Nijako. Ani to nikto nenazýva v súčasnom stave obratiskom a v stave budúcom sa tam budú točiť vozy obojsmerné, plánovane a s dôvodom (miesto zlomu frekvencie).
Americké námestie už treba vyriešiť ináč a to tak, aby bol prestupný uzol Blumentál obslúžený z obidvoch strán, čiže tejto podmienke vyhovuje obratisko (spojka) cez areál Univerzitnej nemocnice, ako je napokon aj uvažované.
Pre operatívne účely, každá radiála má takúto vymoženosť, nakoniec aj Ružinovská mala pri jazere, kde bola odstavná koľaj a koľajová spojka medzi jednotlivými koľajami, ale tú neviem, či zrušili pri rekonštrukcii v 90. rokoch alebo ešte skôr. Také niečo by mohlo byť obnovené, pri minimálnych nákladoch, nemal som na mysli práve klasické slučkové obratisko.
Americké už aj začali zbiehajúcou výhybkou na Špitálskej.
Neviem prečo vtedy nedošlo k realizácii. Možno niekto vplyvný býval v Avione a nechcel mať pískajúce končiace električky pod oknami.
Mala sa tam točiť končiaca L12 z Ružinova+ ranné výjazdy.
Napr. pred Kapucínskym kostolom na Župnom. nám. pre L7 alebo výluky v tuneli.
Pri centrálnom trhovisku by som si ho vedel tiež predstaviť.
Pod mostom SNP....
Aha. Ja som zvyknutý, že električkovým priecestiam tu hovoria prejazdy. Ale električkové priecestia by nechýbali - kto by chcel ísť smer centrum, šiel by po Kukučínovej na Trnavské Mýto a doprava na Šancovú. Otočka na Bielom Kríži by postihla len tých pár ľudí, čo by chceli ísť niekam do oblasti Sibírskej.
Ale aj tak si myslím, že len teoretizujeme, nikto nebude zavádzať nezmyselné vlaky z Filiálky do Nitry, akurát fanatikmhd dostal domácu úlohu.
Už so to tu písal L6 by sa naplnila ak by išla aspoň po Trnavské mýto. No v Bratislave chýbajú v širšom centre malé obratiská. Ťahať ju po Vazovovu by pomohlo len čiastočne.
Časom sa "hustejšia" L4 uživí. Nárast je už teraz na Zlatých kvôli prestupom z SL a 53,56,525.
Dispecer
https://www.facebook.com/TransportPublicznypl/photos/a.593414820700462.1073741828.565491586826119/1377082852333651/?type=3