Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: david1 #215571:
Nocaky ani nekomentujem.. Nechat ludi mrznut v -15 a veselo si napustat kolegov do voza.. Dispecing ma na haku..
Reply on: 2xT3SUCS #215573:
Ja som nieco napisal proti tomu ze siel na tu kolaj? Citanie s porozumenim Vas v prvom rocniku ZS neucili?
Reply on: S499.1023 #215585:
Pracovné a bezpečnostné prestávky čerpajú do 23.30, 0.00 a 0.30. Pred 1.30, 2.30 a 3.30 tam prestávkujú už iba jeden - dva vozy, väčšina tam ide na otoč..
Reply on: zavinacsk #215590:
No tak daj odkaz aspoň na jedno, kde je uvedené, že vodič smie zraziť cyklistu idúceho stredom jazdného pruhu.
Reply on: 2xT3SUCS #215587:
Ty si sa tiež do Bratislavy prisťahoval, musíš na ňu nadávať ale neodídeš ani keby ťa Tatrou 813 8 x 8 ťahali?
Reply on: S499.1023 #215581:
Nie tak. Viac. Nevidno? ?
Reply on: Ike #215575:
Poznáš precedentné rozhodnutia? Na svete je už pár desiatok takých rozhodnutí, na niektorých ešte ani nezaschol toner.
Reply on: tr3mp #215586:
"Je to vpravo pri pravom okraji vozovky (treba brať do úvahy obrys cyklistu a pravý okraj brať od neho, nie od kolesa) - v súlade so zákonom."
Ak si na bicykel sadne 200kg človek, ktorého rozmery mu legálne umožnia jazdiť stredom pruhu s braním úvahy obrysu cyklistu, ochotne ho obídem cez inú mestskú časť, ale predtým si ho odfotím. 🙂
Cyklisti robia riadnu neplechu - či tomu veríš alebo nie. Jazdia stredom, jazdia hocikade, nerešpektujú značku daj prednosť, nepoznajú STOPky, nepoznajú význam červeného svetla na semafore, jazdia po priechodoch pre chodcov, ohrozujú chodcov na chodníkoch (ktoré sú určené len pre chodcov) a ešte sú aj odutí, ak ich na ich chyby niekto upozorní. Ak by sa na ich správanie zamerala polícia, cykloakvizícia by si zarezervovala minimálne tri námestia na protestné akcie.
Reply on: S499.1023 #215584:
1) smradobusov. Mat tocnu kvoli NAD raz za rok. No icte mi dakam.
2) nie a to ani L28 cez desat rokov
3) napriek tomu tam jazdim velmi casto za starymi rodicmi ci kamaratmi.
4) tu podstatu som vystihol uplne presne. Zrusila sa narvata linka.
Reply on: Ike #215576:
Nič si nemyslím. Vidím.
Keby sa vodiči motorových vozidiel rozhodli ignorovať pravidlá v takej miere ako cyklisti (chodci nejak moc nezaostávajú), o pár dní by bradavica mala významne menej obyvateľov (netvrdím, že by to bolo nutne na škodu) ☠
Reply on: zavinacsk #215550:
Faktická poznámka.

Zákon 8/2009 v § 55 Osobitné ustanovenia o cyklistoch, ods. (1) hovorí: "(...)Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky. Ak sa tým neohrozujú ani neobmedzujú chodci, smie sa jazdiť po pravej krajnici.(...)"

Teda cyklista by mal jazdiť naozaj vpravo.

Lenže ten istý zákon v § 9 Spôsob jazdy, ods. (1) hovorí: "Vodič je povinný na vozovke alebo v jazdnom pruhu jazdiť vpravo pri pravom okraji vozovky alebo jazdného pruhu; to neplatí pri obchádzaní, predchádzaní, otáčaní alebo odbočovaní."

Teda povinnosť jazdiť vpravo pri pravom okraji platí rovnako pre všetkých vodičov, ako motorových, tak nemotorových vozidiel. Ani autom či autobusom sa nemá jazdiť stredom pruhu ?

Keďže toto je dosť diskutovaná téma, špeciálne si všímam, či už počas šoférovania alebo na bicykli, spôsob jazdy ostatných vodičov. A v drvivej väčšine jazdia cyklisti viac pri kraji (aj osou vozidla aj jeho pravým okrajom) ako motoristi. Paradoxne však na motoristov, ktorý jazdia v strede pruhu či v jeho ľavej časti nesmeruje žiadna kritika, že nedodržiavajú zákon ?

Jazda cyklistu v strede pruhu má v určitých prípadoch opodstatnenie, ktoré je aj zákonom podložené (jamy, rozbitá cesta). Vzhľadom na stav našich ciest býva najrozumnejšie a najbezpečnejšie jazdiť v pravej stope osobných motorových vozidiel, teda cca meter od kraja. Je to vpravo pri pravom okraji vozovky (treba brať do úvahy obrys cyklistu a pravý okraj brať od neho, nie od kolesa) - v súlade so zákonom. Táto stopa minimalizuje náhle vybočenia cyklistu kvôli rozbitému okraju vozovky, čo je dobré najmä pre motoristu za ním. Aj prebiehanie je možné len cez susedný jazdný pruh a nie priamo v ňom.

Jediný cyklista snáď neblokuje autá. Ak je cyklistov veľa, je to znak, že na ceste by mal pribudnúť minimálne cyklopruh.
Reply on: david1 #215571:
V tom je drobný rozdiel - na Hbf. čerpajú vodiči nočných liniek pracovné a bezpečnostné prestávky. To vodiči šestky pod Novým mostom nie.
Reply on: Ámos #215582:
1) Naozaj si si všimol, o točení čoho tu bola reč?
2) Naozaj jazdí električka do Ovsišťa?
3) Pán sa presťahoval z Petržalky do Starého mesta tak už má Petržalku v p.?
4) Tú podstatu diskusie o X-13 si asi naozaj nepostihol.
Reply on: Ike #215575:
Asi ďalší inštruktor pochybnej autoškoly.
Reply on: S499.1023 #215578:
Ta 28 a 45 tam bola pre jazdy do Petrzalky = elektricka.
50 bola predlzena a uz sa tam netocila, a tak zastavka staci priebezna na Dostojevskeho.
No a 78 a ine dalsie linky, ktore ku Safku kedysi nechodili sa dnes tocia pri Eurovea. Len teda neviem, ci do Eurovea, SND, Tower 115 etc. ludia nechodia.

A je celkom zvlastne od teba toto citat, ako zastanca zrusenia X13...
Reply on: 2xT3SUCS #215573:
Naozaj si taký nechápavý, Tibi?
Reply on: zavinacsk #215570:
Keby šiel cyklista pri kraji, tak ho autobus nemá v premávke na Devínskej ceste ako predbehnúť tebou propagovaným spôsobom "s najmenej dvojmetrovým odstupom", takže by ho predbiehal natesno a to ty predsa nechceš, však?
Reply on: zavinacsk #215570:
Na takú momotinu, že v práve, si kde prišiel?
Reply on: Ámos #215556:
Tie smradobusy sa tam točili len tak z pasie alebo pre ľudí?
Reply on: zakaznik #215564:
Jaj ty si pochopil stred cesty = stred vozovky? Nie, tak som to nemyslel, myslel som stred pravého pruhu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.