Neodrezal. Zabudol si na Jesenského ktorú využíva Vajnorská aj teraz.
To skôr Rača bude odrezaná ak bude dočasná zastávka pred Tržnicou.
Veď uvidíme aké bude trasovanie sám som veľmi zvedavý.
Ako som kdesi spomínal pár hodín dozadu - diskusiu o prehadzovaní L8 a 9 nechaj až na dobu, kedy bude pod Manderlom stála zastávka, lebo inak by si v prípade realizovania tohto nápadu odrezal aj celú Špitálsku (a Vaj/Ruž radiály) od spojenia s uzlom Nám. SNP/Kamenné v smere do mesta, a to je už myslím trochu moc ?
Na jedno kolo to nie je vela no keď si to zrátaš za mesiac tak je tých vozokm dosť.
Keby tam bol potrebný dopyt tak ok ale aj v opačnom garde L1 či L2 toho moc nevozila. Minimum blízky nule od mosta po Kapucínsku.
Ak prehodia trasy L8,9 tak by sme mali 4 min.int. Šafko - Trnavské mýto čo by kompenzovalo chýbajúce priame spojenie z T.mýtom.
Zase by sme prišli o spojenie Špitálska - Kapucínska.
Na zastávke Rajka, Autóbuszforduló na prístrešku som si všimol niečo neuveriteľné (na fotkách). Lenže linka 801 nie je zaradená v IDS BK... Je mi jasné, že to je neoficiálny papier a je dobré, že to tam je.
A to vážne tam majú Maďari nejaký IDS? To už tam nie je kilometrická tarifa či ako? A ten dopravca Drautal Urbanlink - to je nejaký vtip, však?
Milujem našu verejnú dopravu. Keď už nič iné, tak aspoň ona mi dokáže vyčariť úsmev na tvári. ? Na 801-ku nastúpila na poslednej zastávke v Rusovciach mladá (asi) slečna. Bez povšimnutia prešla okolo vodiča a postavila sa medzi 1. a 2. dvere.
Vodič [ako správny predavač] hovorí: "Prosím." Ona nereagovala. Tak zopakoval dôraznejšie: "Prosím!" Až potom prešla k nemu a kúpila si lístok do Rajky. ? Nechápem: To si myslela, že za to, že je mladá a pekná, že môže cestovať zadarmo?
A už dávno som sa nenasmial tak ako pri článku na ktorý som dal link v #213162 - navyše redaktor to vtipne okomentoval. ? Z mojich nedávnych zážitkov bolo skvelé to keď DPB neinformoval cestujúcich o zrušení zliav pre dôchodcov na linkách 801 a 901. V praxi to vyzeralo tak ako som opísal v #212294 a doplnil v #212299
Treba ale povedat ze ak linka pride zo Spitalskej (ako tebou spominane 11 a 14), tak ten rozdiel je trochu iny ako ked pride z Obchodnej (lebo z Obchodnej musi dva krat prejst Namestie SNP ak sa ma tocit cez Safko - ak cez most, cez SNP ide raz). Skusal som to premerat cez Google Maps a vyslo mi to tak ze rozdiel cca 1,3 km na kolo (tunel+Jesenskeho 3,8 km, SNP+Safko 2,5 km).
?
Pardon, pri čítaní #213229 mi v tvojej vete vypadlo slovko "bol," takže som myslel, že (z nejakého zvláštneho dôvodu) stále si zástancom L8 cez Tunel ? Preto tá moja následná reakcia
Veď píšem ,že L8 by bola rovnako nevyužitá ako L1 od Poštovej v celom okruhu.
Ešte za éry L11,14 vozili minimum v úseku N.Ľ.Štúra - Šafko no ten okruh je podstatne kratší.
A ako o čo viac myslíš, že bude využitá tá 8, než je dnes 1? Akože z nábrežia sa viac ľudí bude chcieť dostať do Ružinova priamou električkou cez Obchodnú, než napr. L50, či 4+9? To sa už fakt vyrovná počtu ľudí cestujúcich spod Mosta SNP/Jesenského na HlSt a výdatne "zapĺňajúcich" dnešnú L1
Pre mňa osobne je to takmer rovnako zbytočný "kolotoč," ako cez Nám. Ľ. Štúra, akurát 2x dlhší
To nie sú balíky to je prázdny voz každé kolo.
Ja som bol tiež zástancom osmičky cez tunel no čo tam predvádza L1 je fakt iba mrhanie vozokm. Tá ide prázdna od Poštovej a napĺňa sa trochu na Jesenského niečo na SNP záleží podľa prekladu s X 13 a najviac na Obchodnej.
Baliky mozno nie, ale ked uz tie km platit, tak urcite ma vacsi zmysel spojenie pod most + spojenie Jesenskeho-Ruzinov, nez ten kolotoc co je navrhnuty teraz.
Tak keby šla po Špitálskej na Nam. ĽŠ, bolo by to najkratšie. A z KV by sa dalo priamo bez klučkovania dostať aj s L 9 na Obchodnú. Ale ak je priorita, aby linky išli čo najmenej priamo, tak je to v poriadku.
No, a napadá ťa iné rozumné riešenie, ak teda nechceš obrat na nábreží? Ekonomická varianta by tak teoreticky bolo vedenie L8 polookružným spôsobom ...TrMy - Obchodná - Kamenné - Špitálska - TrMy..., a L9 viesť v smere do KV v súčasnej trase a v smere do RU po Obchodnej. Ale to len teoreticky, prakticky by si poplietol hlavy úplne všetkým cestujúcim
Resp, až bude vybudovaná poriadna zastávka pod Manderlom, môžeme sa baviť o úplnom prehodení L8 a 9 na Špit/Obch (neviem teda, do akej miery by sa cestujúcej verejnosti dotklo zrušenie spojenia Kapucínska-Špitálska) ale do tej doby to neprichádza v úvahu (k vyššie uvedenému navyše odrezanie celej Vajnorskej/Ružinovskej radiály od uzla Kamenné/SNP v smere do mesta)
Rubber38