Nebolo by možné, aby rušňovodič nejakým spôsobom dokázal zapnúť priecestie na diaľku ešte pred plánovaným odchodom? Pri súčasnom stave, keď je trať riadená z Predmestia, by to urobil na požiadanie výpravca z Predmestia, keď bude voľná trať. Prvé návestidlo by bolo na konci nástupišťa, ktoré by mohlo signalizovať Výstrahu ešte pred uplynutím času na vyprázdnenie. Druhé návestidlo by bolo pred priecestím, pričom Voľno by sa rozsvietilo až po uplynutí predzváňania tesne pred prejazdom vlaku cez začiatok zábrzdnej vzdialenosti pred priecestným návestidlom. Toto návestidlo by bolo viac-menej len kvôli možnosti zlyhania PZZ - v prípade problémov by návestilo Stoj. Ešte by to chcelo doplniť prenos návestí na vlak, aby sa zaručilo zastavenie vlaku v prípade Stoj na priecestnom návestidle ešte pred priecestím. V tomto prípade by mohol vlak prejsť cez priecestie už plnou rýchlosťou. Podľa TTP je medzi koncom trate a priecestím 880 m, počítajme dĺžku vlaku 100 m, zábrzdná vzdialenosť do 60 km/h je 400 m (ak by tam premávali iba nové jednotky, myslím, že by sa dala skrátiť). Takže ostáva nejakých 350 m, počas ktorých sa vlak môže rozbiehať. Predpokladám ale, že by sa realizovalo automatické hradlo a výpravca v Predmestí bude mať obmedzené možnosti spolupracovať.
K jadru veci:
Tá trať Filiálka - Predmestie je v súčasnosti na 40 km/h a ak chce byť využitá pre osobnú dopravu, bude sa musieť zmodernizovať (zrejme aj elektrifikovať). A keďže vedie zastavaným územím, aj oplotená. Takže pointu povrchovej trate neviem nájsť.
Vidíš, toto by mohla byť dobrá varianta. Stopčiara v smere k novej dobe ešte pred priecestím, čím by sa eliminovala polovica problému. Opačný smer je zálusk. Ale zas, možno až taký nie. Má niekto približnú predstavu, aký je dopravný prúd od priecestia hore na pioniersku? resp, čo ak by zaniklo odbočenie od Kukučínovej (OD slimák) k priecestiu a rovnako aj odbočenie od kukučínovej (Istropolis) na priecestie? že by na priecestie (a dalej na pioniersku resp raciansku) sa dalo dostat len od jarosovej. Tieto dve cesty mozu na raciansku vyuzivat nedaleke priecestie na riazanskej. Toto by problem mozno mohlo totalne otocit.
Ike, na nieco si kápol. Toto nie je na zahodenie.
Poprosim o vajdrenie sa k potencialnemu likvidovaniu odboceni. Realne? (bez komentarov KDI a spol)
plus tam ma jeden velkopodnikatel od trate po letisko v useku dvoch metrov pozemok (ta ostra lavotociva do pharosu - hned za nou je ten murik, tak tam), ktory ten pozemok samozrejme ochotne preda, pokial mu kupujuci uhradi aj aspon polovicu nakladov na dialnicny zjazd k avionu a pharosu, ktore musel zaplatit, takze preto sice iniciativa 2572 existuje, ale jej sance su dost nizke aj kvoli D4/R7 ...
"Je veľkou chybou mesta, že doteraz nie je vybudované pokračovanie Galvaniho ul. smerom do Vrakune. Je tam miesto aj na mimoúrovňové prekonanie trate 131."
Vybudovanie prelozky do Vrakune bola podmienka pri stavebnom povoleni pre Pharos. Avsak pri kolaudacnom konani stavebny urad Ruzinov rozdelil tieto konania na dve. Jedna bola obchodne centrum a druha bola prelozka, ktora sa nikdy nezrealizovala. Takze ani nie tak mesto, ako ten hajzel Pekar.
Dnes som sa pri čítaní fóra asi 4x pozrel na kalendár (či nie je 1.4.), pretrel som si oči a štipol sa do zadku, pretože stále neverím tomu, čo tu čítam. To NAOZAJ na fóre, ktoré sa venuje verejnej doprave niekto navrhuje, aby VLAK zastavil pred priecestím na návestidle, POČKAL, kým si milostivé autá rozmyslia odísť a potom dostal zelenú len na to, aby sa tak +- 30kmh dotrepal k nástupištu??? Dúfam, že toto nie je nejaké sci-fi a ja som sa nenachytal?
Inak, ak sa to priecestie bude niekedy rekonštruovať (ibaže by nie), tak vzhľadom na polohu koľaje by mohla byť stopčiara so svetelnou signalizáciou pre križovatku Kukučínova-Jarošova ešte pred priecestím. Vznikol by priestor tak pre tri autá a zároveň by sa eliminovali vozidlá v koľajisku. V opačnom smere väčšinou toľko vozidiel nestojí.
