To sú odchody smerom do Senca, potom hodina nič, a zase sa to opakuje, a potom zase a zase. Vždy boli a stále sú takéto odchody. Odkedy jazdia vlaky v takte, pridali sa aj vlaky do tej časovej polohy. Nielen mne sa už stalo, že SAD DS odišiel o 6-8 min. skôr, a nemal som šancu na nič iné ísť, pretože Slovak Lines tiež odišiel v tom čase a vlak tiež. Preto sú tie autobusy také ľudoprázdne...
Zatiaľ sa nikto neorientuje podľa IDS-čísiel liniek, lebo je to novinka, dovtedy sa tiež orientovali nápismi Borinka či Jelka, aj keď to bol úplne nelogický cieľ. A keď už ide nejaký autobus v smere, kam ten neznalý chce ísť, teda čaká na tej zastávke v tom smere, snáď by sa opýtal vodiča, či nejde aj do Stupavy. ?
Regionálne linky ešte vôbec nie sú zakotvené v hlavách ľudí, lebo sa to ani nedá - viď chaotické linkové vedenia, takže zbytočné si robiť z toho ťažkú hlavu, čo ak si to niekto zmýli: všetci vieme, že SL busy chodia chaoticky a že neprebehla žiadna optimalizácia, takže aj tie čísla liniek sú chaotické, aj trasy, tak ako to bolo doteraz, max. sa pridali čísla, ale podľa nich sa zatiaľ neorientujú ľudia. Pripomienkovať sa to bude dať, ak už prebehne optimalizácia, zatiaľ je to zbytočné, veď všetko je po starom, ako to bolo doteraz už desiatky rokov. Veď aj v tých CP je to tak uvedené, že 108442/232 -630- veľkosťou písma 2,5. Taký neznalý si to ani nevšimne, že to je linka 630, takže bude sledovať cieľ, rolujúce nácestné zastávky.
Mali by ten spoj prečíslovať v Stupave na 219, tak ako aj náš spoj sa prečísluje v Senci na 659.
Okrem toho, čo píšeš, by prehodenie trás 8 a 9 v centre malo ďalší negatívny dopad. Buď by išli naraz (v minútovom odstupe) dve linky z Trnavského na Špitálsku (8 a 4) a tiež z Trnavského k Blumentálu (9 a 2) alebo dve linky smer KV (9 a 4). Dnes je v oboch situáciách približne preklad (3-5-3-5 min).
Ešte doplním, že na CP na zastávke som videl pri všetkých (!) spojoch do Marianky obidve čísla liniek - čiže 215 aj 219. To je tiež mätúce keď tých 219-ok tam ide za týždeň koľko? Jedna alebo dve či tri? A je to veľmi malým písmom, niekto to ani nemusí dobre vidieť - navyše ak je už vonku tma..
3; To sú odkiaľ kam odchody? Myslel som, že zo ŽST Senec, ale tam predsa SAD DS nejazdí.
bonus - upresním, najskôr mi tam ten lístok nešiel strčiť a keď sa mi to podarilo, tak som bol prekvapený ako hlboko som musel kým mi ho konečne označil.
Prečo je tak dôležité spojenie spod Mosta SNP na Obchodnú? Čo také dôležité sa tam nachádza? Roky tadiaľ chodím a neviem. Ak niekto cestuje na linky smer Lamač a Devín, môže z L5 prestúpiť na nábreží, nemusí nastupovať pod mostom. Ak niekto ide smer AS, má na to trolejbusy na Kollárku alebo električku na Šafko... Jedine neviem, koľko ľudí sa potrebuje dostať z Obchodnej na L901 ? ? ?
V reále ide 4ka dlhšie ako 1 min. oproti 9ke zo Špitálskej do Karlovej Vsi. Veď v prac. dni ide 9ka 3 min. po 4ke (smer do Karlovej Vsi) a cez tunel ju dosť často predbehne. Podobné je to aj cez víkend.
