"Je to vpravo pri pravom okraji vozovky (treba brať do úvahy obrys cyklistu a pravý okraj brať od neho, nie od kolesa) - v súlade so zákonom."
Ak si na bicykel sadne 200kg človek, ktorého rozmery mu legálne umožnia jazdiť stredom pruhu s braním úvahy obrysu cyklistu, ochotne ho obídem cez inú mestskú časť, ale predtým si ho odfotím.
Cyklisti robia riadnu neplechu - či tomu veríš alebo nie. Jazdia stredom, jazdia hocikade, nerešpektujú značku daj prednosť, nepoznajú STOPky, nepoznajú význam červeného svetla na semafore, jazdia po priechodoch pre chodcov, ohrozujú chodcov na chodníkoch (ktoré sú určené len pre chodcov) a ešte sú aj odutí, ak ich na ich chyby niekto upozorní. Ak by sa na ich správanie zamerala polícia, cykloakvizícia by si zarezervovala minimálne tri námestia na protestné akcie.
1) smradobusov. Mat tocnu kvoli NAD raz za rok. No icte mi dakam.
2) nie a to ani L28 cez desat rokov
3) napriek tomu tam jazdim velmi casto za starymi rodicmi ci kamaratmi.
4) tu podstatu som vystihol uplne presne. Zrusila sa narvata linka.
Nič si nemyslím. Vidím.
Keby sa vodiči motorových vozidiel rozhodli ignorovať pravidlá v takej miere ako cyklisti (chodci nejak moc nezaostávajú), o pár dní by bradavica mala významne menej obyvateľov (netvrdím, že by to bolo nutne na škodu) ☠
Zákon 8/2009 v § 55 Osobitné ustanovenia o cyklistoch, ods. (1) hovorí: "(...)Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky. Ak sa tým neohrozujú ani neobmedzujú chodci, smie sa jazdiť po pravej krajnici.(...)"
Teda cyklista by mal jazdiť naozaj vpravo.
Lenže ten istý zákon v § 9 Spôsob jazdy, ods. (1) hovorí: "Vodič je povinný na vozovke alebo v jazdnom pruhu jazdiť vpravo pri pravom okraji vozovky alebo jazdného pruhu; to neplatí pri obchádzaní, predchádzaní, otáčaní alebo odbočovaní."
Teda povinnosť jazdiť vpravo pri pravom okraji platí rovnako pre všetkých vodičov, ako motorových, tak nemotorových vozidiel. Ani autom či autobusom sa nemá jazdiť stredom pruhu ?
Keďže toto je dosť diskutovaná téma, špeciálne si všímam, či už počas šoférovania alebo na bicykli, spôsob jazdy ostatných vodičov. A v drvivej väčšine jazdia cyklisti viac pri kraji (aj osou vozidla aj jeho pravým okrajom) ako motoristi. Paradoxne však na motoristov, ktorý jazdia v strede pruhu či v jeho ľavej časti nesmeruje žiadna kritika, že nedodržiavajú zákon ?
Jazda cyklistu v strede pruhu má v určitých prípadoch opodstatnenie, ktoré je aj zákonom podložené (jamy, rozbitá cesta). Vzhľadom na stav našich ciest býva najrozumnejšie a najbezpečnejšie jazdiť v pravej stope osobných motorových vozidiel, teda cca meter od kraja. Je to vpravo pri pravom okraji vozovky (treba brať do úvahy obrys cyklistu a pravý okraj brať od neho, nie od kolesa) - v súlade so zákonom. Táto stopa minimalizuje náhle vybočenia cyklistu kvôli rozbitému okraju vozovky, čo je dobré najmä pre motoristu za ním. Aj prebiehanie je možné len cez susedný jazdný pruh a nie priamo v ňom.
Jediný cyklista snáď neblokuje autá. Ak je cyklistov veľa, je to znak, že na ceste by mal pribudnúť minimálne cyklopruh.
1) Naozaj si si všimol, o točení čoho tu bola reč?
2) Naozaj jazdí električka do Ovsišťa?
3) Pán sa presťahoval z Petržalky do Starého mesta tak už má Petržalku v p.?
4) Tú podstatu diskusie o X-13 si asi naozaj nepostihol.
Ta 28 a 45 tam bola pre jazdy do Petrzalky = elektricka.
50 bola predlzena a uz sa tam netocila, a tak zastavka staci priebezna na Dostojevskeho.
No a 78 a ine dalsie linky, ktore ku Safku kedysi nechodili sa dnes tocia pri Eurovea. Len teda neviem, ci do Eurovea, SND, Tower 115 etc. ludia nechodia.
A je celkom zvlastne od teba toto citat, ako zastanca zrusenia X13...
Keby šiel cyklista pri kraji, tak ho autobus nemá v premávke na Devínskej ceste ako predbehnúť tebou propagovaným spôsobom "s najmenej dvojmetrovým odstupom", takže by ho predbiehal natesno a to ty predsa nechceš, však?
Myslíš si, že keď si vodič SUV, ktorý parkuje na mieste pre invalidov, využíva vyhradené jazdné pruhy na predbiehanie a jazdí 70 kmh cez mesto sadne na bicykel, že sa Zem začne točiť pomalšie, všetci sa začnú mať radi a na cestách zavládne vytúžený mier? Sú cyklisti, čo jazdia arogantne a sú vodiči, čo jazdia arogantne, ale našťastie, sú aj opačné prípady. Prosím negeneralizujme.
Môžeš mi prosím odcitovať konkrétne ustanovenie zo zákona 8/2009 Z. z., o ktoré sa vyšetrovací orgán oprie pri verdikte "A ten, ktorý Ťa neberie, bude ešte aj v práve, lebo Ty si tam nemal čo robiť."?
Dvaja cyklisti veľkoryso uvoľnili priestor...
Prečo mám pocit, že som niekedy niekde čítal: "po ceste sa jazdí vpravo. Ak tomu nebránia osobitné okolnosti, pri pravom okraji vozovky".
A tiež: " cyklisti a jazdci na zvieratách smú jazdiť len jednotlivo za sebou ( s výnimkou poľných a lesných ciest)"
Za posledných cca 35 rokov sa na cestách pomenilo všeličo, takmer všetko. Cyklisti nie. Bohužiaľ...
Mám jednu príhodu z Devínskej cesty. Boli sme dvaja cyklisti. Veľkoryso sme urobili miesto nákladnému autu, následne sme takmer skončili pod kolesami ďalšieho nákladiaku tej istej firmy idúceho tesne za ním.
Takže osobitne na Devínskej ceste nikdy pri krajnici. Ako som už napísal... skúsenosti.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike
Dík