COLOR: No ak by si si zobral mapu Viedne aj s vyznačeným linkovým vedením, tak krásne uvidíš oblastné číslovanie. Pekne krásne od 2 až po 9 okolo v opačnom smere hodinových ručičiek. Začína to dvojkou približne na severovýchode. 8 je obsadená len pár linkami, keďže priestor vyhradený pre 8 je nezastavaný a tak tam nič nejazdí.
Ak pôjdeš najbližšie okolo nejakého kníhkupectva choď si to pozrieť do mapy a pekne to zbadáš.
galiyosha: No ja som to napísal preto, aby bolo vidieť ako by to podľa správnosti malo byť. Ono aj to rozdelenie zón o 2 - 9 je zlé. Napr. do 4 by mal podľa mňa patriť aj Lamač a ZB. Veď pre 4 sú tam tri linky a pre 3 je ich deväť. Aj to by dosť pomohlo pre epšie odlíšenie. Mám z toho pocit, že ľudia, ktorí to pripravovali proste spravili čiary na mape a na nejakú nerovnomernosť linkového vedenia nepozerali.
Ak to odomňa vyznelo tak, že by sa to malo znovu prečíslovať, tak to určite nie. Bola by to veľká hlúposť, pretože oblastné číslovanie aj tak bnému cestujúcemu nič nehovorí.
COLOR: u číslach elín myslíš ev. čísla? Ak áno ide zrejme len o rozdielnosť podľa vozovne.
Eliny a busy sú v jednej čísloidnej kope a je to zrejme daň za oblastné číslovanie. Taisto u nich eliny majú doplnkovú úlohu k Ubahn, Sbahn,... Sú však aj elinové linky D, J. Predpokladám, že je to pozostatok so starého označovania a keďže sa trasa linky od tej doby nezmenila nehali aj označenie.
Čo sa týka toho Ačka či iného písmena za číslom. Autobusové linky sú označované dodatkovým písmenom A, B či C. Električkové linky sú označované buď čisto číslicami alebo čisto písmenami. Napríklad je el. L44 a potom 44B avšak žiadna 44A. Existuje aj 46, 46B a 146B ale nie 46A a 146A. Ďalej napríklad konečná elinovej linky 26 a potom z tej konečnej pokračuje 26A. Linky, ktoré jazdia v samomcentre Viedne sú s jedným číslom u elín, napr. 1 a 2 a u autobusov vo forme 1A, 2A, 3A,... Ak si náhodou videl bus s číslom bez Ačka, mohlo ísť zrejme o zálohu.
Chystám sa na jeden deň do Viedne a to len na MHD. Ak sa chce niekto pridať, mohli by sme ísť ešte teraz na jeseň poprípade na jar. Resp. cez advent a vidieť aj vianočnú Viedeň. Kto sa prída?
Vlcaci cakaju, kym pride autobus. To, ze cestujuci v Bratislave su povacsinou chronicky tupi, je, bohuzial, fakt. Niektorym ani nestaci, ked je cez zastavkovy oznacnik natiahnuty sedy igelit a velka cedula s cervenym napisom "ZÁSTAVKA JE ZRUŠENÁ" a aj tak caka na elektricku a caka a caka a caka...
Ospravedlnujem sa za opatovne nepridanie mojho prispevku Pravdepodobne je na vine mierny bug v skripte. Tak snad do tretice vsetko dobre...
Re #21498 S499.1023: Proste vela ludi vie, ze ak sa niekam dostanu linkou < 20, tak je to elektricka a idu na elektrickovu zastavku. Rovnako vedia, ze 2xx su trolejbusy, a napriklad na Hodzovom tak maju ist na trolejbusovu zastavku. Je to mozno chore, ale BA verejnost je na to silne zvyknuta a precislovanie by narobilo viac skody ako uzitku.
Re #21499 J: S niektorymi linkami (ako napriklad 30K) suhlasim, ale 81A, 90A, 91A a 91B... Preboha, radsej si ani nechcem predstavit tu hrozu v ociach ludi, ktori doteraz nechapu, kam sa podeli linky 21, 43 a 54 a zrazu nieco taketo. To uz by ani nebolo "Hadaj, kam ides", to by uz nikto nikam nechodil... V tom by som asi aj ja mal chaos -- a tiez som pred precislovanim vedel celu siet liniek pomaly aj so zastavkami a teraz mam napriklad v trolejbusoch este stale hokej... Cislovanie v Bratislave malo ostat take, ake bolo. Osobne si myslim, ze len potrebovali zredukovat trasy liniek -- mohli to aspon spravit priamo a nie sa zbabelo schovavat za nejake chaoticke precislovanie.
A co sa tyka Viedne a ich oblastneho znacenia... Nie je to sposobene len tym, ze linky do rovnakych oblasti vznikali priblizne v rovnakom case? Napriklad ako kedysi do Petrzalky jazdili povacsinou linky 4x a 5x.
Re #21509 COLOR: Mozno sa mylim, ale nadobudol som pocit, ze "A" vo Viedni pouzivaju na oznacenie autobusovej linky v pripade existencie elektrickovej linky s rovnakym cislom.
To mi silne pripomína prešovské maniére meniť číslo linky v priebehu spoja s cestujúcimi. To radšej by som už z Dúbravky vyrážal ako L4.
Re #21439 Andy: Odjakživa trolejbusy 200-vky nie sú. Je to tak asi 21 rokov. Osobne považujem za nehorázne ak linka zmení číslo len preto, že začala jazdiť na elektrinu.
Re #21442 Spectre: Domnievam sa, že odlišné číslovanie trakcií je zábavkou pre dopravných fandov. Normálny cestujúci z toho nič nemá.
Re #21451 J: Jasné, keď už to tak máte, nechajte si to. Teraz to meniť by bola tiež sprostosť. Ale myslím si, že je historickou chybou, že sa snažili linky TR číslovať osobitne.
Re #21452 Andy: Počkaj, až v roku 2030 bude mať zadrátovanú celú Blavu a po meste vám budú behať samé "dvestovky" Potom sa v tom ako budeš vyznať?
Re #21473 galiyosha: A keď je výluka a miesto trolejbusu príde autobus?
Re #21476 Spectre: Ale tramvaj je predsa niečo celkom iné. Tá má vlastné teleso, má (mala by mať) nosný charakter - tá musí byť číslovaná odlišne. Ale čo je trolejbus? Ak nejde prúd, tak tam jednoducho pošleš autobus a pre cestujúceho sa tým nijako zásadne nič nemení.
Co sa tyka blokovania elin - raz som tiez isiel po Jesenskeho a vodic nas vyhodil, ze neprejde. Stalo tam auto, plno dispecerov, ale ziaden policajt tam nebol. Asi za 20 minut dosiel majitel, bez slova nastupil do auta a odisiel.
Co sa tyka skod - Aku ma DP z toho stratu? Ved este usetri ked eliny stoja
Vzhladom na moj wapoidny pristup a celodenny pobyt vo Viedni postupne: 1. neo: hladal by som na bratislava.sk. 2. J: objasni mi prosim ta viedenske cislovanie. Nechapem cislovaniu vozov, zvlast ULFov (6, 39, 638...) a buslinkam - tam mi nejde do hlavy to A resp. nic za cislom linky. A tiez: eliny a busy su v jednej ciselnej kope? Blbec som sa na to zabudol opytat...
Ano keby sexiom posunuli tak hej, ale aj tak tam v pohode mohol chodit bus BTW, vyluka trvala 8 hodin! A ani jedno vozidlo na Rajsku neprislo! A to bola spicka pracovneho dna v skolskom roku!
nie, ja by som na vozdla namontoval asi najskor narazniky obdobne tym na zeleznici, sice by to nemalo tu prieraznu silu, ale na druhej strane by sa karoseria gumokolu nemala velku sancu co i len priblizit ku karoserii elektricky a teda jedina skoda co by vznikla na elektricke by bola odreta farba na narazniku pricom taky gumokol tlaceny po otvorenom zvrsku by asi mohol ist rovno do srotu
pri vhodne umiestnenom usekovom delici ("sekcii") by pri tom padnutom leseni mohla kludne ostat premavat trolejova 202 aj 205, stacilo by usekovy delic posunut asi o 3 stlpy dalej od ASMN.
Vsak aj teraz si vodici rozpravaju na konecnych, kolko aut sa im podarilo zosrtovat a tiez naslapavaju na jazdu, ked vidia pred sebou gumokol
Re #21492 S499.1023: Mas pravdu, lebo ja som zatial v BA nahradnu dopravu nezazil. A to uz mi nesli trolejbusy asi 50x za zivot. Akurat viem, ze raz ma jedna nahradna doprava zviezla z Hranicnej na Pazitkovu s tym, ze tam uz trolejbusy chodia. Mas ho vidiet:-) Hovno slo dalsich dvadsat minut. A to je zatial najlepsi pripad Alebo sa mi pacilo ked drblo lesenie na 29. augusta a 202 kludne mohla chodit autobusova, lebo pri Mamute nebola ziadna prekazka, a volal som na dispecing, a tam mi ujo povedal, ze "tam nemozme poslat autobus, je tam kopa bordelu, mrtvych, tam by nepresiel" Hlavne ze som na tej krizovatke stal a nebolo tam ani auta
prosim, uz ziadne (bezdovodne) precislovavanie, ci uz s kampanou alebo bez... ja som sa este stale nestihol naucit kompletne linkove vedenie (pred precislovanim som ho vcelku vedel) a co maju potom hovorit taky dochodcovia, ktorym desiatky rokov chodila domov ta ista linka a teraz zrazu bac... niekto nevedel co vymyslat a zacal precislovavat...
Spectre: No, ale veď to by si mal DPB vymáhať. Na to sú zákony. Dispečer by mal trvať na zadokumentovaní a nárokovať si náhradu škody? Joj to by bolo aj na nové eliny Veď strata imidžu, ničenie vozov pri preplnení vozov,...
si: No niečo také u vodičov bolo. Hovoril to otcov kolega, ktorý jazdil z elinou a ktorých naschvál našlapával na jazdu, len aby arogantného vodiča sejmul. Potom to s kolegami vyhodnocovali, kto bol lepší.
S499.1023: Samozrejme, tak sa to malo prečíslovať už nazačiatku, teraz je už neskoro. Avšak aj teraz by sa to dalo, len by musela byť spravená nejaká normálna info kampaň. Niečo naspôsob Prahy - letáky do schránok a tak.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Andy
Re #21492 S499.1023: Mas pravdu, lebo ja som zatial v BA nahradnu dopravu nezazil. A to uz mi nesli trolejbusy asi 50x za zivot. Akurat viem, ze raz ma jedna nahradna doprava zviezla z Hranicnej na Pazitkovu s tym, ze tam uz trolejbusy chodia. Mas ho vidiet:-) Hovno slo dalsich dvadsat minut. A to je zatial najlepsi pripad Alebo sa mi pacilo ked drblo lesenie na 29. augusta a 202 kludne mohla chodit autobusova, lebo pri Mamute nebola ziadna prekazka, a volal som na dispecing, a tam mi ujo povedal, ze "tam nemozme poslat autobus, je tam kopa bordelu, mrtvych, tam by nepresiel" Hlavne ze som na tej krizovatke stal a nebolo tam ani auta