Mimochodom ak by bola linka 8 v trase: Ružinov - Blumentál - Obchodná - Tunel - Most SNP - Jesenského - Obchodná - Ružinov tak by uzol "Most SNP" okrem celodenného spojenia z Obchodnou získal aj priame spojenie s Ružinovom. A chodilo by niečo aj po Jesenského smerom na nám. SNP. Tým pádom by spojenie špičkových liniek 6+7 do krkolomnej trasy cez Obchodnú stratilo akýkoľvek význam.
Inak najrýchlejšie spojenie z Obchodnej pod Most SNP je pešo (vlastná skúsenosť). Pre tých ktorí majú funkčné a plne výkonné nohy - plne doporučujem.
2. Po prve, hovoril o niekom neznalom miestnych pomerov. Po druhe, rozhodne nie kazdy vie kde je Borinka, povedal by som ze to vie minimum ludi. Po tretie, on hovoril o ceste do Marianky kam bezne chodi len linka 215, ale aj tento zabudnuty spoj 219ky.
2 - tak ja neviem, kto by bol taký vymletený, kto by nechal prejsť 219-ku bez povšimnutia, lebo ide do Borinky. Snáď každý asi vie, že Borinka je za Stupavou, alebo aspoň niekde v okolí... od nás zas jazdí alebo jazdil autobus s cieľom Jelka, garáž. Asi už teraz sa linka prečísluje v Senci, tak ako aj spoje z/do Bratislavy 630 vs. 640 ...
3 - 14:21 S60, 14:24 SAD DS, 14:25 640, napríklad
6 - teraz vážne si chceš kupovat lístok počas cesty? Mne skoro nikdy nestačí 15´ lístok zo ŽST Senec, lebo pristavujú autobus o 4-5 min. skôr, a tým pádom mi už 4-5 min. plynie len sedením v autobuse, čakaním na odchod. Minule mi dal lístok dokonca len do Boldogu, ale tak cenovo to sedelo, tak sa zbytočne nebudem ozývať.
8 - lebo Slovensko
bonus - označovače SL práveže zvyknú strašne plytko označovať lístok, a taktiež sa tam nezmestí lístok, zaujímavé... vyskúšal som na železničnej stanici, tam to bolo také primerane hlboko a bez problémov sa mi zmestil lístok do štrbiny.
1. K tej 95. Napr od Technopolu mala v rannej špičke najskôr 3 potom 4 min. interval = 20 resp. 15 spojov za hodinu. Predtým linky ktoré úplne alebo čiastočne nahrádza mali v špičke L78(7) 81(6) 85(5) + pôvodná L95 (6 spojov) + zrušenie 88 = 24 spojov za hodinu. Takže veľmi by som netvrdil, že tie plnšie busy boli kvôli hustejšiemu intervalu.
2. Ja osobne vidím problém v až príliš hustom intervale v jednolinkovom variante v podmienkach Bratislavy. Prvý spoj naberie krátke meškanie (semafor, zastávka), už chytá cestujúcich čo mali byť v následujúcom spoji, tým sa stále predlžuje výmena cestujúcich na zastávke a druhý spoj dobieha ten prvý. Bolo to bežné na spomínanej 95, že na Nám Hraničiarov prišli už 2x95 a na Šafko 3x95, pričom prvá bola sardinkáreň, druha poloplna, tretia prázdna. Tu sa stráca výhoda krátkeho intervalu pretože namiesto pravidelného 3 min. intervalu 0-3-6-9 sa budú tvoriť pravidelne dvojičky (trojičky) s 6min. intervalom 2-2-8-8 (viď zápchy a napr. L50 a 68). V tomto je vhodnejšie vedenie niečo ako napr. 93/94 kde ak sa aj vytvorí dvojička, na konci trasy sa vetvia a tým obslúžia aspoň viac územia a cestujúci má viac možností dostať sa niekde bez prestupu. Samozrejme interval na vetvených koncoch má zostať stále atraktívny.
