Reply on: trolejbus6207 #217659:
21 Tr sa kupovali v čase, keď nebolo jasné, či ešte budú k dispozícii nejaké eurofondy (korupčné kauzy a podobne) no a bola to v podstate akcia jedného človeka, ktorý nemal žiaden plán, iba ich bezhlavo nakúpil bez toho, aby vedel, kam ich nasadia. ? Následne sa vytipovali poradia, kde sa môžu objavovať. Čo sa týka historických vozidiel, na dvore hnije nejaký švajčiarsky trolejbus, 15 Tr #501, v autobusovej vozovni električka T2, pojazdný je teda asi iba Leyland. O nejakom dobrom prístupe k historickým vozidlám sa rozhodne hovoriť nedá.
Ike
Spojka BAHL - BAFI by (vzhľadom na odkúpenie pozemkov a eventuálne vyvlastnenie) bola finančne a časovo náročný projekt, o tuneli pod Dunajom nehovoriac. A pridaná hodnota má byť presmerovanie EC vlakov mimo Slovenska, ktoré podľa mňa v záujme dopravnej politiky nie je (aj keby sme vzali do úvahy predpoklad, že by vlkm ostali zachované)?
Ja som obrovský fanúšik dráhovej dopravy, ale ak tam teraz autobusy, ktorých zastávky sú doslova pred domami, jazdia zívajúce prázdnotou, tak ako tých ľúdí donútiš ísť na vlak, ktorý bude stáť na stanici? Problémom je aj skutotočnosť, že dráhová doprava tu konkurencieschopná nebude, pretože z hľadiska cestnej dopravy je to azda najbezproblémovejší smer, ako sa dostať do BA.
A posledná vec: všetky výstupy, ktoré má priniesť BAFI sa dajú, v porovnaní s nákladmi na výstavbu takmer zadarmo (za predpokladu experimentálnej prevádzky), otestovať aj teraz. Osobný vlak do Rajky môže jazdiť, EC vlaky z Viedne môžu byť na HLST predĺžené kedykoľvek (nejaká viacsystémová lokomotíva sa nájde). Trať do Hainburgu (sci-fi) sa môže napojiť do ŽST PE aj teraz, bez filiálky.
Fondy možno nebudú, prečo nevyužiť peniaze na Filiálku na nejaký ďaleko prínosnejší projekt (či už v BA, alebo na celom Slovensku?), o ktorom vieme už dnes, že pomôže?