Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
minimalne hodinu (12-13:30) dnes nesli autobusy 31 a 39 smerom na internaty, 80ka iba meskala, petrzalske autobusy isli vsetky normalne - co sa dialo?
po hodine cakania na zastavke Kollárovo nám. som to vzdala a isla na elektricku
Reply on: zlomok #220246:
Čisto technicky sa lanovky prepravujúce jedným smerom 4000 os/hod vyrábajú, pričom majú systém, ktorý kabínku pri nástupe / výstupe spomalí, napr:
https://www.doppelmayr.com/en/products/detachable-gondola-lift/brochure/

Čisto prakticky je to úplný nezmysel, ktorý nikto nezaplatí a slúži iba ako reklama projektu (čo by ma trápilo menej) a našich volených zástupcov (čo ma trápi viac, lebo svoju energiu by mali míňať na niečo užitočné a nie toto).
Reply on: zlomok #220246:
Možno s cieľom dosiahnúť najsexi výsledky uvažovali so 100 % naplnenosťou obojsmerne ?, čo by bolo 2 700 osôb / h pri štvorkabínke a 1 800 osôb /h pri šesťkabínke. Samozrejme, zdravý človek by zrejme stihol nastúpiť rýchlejšie a pri nezohľadnení ZŤP a vôbec osôb s trvalou alebo obmedzenou schopnosťou pohybu (zo zdravotných dôvodov, alebo nesúci náklad, bicykel, detský kočík) by sa dalo ísť na limit 8 osôb za 10 sekúnd. Problémom lanovky je, že nestojí, ale nastupuje sa do nej v pohybe. Problémom tvojho výpočtu je, že nevieme aká bude kapacita jednej kabínky.
Pokračovanie lanovkového nezmyslu:

https://bratislava.sme.sk/diskusie/3105656/1/lanovka-ponad-dunaj-ma-mat-bud-40-alebo-90-kabinok-a-jazda-ma-trvat-osem-minut.html

"Lanovka by mala za hodinu prepraviť približne tri- až štyritisíc ľudí, čiže dva milióny pasažierov ročne. Na porovnanie, približná prepravná kapacita autobusu je v Bratislave v jednom smere tisíc cestujúcich za hodinu a kapacita električky štyri- až šesťtisíc ľudí."

Viac som našťastie neprečítal, lebo pijano...

Tak sa na to pozrime:

Lanovka má mať 40 alebo 90 kabínok a jazda má trvať 8 minút. Takže obrat kabínky 16 minút. Pri 40 kabínkach vychádza interval 24 sekúnd, pri 90 kabínkach 10,7 sekundy. Zaujímavé, určite to ovplyvní čas staničenia a tým pádom aj kapacitu kabínky, aby ľudia stíhali nastupovať/vystupovať. Pri 40 kabínkach to vidím na kabínky šesťmiestne, pri 90 kabínkach na štvormiestne.

Štvormiestna kabínka každých 10,7 sekúnd: 1350 osôb za hodinu
Šesťmiestna kabínka každých 24 sekúnd: 900 osôb za hodinu

Pýtam sa, ako chcú prepraviť lanovkou 3 až 4 tisíc ľudí? A ozaj, do akej rýchlosti vetra to má premávať?

Vezmime si ďalší údaj: Priemerná kapacita električky 4 až 6 tisíc ľudí za hodinu v jednom smere. Hmm... To počítali dvojosáky bez vlekov?

Príklad z praxe: Karloveská. Interval 2 minúty, súpravy o kapacite 250 miest (pri štandarde 5 stojacich osôb na meter štvorcový). To máme 30 spojov za hodinu po 250 ľudí. Hneď získame 7500 miest za hodinu, teda 5,5 násobok kapacitnejšej lanovky alebo 8,3 násobok menej kapacitnej lanovky. A keby sme interval zahustili na 90 sekúnd, čo by šlo, tak získame 11250 miest za hodinu. Hustejší interval ale nemá zmysel, skôr kapacitnejšie súpravy.

Nechápem kto tým investorom a novinárom tlačí do hlavy kaleráby. Investori si možno sami niečo zmyslia, projektanti im napíšu to čo si ich zadávatelia želajú a novinári to prevezmú, neoveria si základné údaje a ešte to zamnknú pod pijano ako prémiový článok.

Ľudom yebe...
Reply on: Error 0x007 #220242:
Tým myslel určite Centrál, nie centrum 🙂
Reply on: Error 0x007 #220242:
A pritom by stacilo potiahnut kusok trolejbusy k ZST Zelezna Studnicka (pripadne rovno po Zeleznu studnicku s moznostou otocit sa pri Cervenom moste) ci posunut celu vlakovu zastavku blizsie k Pri Suchom Mlyne/Brnianskej (medzi Limbovu a Brnianskou - https://www.google.sk/maps/@48.166445,17.0824046,435m/data=!3m1!1e3?hl=en ).
Reply on: Error 0x007 #220242:
Som prekvapeny, aky som ja masochista, ked sa odvazim citat taketo rozhovory alebo napr. minules Nezrovnalom ?
Reply on: Ike #220228:
Jedna chutovka pre tych, ktory nemaju nervy to citat:

"V Bratislave chýba centrálne umiestnená vlaková stanica, čo je problém."
A hlavna stanica je kde? V kukuricnom poli? Hlavne ze hovori o smeru z Malaciek, kde ma šťanica lepsiu poziciu nez Filialka...
Reply on: Miro #220223:
Co do toho rype Freso? Nech riesi dopravu v kraji. Chudak uz vidi koniec svojej kariery ako zupan, tak sa teraz prezentuje lanovkou ?
Reply on: Mike #220239:
Silno mi to pripomína istého nevyrovnaného...
Reply on: zlomok #220236:
A do veľkej miery je naozaj blbý, teda je presvedčený o tom čo hovorí...
Reply on: zlomok #220236:
Investor autobusovej stanice (buď priamo alebo nepriamo cez svojho rokmi overeného dopravcu zaseknutého v roku 1936).
Reply on: Petto #220227:
No, Man ma v ponuke aj 265kw motor a dokonca aj 6 stupnovy automat
Reply on: Mike #220233:
Zaujímalo by ma či ho platia automobilky, resp. investori ktorí sa chcú napakovať na stavbe ciest, alebo je fakt tak blbý...
Zdravim. Neviete ci pri zukermandeli bude preferencia? Dnes uz bola spustena signalizacia no elina zial cakala na novej krizovatke.
Reply on: S499.1023 #220230:
Tak to je potom na správnom mieste ?
Reply on: S499.1023 #220230:
Jedna z kľúčových príčin súčasného stavu prímestskej dopravy a jedna z hlavných bŕzd dopravnej optimalizácie v kraji.
Reply on: zlomok #220231:
*kompót
Reply on: Ike #220228:
Už podľa nadpisu je jasné že vedúci je *****.
Reply on: Ike #220228:
Už podľa titulky zamknutého článku je pán vedúci odboru dopravy BK pekný momot, ktorý nerozumie zmyslu verejnej dopravy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.