Linku 9 určite treba zachovať tak ako je. Ani nie kvôli spojeniu nám. SNP - Kapucínska, ale preto že (trocha) odbremeňuje preťaženú linku 4. Linka 9 po Obchodnej nemá zmysel, tam z Karlovej Vsi úplne stačí linka 5. Mať dve linky z KV na Obchodnú v int. 8 min. je úplný nezmysel - toto v pohode zvláda večne prázdna linka 5. Naopak najvačšie balíky sú na Kamenné nám.,Špitálsku, Krížnu, Tr. mýto - teda na linku 4 (hlavne) a 9. Obchodná je v pohode. A to že linka 8 pôjde z Poštovej na nám. Ľ. Štúra je preto že to tak vyšlo. Snáď by si nechcel aby 8 išla z Ružinova na Hl. stanicu? Ešte by mohla ísť jednosmerným okruhom cez tunel. A tú spojenú 6+7 si dúfam myslel z Jesenského cez Špitálsku a Americké nám. a nie tou nezmyselnou zachádzkou cez Obchodnú - veď tam to v pohode zvláda linka 5.
Je to možné, ale bezpochyby cestuje viac Karlovešťanov do Petržalky ako Petržalčanov do Karlovky. Tým zápcham na mostom sa tak väčšina cestujúcich vyhne, keďže idú presne opačným smerom.
Efekt prvotného ošiaľu určite nebude dlhodobý.
To priame spojenie medzi Mostom SNP a Obchodnou by síce bolo zabezpečené iba počas špičky, pri rozdelenej L6 a L7 by však nebolo ani len to...
Nemyslím si, že má veľký zmysel prevádzkovať L8 po Obchodnej iba kvôli zabezpečeniu mimošpičkového a víkendového priameho spojenia jedinej zastávky - Nám. Ľ. Štúra s Obchodnou ulicou. (spojenie Obchodnej s Nám. SNP/Kamenným nám./Jesenského, Štúrovou a Šafkom zabezpečí L1.)
A čo sa týka tej rýchlosti L9 – nezmysel. Jazdná doba L9 zo Špitálskej do Karlovej Vsi je 20 min., L4 cez nábrežie iba o minútu viac – teda 21 min.
Detto, presmerovanie L9 na Obchodnú by predĺžilo jej jazdnú dobu iba o jednu minútu. To sa potom môžeme rovno už baviť o tom, že nemá zmysel obnovovať L4 na Šafko, keďže jazda cez Jesenského trvá o minútu menej...
A zaujímavé je aj označovanie papierových lístkov vo vozidlách Slovak Lines. Musel som ho strkať veľmi hlbokooo... Až potom mi ho označil. A to som už začínal mať obvavy, že mi ten označovač ten lístok ani neoznačí, ale našťastie nebol pokazený.
1; Prekvapilo ma, že spoj do Marianky z ASMN v sobotu ráno o 6:30 h pokračuje ďalej nielen do Stupavy, ale až do Borinky (myslel som, že také spoje už nie sú ani v okrajových časoch ?). Z tohto dôvodu je označený ako linka 219. Na openstreetmap.org a öpnvkarte.de sú zaznačené iba linky 37 a 215. Ale zas asi by to ľudí mýlilo, aj keď kurzívou v zátvorke by tam podľa mňa mohla byť zaznačená aj tá linka 219...
2; Teraz si predstavte, že by som niekomu miestnych pomerov neznalému povedal nech ráno do Marianky nastúpi na 215-ku. Tak on tú 219-ku môže nechať bez povšimnutia odísť, lebo ako hlavný cieľ je na vozidle uvedená Borinka a popritom tam pomaly roluje Marianka a Stupava čo si nemusí každý všimnúť... Ešte pozriem na zastávkovom CP, že aké číslo linky tam je uvedené a dám vedieť.
3; 810zssk tu nedávno písal, že tie spoje, ktoré idú z Bratislavy cez Marianku do Stupavy sú označené ako linka 215 - dobre si pamätám? A fakt sa mi "páči" stále neuskutočnená dopravná optimalizácia ani na Záhorí. Nielenže nie je pravidelný interval, ale dnes ráno (sobota) ide z Marianky 8:15 h 215-ka a hneď na to 8:24 h ide 37-ka. Keby mala BID väčšie kompetencie, tak tento bordel by určite rýchlo skončil!
