Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #221562:
Áno, len potom sa môže stať, že nejakému cholerikovi zazvoníš zastávku na znamenie dolu Búdkovou a ten namiesto toho, aby sa venoval jazde dolu kopcom a zastavil, tak rozvalí dvere kabíny a začne vrieskať nadávky najvyššieho kalibru s tým, že mi just nezastaví. ? Samozrejme, že mi to hovorí hľadiac na mňa a nie na oparkovanú cestu. Takýto človek nemá za volantom čo hľadať.

Ale súhlasím, že tresknutie pokladnicou a zapálenie bolo to najmenej. Ale bol by som spokojnejší keby to vodiči mali na háku úplne. Zažil som veľa dementných cestujúcich s ešte demetnejšími poznámkami ("to naschvál idete pomaly, ja to viem") a vodič reagoval absolútne s chladnou hlavou, pričom, keď došli cestujúcemu argumenty, zavrel dvere a vypol uši. ?
Reply on: Vladimír #221566:
Ano, tak nejaka miera staznosti bude na akekolvek riesenie. Ja si myslim ze vhodne je mat nastavene automatizovane akusticke hlasenie o nestandardnej trase pred poslednou zastavkou kde je este mozny prestup (na hrane) na spoje "zakladnym smerom" (napr. pri 209 by to bolo pred zastavkou Trnavske myto), resp. pri skratenom spoji pred konecnou zastavkou. Obdobne pri linkach ako 80, hlasenie pred poslednou zastavkou kde je mozny prestup na hrane na ine vetvy (pri 80 by to teda bolo pred ZST Petrzalka).

Plus vzdy pri nestadnardnej trase mat na mieste linky sipku a cislo linky na druhej strane transparentu (cislo linky by som mozno dal do zatvorky?), ako to maju niektore linky na ktorych to bolo zavedene v case, ked este v DPB vedeli obsluhovat BUSE.

Tieto dve opatrenia podla mna informuju dostatocne na to, aby si to kazdy kto nie je uplny ignorant vsimol. Ak uz niekto uplny ignorant je, tak mu holt nepomozeme.
Reply on: 810zssk #221565:
Osobne som toho názoru, že žijeme v určitej dobe a slušný dopravca by mal využiť všetky možnosti na to, aby znížil riziko pomýlenia cestujúcich (to ich síce otupuje ešte viac, ale to už je druhá vec). Čiže ak sa dá informácia o inom cieli okrem údajov v CP a displeji obsiahnuť ešte aj akustickým hlásením, asi by to bolo dobré to spraviť.

Inou otázkou je, že kde je hranica tejto ústretovosti a v ktorom momente sa dosiahne stav, kedy prehnaná starostlivosť o informovanie dezorientovaných cestujúcich je väčšinovým cestujúcim už na obtiaž. Mám na mysli napríklad Plzeň, kde pred každou zastávkou na znamenie sa z reproduktoru hlási, že ak chcete, aby vozidlo na nasledujúcej zastávke zastavilo, tak treba stlačiť tlačidlo stop alebo Los Angeles, kde pri každom stlačení tlačidla stop sa z reproduktora pripomína, aby cestujúci pri vystupovaní dbali na svoju bezpečnosť.

NICMÉNĚ....

...moja skúsenosť z "iného krajského mesta":
* vozidlo šlo po obchádzkovej trase a bolo to vopred formou akustického hlásenia vo vozidle oznámené. Cestujúci napriek tomu podal sťažnosť, že bol odvezený inam ako plánoval a na snahu dopravcu obhájiť sa, že to bolo vo vozidle vyhlásené, reagoval slovami, že on nie je povinný počúvať, čo sa vo vozidle hlási.

* vozidlo šlo po skrátenej trase a jednu zastávku pred mimoriadnou konečnou doň nastupovala cestujúca. Napriek tomu, že vozidlo malo aktualizovaný cieľ, vodič dotyčnú osobne upozornil, že bude končiť na nasledujúcej zastávke. Cestujúca podala sťažnosť, že ju vodič pred spolucestujúcimi ponížil tým, že jej oznamoval veci, ktoré boli jasne zobrazené na tabuli, ako keby bola ona hlúpa alebo čo...

