie o nejakych robosoch pri linke vo fabrike. Nech sa paci, skus prist do lubovolneho nemeckeho alebo skandinavskeho dopravneho podniku s navrhom, aby namiesto udrzby vozy upratovali vodici. Vysmeju sa ti do ksichtu.
Reply on: trolejbus6207 #221970:
Však boli poprideľované aj v minulosti a dalo sa postaviť, len nesmú byť stavači leniví - ak sa teda chce prideľovať a nie scivilizovať údržba.
Reply on: milan69 #221973:
Tak ich treba vyraziť, keď si nevedia plniť svoje povinnosti... ?
Reply on: zakaznik #221981:
Je ale kvapku rozdiel viesť vodiča k tomu, aby po každom polkole vykonal zbežnú kontrolu vozidla a
1) vyzbieral hrubé odpadky typu prázdne PET fľaše a pod., príp. nahlásil nález nejakého netolerovateľného znečistenia typu blitky,
2) skontroloval okná (v prípade klimatizovaného vozidla) a v rámci možností technickú spôsobilosť vozidla k ďalšej jazde.
A niečo iné je ho zaviazať ku kompletnej starostlivosti o čistotu vozidla (ktorá BTW v normálnych DP nezahŕňa len údržbu podlahy mopom). Ktorá obdobná firma nezabezpečuje upratovanie svojich vlastných priestorov? Keď už ich je teda polovica...
Reply on: Solider #221974:
Vidíš v mojom infe niečo, čo by hovorilo o tom, že to schvaľujem? Opäť raz nastala situácia - aby vozy boli akotak udržiavané, musia sa o ne starať vodiči, nie dielňa a upratovacia čata ?
Reply on: Petto #221980:
Áno áno, o linkách/poradiach kde by tie predražené moroz.rdy napáchali najmenšie škody v systéme MHD a k tomu dokázali neumrieť v polovici služby v polke trasy, sa už diskutovalo
Reply on: irizar #221956:
Tak potom je polovica európskeho priemyslu balkánskeho typu. Všetky firmy, kde má zamestnanec zodpovednosť za čistotu prideleného úseku sú firmy balkánskeho typu. ?
Reply on: Rubber38 #221979:
Tak 12M elektrobusy mozu ist kludne cca 4-5 vozov na delene 65tky,ktore robia maximalne 2+2 kola ( 1 kolo ma tak cca 45km) cca a netreba pre to ani budovat extra infrastrukturu v meste. Cez sedlo,v noci sa dobiju vo vozovni.
Uz druha vec je, ze elektrobusy boli to posledne,co BA potrebuje. ?
Reply on: Marek1978 #221975:
Tak z hľadiska prepchatosti liniek nehrá konkrétna značka autobusu veľkú rolu, len usporiadanie interiéru,ktoré aj ten SOR vie vcelku solídne prispôsobiť prianiu zákazníka (až na šírku uličky nad nápravami, ofc). Ja osobne by som pokojne zniesol fádny plastový priemerný SOR, ak by to ušetrilo fin. prostriedky pre posilovanie výpravy (človeku je takmer jedno, či sa ráno nezmestí do 39, či 201 jazdenej MANom, alebo SORom) a ďalšie podvyživené aspekty, ktoré hrajú rolu v atraktivite dopravy. Značku busu by som riešil až po vyriešení ostatných týchto problémov.

Horšie samozrejme je, ak sa šetrenie fin. prostriedkov prostredkom nákupu lacných busov neprejaví nikde inde, tak, ako to vidíme dnes (resp. prejaví len v chobotinách typu elektrobusy)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.