4; Prekvapuje ma tiež, že na linke 37 naďalej pokračuje anarchia keď vodiči umožňujú nástup všetkými dverami a nekontrolujú označovanie cestovných lístkov [aj keď oficiálne sa v zóne 215 má nastupovať iba prednými dverami]. To stále tam platí nepísané pravidlo, že na mimobratislavský úsek linky 37 revízori nechodia (alebo chodia raz za uhorský rok)? Aj na mimobratislavskom úseku linky 525 je to tak stále? Pre objektívnosť musím dodať, že tých čo majú PCL pre zónu 215 by vodič na linke 37 aj tak nemal ako skontrolovať, lebo nemá na to technické vybavenie. Snáď v tom (tomto roku) očakávaným spustením elektronickej peňaženky aj vo vozidlách DPB sa podarí aj toto vyriešiť...
5; A ten doplnkový predaj cestovných lístkov u vodiča na linkách 37 a 525 sa stále neplánuje? Veď SMS lístok mimo Bratislavy neplatí a automat na cestovné lístky je iba na konečnej zastávke v Marianke [navyše môže byť niekedy aj mimo prevádzky]. Tak ten kto chce dodržiavať pravidlá si musí cestovné lístky kúpiť vopred do zásoby. Ja teraz 3 dni často cestujem do Marianky (aj viackrát za deň) a neviem vopred odhadnúť koľko lístkov potrebujem. Aspoň, že od 1. 11. 2015 sú tie lístky použiteľné aj v Slovak Lines (linka 215), ale tam nie je doriešené kombinovanie PCL pre Bratislavu (zóny 100+101) s papierovým cestovným lístkom do Marianky (zóna 215).
6; Pokiaľ nejdem do Marianky až z Vrančovičovej (alebo v okrajových časoch až zo ŽST Lamač) tak 15-minútový lístok mi nestačí. Môžem jedine vodiča 2-krát otravovať (pri nástupe si u neho kúpiť bezplatný vďaka PCL pre zóny 100+101) a v Záhorskej Bystrici ísť znova za ním: Označiť si papierový lístok na základe ktorého vodič vydá registračnú potvrdenku. Vodič aj ostatní cestujúci by z takého postupu mali veľkú radosť aj keď zakázané to nie je. Časovo to dosť zdržuje...
Zaujímavé, že na linkách 801 a 901 cestovné lístky bez problémov predáva vodič a oni aj dosť poctivo dozerajú na to, aby nikto nešiel načierno [aj keď má lístok zakúpený v predpredaji].
7; A financovanie spojov linky 37 do Marianky aj po 1. 11. 2015 zostalo spôsobom, že obec zaplatí dopravnému podniku cenu pod náklady a (aj vďaka častému cestovaniu neoficiálne zadarmo v Marianke) to de facto zaplatia Bratislavčania zo svojich daní - keďže reálne odjazdené veľmi stratové spoje magistrát dopravnému podniku zaplatí aj keď sa jedná o mimobratislavský úsek? Alebo nebodaj už je to interne nejak účtovne oddelené či taký zázrak je možný iba na komerčných linkách 801 a 901?
8; Ako je možné, že na také detaily, ktoré vyššie uvádzam v tomto príspevku nikto nemyslel?
Trochu si sa asi sekol kedze Safko dnes prakticky zastavka neexistuje. ? Spustenim Safka sa spociatku len trochu pomenia prudy,no ako vravis nebude to co bejvavalo. Ale rano aj vzhladom na upchate mosty predpokladam ze to bude slusne v 30Tckach z 95tky + fenomen - "je to nove,idem s tym"
Pevne verim ze Jesenskeho pre L6 ostane, ak to bude linka KV-Safko-KV. Manderlak a Jesenskeho nebudu zase az tak nebezpecne pri sebe, ze by sa zrusila Jesenskeho. Ale ak by si aj spojil L6 a L7 tak su to len spickove linky stale - cize aj tebou navrhovane spojenie Most SNP - Obchodna nemas celodenne/celotyzdenne. A trasa L9 Spitalska Nam SNP Kapucini nie je ani tak kvoli spojenie tych 3 zastavok, ale je to stale najrychlejsia cesta z Oblasti TRMY a ci Ruzinov do celej KV, preto by mala ostat zachovana ci bude / nebude Manderlak2
Ja si zas myslím, že Šafko ako prestupný uzol spustením električiek do Petržalky naozaj stratí na význame. Prepravné prúdy medzi Petržalkou a Karlovou Vsou sa od čias prevádzky L95, ktorá tam vozila balíky na všetky smery výrazne pomenili.