? Holt, nevyberieš si.
Reply on: Ámos #221540:
Ono aj keby sa u nas zaviedlo hlasenie o tom, ze vozidlo ide nestandardnou trasou (co suhlasim ze malo existovat uz aspon 20 rokov), tak stale to Dulgerovi nepomoze pri jeho nastupe na "Fr. Zubku", kedze v case ked by nastupil by uz bolo po hlaseni.
Reply on: JerryBA #221530:
Kedysi, ked este nebola odbocka z Mileticky na Trnavsku pri Centrali, ale chodilo sa cez Jegeho som sa takto dva krat odviezol na zimak, lebo som bol zvyknuty, ze ak dojde solo trolejbus je to 209. No a potom prisla dojazdova 208 do ktorej som s usmevom nastupil a dalej sa usmieval az kym sa neozvalo hlasenie zastavky ? Podla Dulgerova som mal ist asi vynadat vodicovi, ze z kabiny nekrical ze trolejbus ide skutocne tam, kde ma napisane ze ide ?
Reply on: Ámos #221560:
Som rád, že aj s tebou môžem niekedy súhlasiť.
Reply on: Ike #221557:
Ja teda ocením kvality lekára viac, než cholerickosť jeho povahy. A ako cholerik viem, že je lepšie si zapáliť, ako to dusiť v sebe.
Reply on: Ámos #221559:
Prepáč, nerozumiem, môžeš to rozvinúť?
Reply on: Ike #221553:
mam pocit, ze spravil to najlepsie pre bezpecnost cestujucich.
Reply on: Viko #221548:
Na zaklade reakcii mam pocit, ze vsetci diskutujuci su tu manazment DPB.
Reply on: Ike #221555:
to je tym, ze je clovek, podla mna psychika je natolko nepredvidava, ze aj keby vysli tip top psychologicke testy, i tak nie je zaruka, ze nenastane sled premennych, kedy exne aj flegmatik, prave reakcia na zvyseny stres a sposob akym zareagoval, ospravedlnil sa, nezvysil hlas, a ani po opakovanej konfrontacii jej nevynadal do trub, ale zdvihol sa a odisiel, je podla mna znamka sebaovladania, siel sa ukludnit, skoncentrovat pred dalsou jazdou
Reply on: S499.1023 #221556:
Myslím si, že je horšie, ak má lekár povahu, pri ktorej ho rozúri kontakt s ľuďmi natoľko, že si musí ísť zapáliť ?
Reply on: Ike #221553:
Myslíš, že by bolo horšie, keby rozzúrený lekár začal rezať do pacienta než ako keby si išiel zapáliť?
Reply on: MatejBA #221554:
negatívny je už len fakt, že sa dokáže takto vytočiť, bez ohľadu na to, ako sa vyventiluje. Nič navyše nezaručuje, že nastane kombinácia udalostí, v rámci ktorých bude vytočený šoférovať s ľuďmi ?
Reply on: Ike #221553:
Na druhu stranu lepsie ako keby vytoceny ako vyvrtka soferoval s ludmi - a ty hovoris o "nevie sa ovladat" - ale co ty vies ako sa vyjadrovala dotycna "pani"? Aj najvacsi slusnak moze raz prist na koniec svojich nervov a rupnu mu 🙂 (aj jeden vodic na L32 v Solarise, co jazdi uplne s kludom, brzdi slusne, do zakrut ide tak, aby ludia nepopadali, ludi caka, atd. a raz prosto vypustil sprsku nadavok na vodica auta lebo mu tam vbehol a skoro sa s nim zrazil - cize uz to nie je dobry vodic?)
Reply on: JerryBA #221552:
imho... dobrý vodič...

cestujúci sa má právo pýtať a vodič má právo informácie neposkytnúť... ale ak sa niekto nevie ovládať, tak potom za volantom nemá čo robiť...

len si predstav, že by sa podobne zachoval lekár pred operáciou. Alebo stavbár pri výstavbe budovy. Alebo pilot.
Reply on: martinah #221534:
Vodiči to majú niekedy ťažké s cestujúcimi. Raz v Slovak Lines v Stupave spustila cestujúca na vodiča (čo som odpočul, tak keď vystupovala z 37 v Záhorskej tak dobiehala a nepočkal na ňu a nejakým iným spojom náš spoj dobehla, inak šofér na ňu vôbec nezvýšil hlas a sa tuším aj ospravedlnil a stále doňho rýpala) a rozčúlila ho tak, že s rachotom zavrel zásuvku s peniazmi, schmatol cigarety išiel von a urobil si 15 minút pauzu a rozdýchaval to.
Reply on: Dulgerov #221531:
Moje rady môžu pomôcť, prečíta si to niekto nezainteresovaný a nabudúce nenastúpi do dojazdovej 209. A aj zákazník by mal mať nejakú úctu k protistrane.
Reply on: Dulgerov #221518:
Ja musím s Vami nesúhlasiť. Jediné, čo by sa dalo uznať je to, že DPB nevyužíva maximálne svoj informačný systém. Včera som sa schválne bol previesť tu v Prahe jedným dojazdovým spojom do vozovne električkou bez sluchátok(riešili sme to tu s S499.1023). Počas trasy vozidlo pekne hlási, že vlak ide do vozovne Motol, to znamená že aj cestujúci, ktorí nenahliadne do CP, nepozrie si tabuľu na čele prípadne boku vozidla pred nástupom a nepozrie sa ani na zástavky vypísané vnútri sa aspoň takto dozvie, že vozidlo nejde po svojej trase ale je tam zmena.

Týchto spojov je naozaj málo. Sú to spoje poradí linky, ktoré jazdia iba určitú časť dňa-napríklad rannú špičku a v sedle nejazdia a tak je posledný spoj presmerovaný do vozovne. Ako som už spomínal, využívanie informačného systému nie je dostatočné ale treba mať aj trochu sebakritiky a nie všetko hádzať na vodičov. Vodič nemôže za to, že jeho zamestnávateľ je neschopný. Nedajbože keď aj chce byť iniciatívny a ozve sa tak sa dočká akurát tak polien pod nohy a nie zlepšenia a nedajbože nejakej prémie či pochvaly.

Nebudem Vás presviedčať o mojom názore nasilu, tak ako Vy nepresvedčíte mňa o tom Vašom. Treba o tom popremýšľať s chladnou hlavou a možno napríklad vyskúšať napísať do DPB aby zjednali nápravu. ALe keď im budete písať, že Vy nie ste povinný čítať CP, čítať cieľovú zástavku na tabuli atď, tak Vás budú mať za hlúpeho a nebudú sa tým ani zapodievať.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.