Teraz trošku odbočím od témy električiek k nášmu IDS.
Vyhľadávač cp.sk mi našiel spojenie z Bernolákova do BA s prestupom v Bernolákove pri kaštieli. Na prestup je tam 5 min (16.00 - 16.05). Prvý spoj má číslo 102444 141 a druhý spoj 102404 142. Keďže 141 a 142 sú čísla po sebe, môžem tomu rozumieť tak, že oba spoje vykonáva to isté vozidlo? Je to totiž pomerne rýchle spojenie, no nerád by som v prípade meškania prvého spoja zostal hore pri kaštieli.
Viď môj príspevok #221850. Vozne E1 vyraďovali iba nedávno a vo veku až 45 rokov (napr. 4637, 4664), bez toho aby boli vôbec niekedy modernizované! A to boli ešte predané ďalej (Krakow, Braila).
Najstaršie prevádzkované motorové vozne vo Wien sú E1 z roku 1971 v počte 6 ks, ale z 1972 a 1973 je ich viac než dosť (desiatky vozidiel). Na rozdiel od vlnitýchg plechov neboli modernizované a ani modernizované nebudú, čakajú na vyradenie.
Ale vleky c3 majú ešte z roku 1960, s drevenou podlahou:
Do 19. 4. 2017 jazdil aj vlek c3 pekného čísla #1234 z roku 1961.
Tak isto do 19. 4. 2017 jazdil aj vlek 1272 ktorý mal upravené zadné čelo po vzore E1, posledný svojho druhu, pamätám si ho najmä na linke 6.
Posledný vlek typu c3 z roku 1959 (1116, ktorý mal takisto upravené čelo po vzore E1) vyradili v roku 2013 vo veku 54 rokov!
Okrem toho majú ešte plno vlekov c4 z 70. rokov 20. storočia, ale tie už majú gumenú podlahu.
Záver: ak sa chce niekto povoziť v plesniakoch s drevenou podlahou v bežnej premávke, mal by ísť do Viedne a na linke 6 má celkom dobrú šancu ich stretnúť, prípadne na linkách 41, 42.
Je to aj pri prázdninách, kedy je interval 10 minút. Ale čo je horšie je to aj pri L9, kde sú iba niektoré spoje NP (a zároveň aj klimatizované) a nie sú v CP vyznačené
Zatial nie. Inak najprv som si myslel, ze to je dost blbost tak robit (interval namiesto presneho odchodu), ale na druhu stranu, ak sa to skombinuje s elektronickymi tabulami (ktore zacali vo vacsom davaj na zastavky) s realnym odchodom ako VZT, tak preco nie
Sice je to iba vlecny vozen, ale tak to sa povazuje za (sucast) elektricky, ci nie?
A co sa tyka financii WL - to som netusil, ze maju nedostatok penazi na obnovu, som si myslel, ze to tam maju kvoli turistom a sotousom ako T3 v Prahe na L23.
To máš ale zlý pocit, Viedeň si nemôže dovoliť ich vyradiť (inak, kde tam jazdí čo z roju 1959?), veľmi rada by ich vyradila hneď zajtra ale električkvoá doprava vo Viednoi bol.a dlhé roky podfinancovaná a oni nemajú EÚ fondy na obnovu vozidlového parku, tak sa musia držať pri stene.
S499.1023