Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Žáržo #215848:
Pre pravidelne dochádzajúcich (hlavne študentov) sú však tie vlaky cenovo výhodnejšie aj ako autobusy RegioJet:

http://www.slovakrail.sk/sk/ceny-zlavy-zahranicie/rakusko-vyhodne/euregio-cennik-tyzdenny-mesacny-spiatocny-listok.html

"K dispozícii sú týždenné a mesačné lístky EUregio na neobmedzené cestovanie. Jedna cesta z Bratislavy do Viedne s traťovým lístkom EURegio vás v prepočte vyjde 2,95 €. Študenti študujúci v Rakúsku majú zľavu."

Ak niekto cestuje z Bratislavy do Viedne vlakom 5-krát do týždňa vždy tam aj späť čo je za týždeň celkovo 10 jednosmerných jázd a za mesiac spolu 40, tak pri cene mesačného lístka 118 € vychádza jedna jednosmerná cesta naozaj iba na 2,95 €.

A keďže slovenskí študenti študujúci v Rakúsku majú výraznú zľavu (65 €/mesiac), tak jednosmerná cesta vlakom ich v prepočte vyjde iba na 1,63 €. Deti do 15 rokov (59 €/mesiac) iba 1,48 € jednosmerná cesta.

Slovak Lines tiež ponúka aj mesačný lístok, ale za 125 €, a teda jednosmerná cesta vychádza na 3,13 €.
Reply on: Peon #215846:
Mňa udivuje, že tými vlakmi do Viedne niekto vôbec cestuje - staré vozne, žiadne služby, absencia Wi-Fi a dvojnásobne ceny oproti autobusom, ktoré na tejto linke ponúkajú super kvalitu.
Reply on: Peon #215846:
Ten RJ produkt je super. Kupte si tyzdenny listok a ak budete mat stastie (volne miesto), budete ho moct pouzit. Srandisti.

ZSSK ani nekomentujem. To ze odpalili aj moznost pouzit s internetovym listkom posledny vecerny vlak z Viedne (0:50) je uz uplne diletanstvo. A stacilo tak malo - predlzit platnost listka do 4:00...
ZSSK konečne umožňuje nákup lístka do Viedne cez internet (iba spiatočný za 14 €). Dá sa predložiť v elektronickej podobe. Žiaľ príplatok na viedenskú MHD nie je cez internet možné kúpiť. http://www.slovakrail.sk/sk/aktuality/listky-na-vlak-do-viedne-uz-mozno-kupovat-aj-cez-internet.html

"lístok z pokladnice platí 16 dní, cestu tam treba podniknúť v prvý deň platnosti, lístok z internetového obchodu platí 1 deň, cestu späť treba nastúpiť v deň platnosti, na území Slovenska je možné dokončiť cestu aj po polnoci,"

"lístok z pokladnice je možné vrátiť najneskôr deň pred prvým dňom platnosti so stornom 10 %, najmenej 3 €, lístok z internetového obchodu nie je možné vrátiť z dôvodu na strane cestujúceho,"

RegioJet začal ponúkať týždenné cestovné na autobusovej linke "Bratislava - Viedeň" za 38 €.
https://www.regiojet.sk/novinky/autobusy/tyzdenne_cestovne.html

Tam ma prekvapilo:
"Nákup je možný len u šoféra linky Bratislava - Viedeň."
"nerezervujete online, prídete k autobusu a pokiaľ bude voľné miesto, tak vás palubný personál usadí a cestujete"
"Nie je možné si zakúpiť miestenku vopred, teda ani garantovať sedadlo. Cestujúcí je odbavený pri nástupe do autobusu v prípade voľnej kapacity."
Reply on: 7ross7 #215844:
Aha, lebo ked niekto napise "električka č. 18", tak to aspon teda ja chapem ako linku 18. 🙂
Reply on: kecho #215843:
To nieje číslo linky, ale vozidla. #18
Reply on: mrkvakj #215842:
Nema dpb licenciu na tramy iba na cisla 1-17? 🙂
Ci to sa tykalo iba zaradenia liniek do idsbk?
"Po Bratislave bude od tohto víkendu až do konca augusta zadarmo jazdiť po meste každú sobotu od 16.00 do 20.00 hod. historická hudobná električka. Ide o pilotný projekt, ktorý sme pripravili v spolupráci s Dopravným podnikom Bratislavy pre Bratislavčanov a návštevníkov nášho mesta a ktorý, pevne verím, má šancu stať sa bratislavskou tradíciou. Hudobná historická električka č. 18 štartuje už túto sobotu (30. júla o 16.00 hod.) spred budovy Slovenského národného divadla zo zastávky električky na Hviezdoslavovom námestí. Jazdiť bude okruhom Hviezdoslavovo nám. – Petržalka a späť – Námestie SNP – tunel – Hviezdoslavovo nám. Túto sobotu zahrá v električke kapela Funny Fellows. Všetci ste srdečne vítaní!" Zdroj: FB Ivo Nesrovnal pre Bratislavu.
Reply on: S499.1023 #215834:
Alebo z logiky veci plynie, že DPB porušuje PP, pokiaľ premávajú v čase povolenej prepravy bicyklov električkové vlaky, ktoré ju neumožňujú.
Reply on: Peon #215837:
Lenže všetky tieto formulácie bránia úplne logickej preprave bicyklov v "nových" električkách na inom mieste, než kočíky a invalidné vozíky, pričom fyzikálne tomu nebráni nič a zabránilo by to aj konfliktom, či už fyzickým alebo morálnym, medzi cyklistami a kočikármi/vozičkarmi.
Reply on: Peon #215838:
38. strana
Predstavte si, od 1. 5. 2016 je aktualizovaný PP IDS BK. Škoda, že tam nie je napr. farebne zvýraznené čo sa zmenilo či doplnilo. Vie niekto čo je tam iné alebo nové? https://www.idsbk.sk/download/146167325797571cccab743.pdf
Reply on: S499.1023 #215834:
Na webe IDS BK je v časti "Preprava bicyklov na linkách MHD" uvedené:

