"Po Bratislave bude od tohto víkendu až do konca augusta zadarmo jazdiť po meste každú sobotu od 16.00 do 20.00 hod. historická hudobná električka. Ide o pilotný projekt, ktorý sme pripravili v spolupráci s Dopravným podnikom Bratislavy pre Bratislavčanov a návštevníkov nášho mesta a ktorý, pevne verím, má šancu stať sa bratislavskou tradíciou. Hudobná historická električka č. 18 štartuje už túto sobotu (30. júla o 16.00 hod.) spred budovy Slovenského národného divadla zo zastávky električky na Hviezdoslavovom námestí. Jazdiť bude okruhom Hviezdoslavovo nám. – Petržalka a späť – Námestie SNP – tunel – Hviezdoslavovo nám. Túto sobotu zahrá v električke kapela Funny Fellows. Všetci ste srdečne vítaní!" Zdroj: FB Ivo Nesrovnal pre Bratislavu.
Lenže všetky tieto formulácie bránia úplne logickej preprave bicyklov v "nových" električkách na inom mieste, než kočíky a invalidné vozíky, pričom fyzikálne tomu nebráni nič a zabránilo by to aj konfliktom, či už fyzickým alebo morálnym, medzi cyklistami a kočikármi/vozičkarmi.
Na webe IDS BK je v časti "Preprava bicyklov na linkách MHD" uvedené:
"Bicykle sa prepravujú v priestore vyhradenom pre kočíky alebo invalidné vozíky. V jednom vozidle alebo v jednej súprave vozidiel sa môžu prepravovať maximálne dva bicykle." https://www.idsbk.sk/informacie/preprava-bicyklov/
Takže tam sa nespomína, že by mali byť dvere pre nástup / výstup a miesto vo vozidle označené piktogramom bicykla... Na webe DPB som o cestovaní s bicyklom nič nenašiel.
Ozaj a v tých nových trolejbusoch (čiže dnes prakticky už vo všetkých) kde nie je dostatok miesta na prepravu bicyklov, tak v praxi sa tam po jednom niekedy bicykel prepravuje alebo na trolejbusy môžu cyklisti rovno zabudnúť?
Pričom z logiky veci ale plynie, že pokiaľ nie je určené miesto na prepravu bicykla, nie je možné bicykel prepravovať a je to v súlade s PP IDS BK.
Prečo ale nie je miesto na prepravu bicykla v "nových" električkách určené ako zadná plošina v smere jazdy, to mi hlava neberie.
Predpis D 1/1 nie je pre vzťah DPB - cestujúci záväzný. Pre cestujúceho je závzný bod A 11.11 PP: "Preprava bicyklov v spojoch električiek, trolejbusov a autobusov liniek číslo 20 až
212 je možná v pracovných dňoch v čase od 09:00 do 13:00 a v čase od 18:00 do
06:00, počas sobôt, nedieľ a sviatkov bez časového obmedzenia."
Podľa bodu A 11.3.: "Prepravovať bicykel vo vozidle je možné len na mieste určenom na jeho
prepravu."
Z toho vyplýva, že cestujúci má právo prepravovať bicykel v každom električkovom vlaku v pracovných dňoch v čase od 09:00 do 13:00 a v čase od 18:00 do 06:00 a počas sobôt, nedieľ a sviatkov bez časového obmedzenia na mieste na to určenom.
Ak existujú električkové vozidlá, v ktorých bicykel nie je možné prepravovať, tak potom treba:
a) zmeniť PP,
b) zabezpečiť v pracovných dňoch v čase od 09:00 do 13:00 a v čase od 18:00 do
06:00, počas sobôt, nedieľ a sviatkov premávku električiek, ktoré túto prepravu umožňujú.
4. Bicykel je možné do vlaku nakladať a z vlaku vykladať len cez dvere na to určené a označené príslušným piktogramom.
5. Vo vlaku je možné prepravovať bicykel len na mieste určenom na jeho prepravu označenom príslušným piktogramom.
Z coho v praxi vyplyva, ze sa tam bicykle prepravovat nemozu, ale je to vseobecne tolerovane ak to podmienky dovoluju.
Odpoveď z infocentra DPB k preprave bicyklov v obojsmerných nízkopodlažných električkách:
"Dobrý deň,
oficiálne nie je vyhradený priestor v nízko podlažných električkách na prepravu bicyklov. So súhlasom vodiča môže cestujúci prepravovať bicykel, pokiaľ to dovoľujú prepravné podmienky a nástup je prednými dverami za vodičom kde je vyhradený priestor pre detské kočíky a invalidný vozík v smere jazdy+ príslušný piktogram.
Príjemný deň želá Infocentrum."
Hmm tak podľa tohto spravil chybu vodič električky keď ho posielal dozadu s bicyklom... Možno to však myslel dobre, že aby bol priestor aj keď nastúpi niekto s kočíkom alebo invalidným vozíkom, lebo tí môžu byť iba vpredu bližšie k vodičovi.
V posledných dňoch som išiel iba jednosmernou nízkopodlažnou električkou. Vpredu som videl nálepku kočíka a invalidného vozíka, ale obrázok bicykla som na žiadnych dverách nevidel.
No a ako je to s tým priestorom pre kočíky a invalidné vozíky v obojsmerných električkách? Je teda na oboch koncoch vozidla, aby tieto skupiny cestujúcich mohli nastúpiť vždy dopredu?
Tak som to ja nepochopil, pretože citujem Paja "vykopírovanie jednej karty na druhú bola aspoň čiastočná komplikácia pre "šikovných" a okrem toho môj predpoklad je, že keď sa bude robiť oficiálna náhrada (napr. za stratený), tak dostane nového aztéka a starý sa zablokuje, nie že by sa robila totožná kópia.
Z kontextu vyplyva ze sa hovorilo o oficialnych duplikatoch. Keby islo o falsovane kopie, tak by predsa bolo jedno ci ide o prenosny/neprenosny Maxi Klasik - ked uz si niekto robi vlastnu kopiu, je najmensi problem pozmenit fotku. Navyse, pri nelegalnych kopiach sa nic nemeni oproti doterajsiemu stavu - ak ma niekto kapacitu na to aby robil fejkove listky, mohol si kludne aj doteraz kazdy mesiac vytlacit docasny Maxi Klasik.
Peon