Úplne ideálne by bolo, keby CSS vedela o blížiacom sa vlaku skôr ako výstražník a síce by hodila pre smer kolízny s traťou červenú ešte skôr ako by sa spustila signalizácia blížiaceho sa vlaku. To, že by L75 a slovčáry čakali by bol ich problém. V rozumnom meste by aj tak L75 v súbehu s elinou neexistovala a slovčáry by končili na okraji mesta.
Kto hovori o sucasnych 861 001-032? daval som typ, nie cislo Kto sa viac zaujima (laminatka by mal vediet) tak trasa GA-NR v novej polohe pre Land Rover... Preto som nechcel debatu na temu ako hrozostrasne su 861 (i ked po vyladeni much celkom zaujimavy stroj z technickeho riesenia), ake boli projekty filialky ani nic podobne. Moze sa o tom debatovat, ale nie je to k teme. Inak ta viazanost nie je vdaka nasim blbeckom, ale vdaka EU. EU nedovoluje prevadzkovat cez EU fondy stroje nez na trati po reko. Ovsem, tu uz sme si dieru nasli - vymysli sa projekt reko, planovane na 200 rokov, a hned k nemu nove vozidla. Vozidla pridu, jazdia, a trat..no...sem tam pribudne novy peron a pod.
Viko: Ano, sucasna poloha respektuje povodne, 4 kolajne (ci 3?) riesenie priecestia. K dnesnemu stavu uz sa pocitalo s jeho redukciou do realnej podoby a posunutiu ciar. V podstate jedine zmysluplne riesenie ktore prislo je zatial v podobe: Vlak pride k navestidlu pred priecestim (nejedna sa o klasicke odchodove, vlozene, cestove, a pod...). Vlak jeho prichodom oboznami CSS o prichode vlaku. CSS prestavi smery tak, aby vypratal priecestie (uvolni auta prioritne von z priecestia), a nasledne vpusti auta (elektricky) subezne s vlakom. Cize jediny kto sa stretne s blikacmi su auta z racianskej od racka vpravo na jarosovu - stoja na vystraznikoch. Bavime sa o verzii s absenciou zavor. Vlak prebehne, a CSS sa vrati do klasickeho signalneho planu. Zatial s charakteristikou rozbehu a dlzok sme sa dostali na 3min 12s. V podstate ide o "vynechanie" jedneho cyklu pre prejazd priecestim.
Išiel som mi tému ale fakt je, že tie 861 sem jazdiť nemôžu lebo naši blbečkovia tak urobili viazanosť pri 861 na trate pri projekte ako spravili. To je tak, že o tom rozhodujú tupci pápežskejší ako pápež, ale zas aspoň odpadá riziko, že si tie súpravy budú jazdiť podľa nálady dakoho na prevádzke ako si šli východňáre honiť ego po príchode 861 a hrdo ich dávali na REX Humenné - Košice kde minimálne klasiku 75x+3xBdt treba. Potom to tak aj vyzeralo s tlačenkou.
Úplne najnutnejší zásah je posunúť výstražníky čo najbližšie ku kríženiu. Vzniklo by tým dosť priestoru na čakanie áut, aby sa mohlo okresať pár sekúnd na nepúšťaní fáz z Račianskej na Jarošovu. A keby sa zároveň posunula stopčiara za priecestím až na hranu Kukučínovej, ušetrí sa pár sekúnd i na "vyprázdňovacej" zelenej (keďže by tu pár áut vedelo zostať prinajhoršom).
Dokopy s tým vloženým návestidlom by to mohlo vytvoriť vcelku prijateľné riešenie.
Ja som tiež písal, ale bez reakcie, takže si viem predstaviť, že okrem 131 to fakt netušili / netušia. Podľa mňa vôbec netušia, aký je vlastne interval vlakov na 130. ?
Išiel som už do Báhoňa od zmeškaného Metropola, lebo nás Os nepočkal, lebo na tej istej trati oproti nie je prípoj... no ale ani v Zámkoch nie je prípoj a jediná možnosť sa dostaviť domov napr. do Tvrdošoviec (okres NZ) je ísť namiesto NZ až do BA a zase naspäť... samozrejme ak Metropol nemešká. Keď hej, tak smola proste a myknú ramenami.
ale vedeli...mnimálne o 131 určite. X fotiek dostali o tlačenke v menších súpravách Regiojet.
Osobne som im písal aj o trati 130 kde je okrem zle nastavenej rannej špičky problém aj skoré večerné ukončenie prevádzky od N.Zámkov.
Posledný OS o 19:22 !! Potom to prebehne už len EN Metropol bez zastavenia.
Nie, tak by to chcel teraz RegioJet ? Myslím, že by ministerstvo nebolo obmedzované pri zmysluplnom navýšení vlkm. Pretože, vo všetkých strategických dokumentoch sa počíta so zvyšovaním podielu verejnej osobnej dopravy, dokonca sa cez tieto indikátory kontrolujú eurofondy, ale zároveň má ministerstvo strop, čo znamená, že síce ľudí vyženieme z áut, ale nemám ich čím voziť.
N/A