Značná časť cestujúcich bude na spojenie medzi Petržalkou a Karlovou Vsou voliť naďalej L83 (okolie Technopolu, Zrkadlového hája a Námestia hraničiarov, príp. možno aj Ovsišťania L84), nakoľko jeden prestup na Zochovej/Kapucínskej do električiek s intervalom 4 min., je určite pohodlnejší ako prestupovanie z L95 do električky na Farského a následne za mostom ďalšie prestupovanie. Navyše L95 na Šafku končila. Eliny budú pokračovať ďalej, a tak môžu cestujúci na smer Karlova Ves vystúpiť aj na Námestí SNP, kde je možnosť prestupu na L9.
Šafko stratí na význame ešte viac po vybudovaní zástavky Nám. SNP pod Manderlákom, ktorá má potenciál nahradiť všetky prestupné väzby Šafárikovho nám.
Po jej výstavbe sa bude musieť opäť prehodnotiť aj trasa L6. Tá totiž už na Jesenského (zrušená zastávka) nebude mať kde zastavovať a taktiež nemá ako obslúžiť nový terminál. Ideálne by bolo pristúpiť k jej zlúčeniu s L7, čím by zároveň vzniklo potrebné priame spojenie medzi Mostom SNP a Obchodnou a aj medzi CMO a Obchodnou. Nakoľko jej vedenie na Šafárikovo nám. už nebude mať taký efekt (na spojenie Karlovky s UK a Euroveou stačí L4), môže premávať obojsmerne cez Jesenského, vďaka čomu by vzniklo aj pohodlné spojenie Karlovej Vsi s CMO, ktoré je pri terajšom výlukovom stave veľmi využívané. Presmerovaním pôvodnej L7 z okruhu cez Špitálsku by sa posilnil úsek Mladá Garda – STU – (Obchodná), ktorý je vyťažený v rannej špičke.
Taktiež by sa stratil zmysel prevádzkovania L8 na úseku Obchodná – Nám. Ľ. Štúra. Tá by sa mohla následne presmerovať na Špitálsku, čím by sa jej trasa skrátila a naopak presmerovanie L9 na Obchodnú by výrazne posilnilo vyťažený úsek medzi Obchodnou a Karlovou Vsou. (Na úseku Špitálska – Karlova Ves úplne stačí L4 a z pod Manderláku by do Karlovky okrem L4 premávala aj L6/7.)
To však samozrejme len vtedy, ak by nebolo problémom zrušenie spojenia Špitálska – Nám. SNP – Kapucínska. Myslím však, že tam už v súčasnosti nie je žiaden dopyt. Keby aj, isté je, že po spustení električiek cez nový Starý Most, stratí aj toto spojenie na význame, nakoľko pri ceste do Petržalky už nebude potrebné cestovať na Kapucínsku/Zochovu, ale vo väčšine prípadov bude stačiť z týchto lokalít využiť električku na Farského a prestúpiť na L84/95/99. Pri ceste na Dvory je možné zo Špitálskej využiť trolejbusy na Hodžovo nám. a tam následne prestúpiť na L93. Zaniklo by tak iba spojenie Nám. SNP – Kapucínska pre cestujúcich, ktorí sa presúvajú vrámci CMO.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Petto
Pevne verim ze Jesenskeho pre L6 ostane, ak to bude linka KV-Safko-KV. Manderlak a Jesenskeho nebudu zase az tak nebezpecne pri sebe, ze by sa zrusila Jesenskeho. Ale ak by si aj spojil L6 a L7 tak su to len spickove linky stale - cize aj tebou navrhovane spojenie Most SNP - Obchodna nemas celodenne/celotyzdenne. A trasa L9 Spitalska Nam SNP Kapucini nie je ani tak kvoli spojenie tych 3 zastavok, ale je to stale najrychlejsia cesta z Oblasti TRMY a ci Ruzinov do celej KV, preto by mala ostat zachovana ci bude / nebude Manderlak2