Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Salomon #214937:
OK, tak mi prosím vysvetli, aký má pre cestujúceho význam, či mu dojde na jeho linke SORka s tykadlami, alebo bez nich? Ak dnes napr. vypadne voz na L201 a príde ho hradiť Karosa s plnohodnotne nahodenou L201 na transparentoch, máš pocit, že by vlčáci hromadne zmätkovali?
Reply on: Salomon #214937:
? ze pluska. A hadam si to vsimas?
Reply on: S499.1023 #214929:
Iba hlupák môže položiť takúto otázku a ešte ti dávaju pluska. Asi tebe rovný.
Reply on: Mirtschi #214935:
Ešte minulý rok v decembri drážďanské "trojičky" premávali tuším ako "posilovka" k univerzite a tuším premávajú dodnes. ?
Reply on: S499.1023 #214931:
Aspoň nový poznatok. Ja, že iba že premávali v Drážďanoch iba 2xT4D + B4D. V súčasnosti ale už hádam Tatry tam ani nepremávajú, či? Už počas mojej návštevy Dráždan v r.2012 bolo stretnúť súpravy T4D veľká vzácnosť. Ešte pomerne dosť ich malo ale Lipsko. V nejakom článku bolo písané, že vlek B4D bol vyvinutý práve kvôli veľkým energetickým nárokom súprav 3xT a dráždanská sieť v tej dobe nemala na to uspôsobené meniarne. Dokonca tam bola ešte pred hromadnými dodávkami T4D v skúšobnej prevádzke súprava troch vozňov T3 zapožičaných z Prahy.
A pardon, trocha zlé vyjadrenie ohľadom toho B3/B4, miesto výrazu zhodný malo byť podobný. V spomínanom Lipsku, aspoň v tej dobe (r.2012) boli v prevádzke aj vleky NB4 vzhľadovo dosť odlišné od vozňov T4D, ich hranatý tvar by skôr pasoval k T6A2/T6A5.
Reply on: Petto #214932:
Typické DPB, zavedie oblastné číslovanie (OČ) a potom ho ignoruje. Predpokladám, že ten kto vymyslel toto označenie pre danú linku, vychádzal z toho, že majme z Trnávky linky 6X podľa OČ 60 (205), 61, 62, 63, 65. 2-ku prebral z 32 a tak vznikla 62. Spojená linka by ale podla oč mala byť 63/36 - Dlhé Diely 3 Trnávka 6, keďže 63 je obsadená tak zostáva 36, ale asi by to nevyzeralo pekne na mape.
Reply on: Petto #214932:
Jezis ... snad to fakt neurobia 😕 Zapchy na Bajkalskej, na Trnavskom, na Racianskom, na Sancovej, na Kramaroch a obcas v Mlynskej doline a Karloveskej? Vsak to bude viac stat ako jazdit 😕
Reply on: Mirtschi #214930:
V plane tbus liniek DPB sa uz aj uvadza spojena 32+204 do linky 62 ?
Reply on: Mirtschi #214920:
V Nemecku jazdia aj súpravy 3xT4 (Dresden), jazdili aj súpravy 3xKT4 (Erfurt), štandardná dovolená dĺžka súpravy v Nemecku je 75 m, na výnimku (napr. Hannover počas výstav) 100 m.
Inak B3/B4 nie je vzhľadovo zhodný s T3/T4, lebo jeho predná časť vyzerá rovnako ako zadná.
Reply on: Petto #214926:
Ako určite trolejbusy nemusia mať samostatný číselný rad, hoci väčšina miest ČR/SR to tak má. Hlavné je aby ten systém bol jednotný, nie, ako teraz má Bratislava časť trolejbusov v 200vkovom rade a čast v súčasnom autobusovom. K tomu oblastnému číslovaniu: Podľa mňa ho nebolo ani tak potrebné zavádzať, lebo vzhľadom k existencií diametrálnych/tangenciálnych liniek sa nikdy 100 percentne nedodrží. A kvôli oblastnému číslovaniu rozdelovať linky v centre, alebo na hranici mestkých častí...hlúposť. Príklad: L59 v Petržalke, 83 v Dúbravke, 65 v Račí...
Ak má byť v číslovaní prehľad, tak efektívnejšie je počet liniek znížiť na minimum ich zlúčením a zrušením zbytočných. Pre porovnanie ak to mám dobe spočítané, Bratislava má 64 denných mestkých liniek a porovnateľne veľké Brno len 35. Príklad: L93 a 94 by sa kľudne dali zlúčiť do jednej, hoci za cenu niečo nadbytočnej kapacity v úseku Smolenická - Vyšehradská. Kto potrebuje na Holíčsku - peší presun, alebo prestup na L68. Do oblasti Kolárovho Nám. , Vazovovej - pestup na električky / L39. L31 a 39 zlúčiť podobne. Tiež by sa dala zlúčiť 61 a 63 atď. Potom zrušiť, L82 a podobné, ktoré sú takmer pre nikoho. Zatrolejovaním úseku Molecova - Patrónka by sa dala možno zlúčiť i 32/33 a ako posilu pre Dlhé Diely predĺžit napr. L139... Proste znížiť súbehy, optimalizovať linkovanie.
