Tak z hľadiska prepchatosti liniek nehrá konkrétna značka autobusu veľkú rolu, len usporiadanie interiéru,ktoré aj ten SOR vie vcelku solídne prispôsobiť prianiu zákazníka (až na šírku uličky nad nápravami, ofc). Ja osobne by som pokojne zniesol fádny plastový priemerný SOR, ak by to ušetrilo fin. prostriedky pre posilovanie výpravy (človeku je takmer jedno, či sa ráno nezmestí do 39, či 201 jazdenej MANom, alebo SORom) a ďalšie podvyživené aspekty, ktoré hrajú rolu v atraktivite dopravy. Značku busu by som riešil až po vyriešení ostatných týchto problémov.
Horšie samozrejme je, ak sa šetrenie fin. prostriedkov prostredkom nákupu lacných busov neprejaví nikde inde, tak, ako to vidíme dnes (resp. prejaví len v chobotinách typu elektrobusy)
Plny suhlas. Aj ked by sa este nejakych 40-50ks capacity, (nemusi byt v metro dizajne) zislo na linky 21, 39, 61, 93. Lenze to by chcelo mat na cele DPB znovu Brana? , ktory mal odvahu ich nakupit.
Peniaze by sa urcite nasli. Ide o imidz mesta a pritiahnutie ludi do MHD, ale nakupovanim lacnej znacky a prepchatosti liniek sa im to nepodari.
Ono si uplne staci porovnat po par rokov CapaCity a v rovnakom case nakupene SORky. CapaCity je zbytocny luxus*, ale nakupovat "bezny rad" od tebou spominanych vyrobcov by urcite bolo pre mesto ako Bratislava na mieste. A ten Solaris ani nie je az tak drahy.
(* Aj ked su linky kde by sa hodil, len na nich bohuzial nejazdi.. na 61 je priam predurceny, vdaka vela miestu na batozinu - ci uz z letiska, stanice, alebo Avionu.)
Otázka bola viacmenej básnicka. Že prečo sa všeobecne takéto moderné, pekné a nepochybne aj vysokokvalitné busy nenakupujú. Argument, že nie sú na ne peniaze od primátora (resp. iných zodpovedných) neberiem. Keby sa chcelo, prachy by sa našli. Ale veď vieme, prečo sa musia nakúpiť SORy.
Smutné je, že tieto moderné busy ako má MAN, prípadne Mercedes, alebo kludne aj Solaris by aj lepšie reprezentovali BA pred turistami, možno by aj viac domácich cestujúcich pritiahli, dizajn je tiež niekde ÚPLNE inde ako SOR s dizajnom ala 90. roky.
ESTE raz teda. MAN sa pre DPB mohol prihlasit aj so starou verziou Lions city, no skoncilo to pri namietkach. Mne je jasne ze s 2017 verziou by este nesiel do sutaze- ved predstavene boli len teraz a dpb tendre uz vo februari.
MAN LIONS CITY ma mat akoze ake schvalovacky ? v Poprade už jazdia 4ks.
Podla mna sa MAN neprihlasil do sutaze len preto,ze ponukal nie moc vhodne typy motorov co sa tyka parametrov sutaze. Pre solo: ten slabsi cca 205-206 kw nesplnal limit (209 ci 210kw v podmienkach sutaze) a vykonnejsi mal 230kw, no ten by bol zbytocne drahsi oproti SORu, SOLARISu ci Iveco, ktore ponukaju prave 209/210 kW motory. Podobny pripad aj pre klbaky.
A tiež preto, že keď je treba nakupovať hneď (čo bolo umocnené podmienkou, že dodané vozy už musia mať za sebou všetky schvaľovačky), ťažko sa dá odobrať niečo čerstvo odhalené a ešte ani nenasadené do výroby... ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Rubber38
Horšie samozrejme je, ak sa šetrenie fin. prostriedkov prostredkom nákupu lacných busov neprejaví nikde inde, tak, ako to vidíme dnes (resp. prejaví len v chobotinách typu elektrobusy)