"Bicykle sa prepravujú v priestore vyhradenom pre kočíky alebo invalidné vozíky. V jednom vozidle alebo v jednej súprave vozidiel sa môžu prepravovať maximálne dva bicykle."
https://www.idsbk.sk/informacie/preprava-bicyklov/

Takže tam sa nespomína, že by mali byť dvere pre nástup / výstup a miesto vo vozidle označené piktogramom bicykla... Na webe DPB som o cestovaní s bicyklom nič nenašiel.
Reply on: JamaVOku #215831:
Ozaj a v tých nových trolejbusoch (čiže dnes prakticky už vo všetkých) kde nie je dostatok miesta na prepravu bicyklov, tak v praxi sa tam po jednom niekedy bicykel prepravuje alebo na trolejbusy môžu cyklisti rovno zabudnúť?

"v nových nízkopodlažných trolejbusoch nie je dostatočný priestor na bezpečnú prepravu bicyklov".
https://imhd.sk/ba/doc/sk/9089/Preprava-bicyklov-v-prostriedkoch-MHD
Reply on: S499.1023 #215834:
Napadá mi: Možno preto, že je to ďaleko od dohľadu vodiča? Tie nové električky síce majú kamery, ale aj tak...
Reply on: AAA #215833:
Pričom z logiky veci ale plynie, že pokiaľ nie je určené miesto na prepravu bicykla, nie je možné bicykel prepravovať a je to v súlade s PP IDS BK.
Prečo ale nie je miesto na prepravu bicykla v "nových" električkách určené ako zadná plošina v smere jazdy, to mi hlava neberie.
Reply on: AAA #215832:
Medzi a) a b) som samozrejme zabudol dať alebo.
Reply on: JamaVOku #215831:
Predpis D 1/1 nie je pre vzťah DPB - cestujúci záväzný. Pre cestujúceho je závzný bod A 11.11 PP: "Preprava bicyklov v spojoch električiek, trolejbusov a autobusov liniek číslo 20 až
212 je možná v pracovných dňoch v čase od 09:00 do 13:00 a v čase od 18:00 do
06:00, počas sobôt, nedieľ a sviatkov bez časového obmedzenia."
Podľa bodu A 11.3.: "Prepravovať bicykel vo vozidle je možné len na mieste určenom na jeho
prepravu."
Z toho vyplýva, že cestujúci má právo prepravovať bicykel v každom električkovom vlaku v pracovných dňoch v čase od 09:00 do 13:00 a v čase od 18:00 do 06:00 a počas sobôt, nedieľ a sviatkov bez časového obmedzenia na mieste na to určenom.
Ak existujú električkové vozidlá, v ktorých bicykel nie je možné prepravovať, tak potom treba:
a) zmeniť PP,
b) zabezpečiť v pracovných dňoch v čase od 09:00 do 13:00 a v čase od 18:00 do
06:00, počas sobôt, nedieľ a sviatkov premávku električiek, ktoré túto prepravu umožňujú.
Reply on: Peon #215829:
§ 29a D1/1 hovori:

4. Bicykel je možné do vlaku nakladať a z vlaku vykladať len cez dvere na to určené a označené príslušným piktogramom.
5. Vo vlaku je možné prepravovať bicykel len na mieste určenom na jeho prepravu označenom príslušným piktogramom.

Z coho v praxi vyplyva, ze sa tam bicykle prepravovat nemozu, ale je to vseobecne tolerovane ak to podmienky dovoluju.
Reply on: S499.1023 #215828:
Vsak tak som to myslel aj ja vo svojej odpovedi - ze povodny listok sa zablokuje a novy duplikat bude mat ine cislo listka, alebo nieco.

Nech uz to povodne bolo myslene akokolvek, toto naozaj nie je problem.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.