Reply on: Salomon #214918:
Prosím ťa, čo to trepeš? Aký je PRE CESTUJÚCEHO rozdiel medzi trolejbusom a autobusom?
Reply on: zlomok #214916:
A čo?
Reply on: Petto #214926:
A co tak urobit to stylom rovnake cisla pre vsetko, len trolejbusy by bol ako Txx (T33, T47, atd) - zachovalo by sa specialne oznacovanie a zaroven by to bolo ako tak zaradene do busovych liniek ?
Reply on: Mirtschi #214924:
Ja stale nevidim vyznam samostatneho ciselneho radu pre trolejbusy. Zdiela to rovnako cesty s busmi , chodi to do oblasti kde maju busy "oblastne oznacovanie" ktore je sice irelevantne,ale raz sa to zaviedlo tak šmitec.
Reply on: Mirtschi #214924:
Úplný súhlas. Kiežby takto uvažovali v DPB.
Reply on: Melange #214919:
K číslovaniu trolejbusov: Určite by bolo vhodné číslovať trolejbusy na zaklade jedného systému a nie dvoch, ako je tomu teraz. Buď nech sa ponechá samostatný 200vkový rad, ten však trocha narúša súčasný celkový systém číslovania v Bratislavskej Integrovanej doprave. Napr. v súčasnosti č.212 má trolejbus a 215 už regionálny autobus. Byť na mne, tak trolejbusy prečíslovať do súčasného autobusového radu najlepšie to spojiť aj s prípadnou reorganizáciou trasovania ich liniek. Určite je dobré keď má nejaká linka to isté svoje číslo roky rokúce, ale keď už je zavedený určitý systém číslovania liniek v pokročilom štádiu realizácie, je vhodné ho už aj dokončiť. Teda 200vkový rad ponechat regionálnym autobusom pre Záhorie. V prípade jeho ponechania pre trolejbusy sa ale mohol použiť radšej 300vkový / 400vkový. V rámci zavedenia integrovaného systému taktiež prečíslovali všetky trolejbusové linky v Brne z pôvodného radu 130-149 do radu 20-39. Spôsobilo to na určitú dobu možno trochu chaos ale ľudia si zvykli.
Reply on: volod #214915:
Verim ze aj u nas sa raz dockame. Pan co mal pocit ze bratislavska MHD je jeho modelovou zeleznicou do ktorej mu ludia nemaju co kecat uz v DPB skoncil a snad aj z magistratu postupne mizne mentalne nastavenie ze cestujuci maju respektovat Radu starsich a drzat hubu a krok.
Reply on: Melange #214919:
Áno, to máš pravdu, že ľudia len nadávajú, to poznám aj v mojej práci.Počúvam to jedným uchom dnu druhým von inak by som skončil v blázinci. Nadávajú od prevratu! Zmeny samotné nie sú zlé, to chápu ale to konečné zavedenie ich zabíja?
Reply on: Mirtschi #214920:
Problém trojvozňových súprav je v tom, že niektoré zastávky sú dlhé približne 40 metrov, kam by sa vlak zložený z troch vozňov celý nezmestil. Pokiaľ ide o súpravy o dĺžke 45 metrov, vhodným adeptom v meste je na to bez diskusie najvyťaženejšia linka č. 4.
Reply on: zlomok #214911:
+ durcekpavol . Tri T3 do jednej súpravy je možné zapojit na Slovensku aj legislatívne, teda pokiaľ sa nezmenil na to predpis od r. 2001. Do toho roku premávali trojvozňové súpravy na rýchlodrážnych linkách v Košiciach. Dokonca v popise T3 v Košickej sekcií je to aj spomenuté. https://imhd.sk/ke/popis-typu-vozidla/237/CKD-Tatra-T3
V Bratislave sa trojvozňové súpravy len skúšali a to z vozňov T6, či aj niekedy z T3, to neviem.
Skôr si myslím, že by asi skôr v Bratislave mali to problém utiahnúť meniarne, neviem či je bratislavská sieť na to stavaná. Ďalšia vec, či by to nebolo aj po väčšinu dňa zbytočné, také dlhé súpravy, uživili by sa akurát tak možno v špičke na dúbravskej a račianskej radiále. Už v Bratislave nežijem, tak neviem posúdiť ako sú tam klasické súpravy 2xT3/T6 plné. Viem, že v Dopravný podnik města Brna zaviedol také dlhé súpravy z dvoch vozňov Vario LF2 na linke 1, kde už sa nedal moc zhusťovať interval a kapacita 30m súprav nepostačovala. Už sa tam však od toho upustilo a momentalne prevádzkujú niečo kratšie súpravy Vario LF2 + Vario LF1.
V Nemecku boli bežné 45m dlhé súpravy zložené vozňov Tatra. Nešlo však o 3xT3 / T4 (typ T4 má na rozdiel od vozňa T3 užšiu vozňovú skriňu), ale o 2xT3 / T4 + vlečný vozeň B3 / B4 vzhľadovo zhodný z vozňami T, akurát bez stanovišťa vodiča.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement