Určite nám to Laminátka objasní, ale myslím, že si tipol
Neviem, aký postoj má DPÚL ku histórii, osobne by som si tipol, #601 u nich zostane ako historický voz, ak ho vôbec dokončia a pri #602 a #603 súhlasím s jeho názorom, že pravdepodobne skončia v DPMB, takú príležitosť si Brňáci asi nenechajú ujsť, keď majú až na ten jednomotorový prototyp, ktorý jazdí teraz v Szegede + historičák z Jihlavy všetko, čo kedy Škodovka Ostrov z tohoto modelu vyrobila
A jedna vec ma dráždi už hodne dlhú dobu - načo kupoval DPÚL tie tri 21Tr z Hradca Králové, že by z obavy, že nedotiahnu projekt na obnovu vozového parku z eurofondov? Jedenásť skúpených 15Tr/TrM logiku dáva, keď ich prevádzkujú dlhé roky, ale 21Tr dovtedy nemali ani kus a k tým trom prevádzkovaným 22Tr asi veľa náhradných dielov mať nebudú, že by ich využili aspoň tak...
Je to tvoj tip, alebo reálna zákulisná informácia?
Ide o to, že do #601 v Ústí pri vleklej GO už podľa mňa nainvestovali toľko, že je otázne, či nebude pre Brno pridrahá (viď našu #6401). A ani zvyšné dva nevidím ružovo - pri absolútne nedostatočnej kapacite brnianskych dielní, keď ešte ani ojazdené 21Tr nestihli všetky sprevádzkovať a ďalším vozom predlžujú intervaly prehliadok, je efektivita ďalšieho dovozu mierne otázna.
Tak keď to staviame do roviny keby bolo keby, tak potom môžeme predpokladať aj VRT pri D1, rozumnú a radikálnu parkovaciu politiku a pod.
Spojka BAHL - BAFI by (vzhľadom na odkúpenie pozemkov a eventuálne vyvlastnenie) bola finančne a časovo náročný projekt, o tuneli pod Dunajom nehovoriac. A pridaná hodnota má byť presmerovanie EC vlakov mimo Slovenska, ktoré podľa mňa v záujme dopravnej politiky nie je (aj keby sme vzali do úvahy predpoklad, že by vlkm ostali zachované)?
Ja som obrovský fanúšik dráhovej dopravy, ale ak tam teraz autobusy, ktorých zastávky sú doslova pred domami, jazdia zívajúce prázdnotou, tak ako tých ľúdí donútiš ísť na vlak, ktorý bude stáť na stanici? Problémom je aj skutotočnosť, že dráhová doprava tu konkurencieschopná nebude, pretože z hľadiska cestnej dopravy je to azda najbezproblémovejší smer, ako sa dostať do BA.
A posledná vec: všetky výstupy, ktoré má priniesť BAFI sa dajú, v porovnaní s nákladmi na výstavbu takmer zadarmo (za predpokladu experimentálnej prevádzky), otestovať aj teraz. Osobný vlak do Rajky môže jazdiť, EC vlaky z Viedne môžu byť na HLST predĺžené kedykoľvek (nejaká viacsystémová lokomotíva sa nájde). Trať do Hainburgu (sci-fi) sa môže napojiť do ŽST PE aj teraz, bez filiálky.
Fondy možno nebudú, prečo nevyužiť peniaze na Filiálku na nejaký ďaleko prínosnejší projekt (či už v BA, alebo na celom Slovensku?), o ktorom vieme už dnes, že pomôže?
Tak po prvé, ja som sa zmieňoval výslovne o iných druhoch dráhovej dopravy ako osobnej.
Po druhé, EC vlaky by samozrejme mohli ísť (v prípade existencie spojky BAHL-BAFI, bez ktorej možno akékoľvek sny o hlavnej stanici na filiálke zabudnúť) do Budapešti cez Rajku, Hegyeshalom a Györ, čím by svoj cieľ medzištátnej dopravy naplnili ďaleko lepšie ako vez Párkány, lenže proti tomu bude zásadne ZSSK, ktorá by EC vlakmi nemohla suplovať rýchlikovú vrstvu do Arpádérsekújváru a Párkányu.
A po tretie, vo svete je dosť príkladov, keď zavedenie konkurencieschopnej dráhovej dopravy totálne zmenilo modal split - či už TGV, ktoré takmer spôsobili krach Air France alebo blbá električková trať vo Würzburgu z Heidingsfeldu do Heuchelfeldu a Rottenbauera, ktorá napriek zhoršeniu plošnej obslužnosti zvýšila počet cestujúcich vo VHD o 100%.
Za to platba bezkontaktnou kartou je možná na západ od nás (ak som nedávno dobre videl) najbližšie už aj v Kittsee na linke 297 "Kittsee - Wolfsthal" [terminál je pri vodičovi]. Túto trasu však už nevykonáva Postbus. Premáva tam Blaguss.
3; Navyše napr. môj smartfón malý QR kód a pri zníženej viditeľnosti žiadny QR kód nenačíta (nemá blesk / svetlo). A bez zapnutého (plateného) dátového pripojenia zákazníka by, predpokladám, platba za cestovný lístok neprebehla..
"aspoň prosím uveď nejaké telefóny ktoré majú NFC, a zároveň nevedia načítať QR kód" - vsetky, ktore nemaju zapnute data. Na NFC byt online nepotrebujes.
Síce netýka sa to bratislavskej MHD, ale len pre tých, ktorým sa cnie za trolejbusmi 15Tr: Pokiaľ budete mať cestu okolo Ústí nad Labem, tak ich má Dopravní podnik města Ústí nad Labem v premávke ešte dosť, ako zisťujem z nového posobiska. Typ 14Tr však k videniu tu nie je.
Povedal som, ze nie vsetky telefony vedia robit s QR a to je pravda (neprekrucaj, co hovorim). Ci vies ako napriklad Nokia C5 bude platit cez QR? Lebo viem, ze s napriklad Visa Pay, ktoru nalepis na telefon, dokazes platit v terminaloch, kde sa da platit kartou, ale neviem o tom, ze dokazes dorobit QR funkciu na telefon (a hlupych telefonov je este dost v obehu)
Hlavne je ten QR kod uplne zbytocny, typ listka sa da navolit rovno v aplikacii. To len Zakaznik si vymyslel riesenie a potom dodatocne k nemu vymyslel aj problem, aby to riesenie malo co riesit ?
Predaj cez aplikaciu ako taky nie je zly koncept, ale nie ako nahrada eCL, skor ako evolucia SMS listka. BID sa viac krat nechala pocut ze to aj planuju.
Co nerozumies? Terminal budes mat jednotny, takze spravujes jednu verziu programu na vsetky pristroje/HW.
Telefonov mas 3 hlavne verzie (Android, iOS a pomaly konciaci Windows Phone) a XY mensich OS. Potom mas rozne funkcionality, rozny HW, rozny SW a XYZ roznych verzii operacnych systemov (urob aplikaciu pre Android 5.0 a vyssie a mas 1/3 zakaznikov odpisanych - pride novy update OS a zas musis testovat a prerabat). A sam vies, ake problemy mal DPB s jednotnym systemom na nove oznacovace.
Prosto obhajujes zastaranu a neprakticku technologiu. Ak mame mat nejaku takuto vec, tak je potrebne aby bola co najjednoduchsia. A faktom je, ze to uz by som radsej poslal SMS listok, ako sa kaslal s nejakym trapnym QR kodom, ktory na 99% bude nejaky papierik na dverach, ktory ti vandali strhnu za 10 minut mimo vozovne. Pre mna osobne je lahsie tuknut na displej oznacovaca, prilozit kartu/penazenku, alebo momentalne elektricenku ked mam na nej zalozny kredit ak mi vyprsi PCL, ako sa babrat s QR.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike
Spojka BAHL - BAFI by (vzhľadom na odkúpenie pozemkov a eventuálne vyvlastnenie) bola finančne a časovo náročný projekt, o tuneli pod Dunajom nehovoriac. A pridaná hodnota má byť presmerovanie EC vlakov mimo Slovenska, ktoré podľa mňa v záujme dopravnej politiky nie je (aj keby sme vzali do úvahy predpoklad, že by vlkm ostali zachované)?
Ja som obrovský fanúšik dráhovej dopravy, ale ak tam teraz autobusy, ktorých zastávky sú doslova pred domami, jazdia zívajúce prázdnotou, tak ako tých ľúdí donútiš ísť na vlak, ktorý bude stáť na stanici? Problémom je aj skutotočnosť, že dráhová doprava tu konkurencieschopná nebude, pretože z hľadiska cestnej dopravy je to azda najbezproblémovejší smer, ako sa dostať do BA.
A posledná vec: všetky výstupy, ktoré má priniesť BAFI sa dajú, v porovnaní s nákladmi na výstavbu takmer zadarmo (za predpokladu experimentálnej prevádzky), otestovať aj teraz. Osobný vlak do Rajky môže jazdiť, EC vlaky z Viedne môžu byť na HLST predĺžené kedykoľvek (nejaká viacsystémová lokomotíva sa nájde). Trať do Hainburgu (sci-fi) sa môže napojiť do ŽST PE aj teraz, bez filiálky.
Fondy možno nebudú, prečo nevyužiť peniaze na Filiálku na nejaký ďaleko prínosnejší projekt (či už v BA, alebo na celom Slovensku?), o ktorom vieme už dnes, že pomôže?