Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #213222:
No, nevšimol som si, že by tam L1 (predtým L2) vozila nejaké balíky ľudí. A L8 nebude o nič lepšia, do Ružinova s ňou od nábrežia nikto nepôjde
Reply on: 810zssk #213222:
Tak keby šla po Špitálskej na Nam. ĽŠ, bolo by to najkratšie. A z KV by sa dalo priamo bez klučkovania dostať aj s L 9 na Obchodnú. Ale ak je priorita, aby linky išli čo najmenej priamo, tak je to v poriadku.
Reply on: ufo #213221:
No, a napadá ťa iné rozumné riešenie, ak teda nechceš obrat na nábreží? Ekonomická varianta by tak teoreticky bolo vedenie L8 polookružným spôsobom ...TrMy - Obchodná - Kamenné - Špitálska - TrMy..., a L9 viesť v smere do KV v súčasnej trase a v smere do RU po Obchodnej. Ale to len teoreticky, prakticky by si poplietol hlavy úplne všetkým cestujúcim

Resp, až bude vybudovaná poriadna zastávka pod Manderlom, môžeme sa baviť o úplnom prehodení L8 a 9 na Špit/Obch (neviem teda, do akej miery by sa cestujúcej verejnosti dotklo zrušenie spojenia Kapucínska-Špitálska) ale do tej doby to neprichádza v úvahu (k vyššie uvedenému navyše odrezanie celej Vajnorskej/Ružinovskej radiály od uzla Kamenné/SNP v smere do mesta)
Reply on: ufo #213221:
Pri L8 sa logicky ponuka len o trochu dlhsia trasa cez tunel, Novy most a Jesenskeho.
Reply on: Mike #213220:
Krásne následky dvojlinkového variantu - prebehovanie medzi zástavkami.. Btw. ak 8 ostane na Obchodnej, ten jalový úsek Poštová - Nám Ľ. Štúra bude pekným príkladom neobmedzených finančných zdrojov mesta Bratislava.
Reply on: 810zssk #213180:
Práve preto, že nevieš, ktorú zast. zvoliť, by mohla stáť na oboch. Zastávka pri starej tržnici by bola priamo oproti vyústeniu prirodzeného koridoru do centra (stará tržnica, Klobučnícka, dve pasáže na Laurinskú..) Odtiaľ je to na Kamenné cca 170-180 metrov. Prirodzený zdroj zast. Kamenné nám. je Tesco a okolie Rajskej/Dunajskej. A zmysel má aj to, čo si hovoril, že z SNP by išli ľudia do Ružinova na 8/9, a z Kamenného na 4/9 smer Trnko. Ťažko povedať, ktorých je viac, možno veľmi mierne tých prvých. Ale čo do využívania by zrejme boli obe zastávky rovnako silné. Čo sa určite nedá povedať o Vazovova/Blumentál (čím argumentoval Rubber38).

Iná vec je, že keby sa pre 9 zrušilo zastavovanie na Kamennom (a zaviedlo to SNP), tak potom zast. Mariánska nie je vôbec ďaleko...
Reply on: Palo1987 #213208:
Dopravoprojektu to tak dlho trvalo až nakoniec nedodal žiadnu dokumentáciu a kvôli tomu sa posunula realizácia Vajnorskej a Ružinovskej radiály až na rok 2018 a neskôr.
Reply on: Rubber38 #213215:
Presne tak
Zastavovanie L9 na SNP nikomu nepomôže. Nemá tam z ničím rovnaký smer aby zlepšila frekvenciu spojov na rozdiel od Kamenného nám.
Karlovka si prestúpi na Šafku pri ceste do Petržalky.
Reply on: Palo1987 #213211:
Pri Poluse sa tá druhá zastávka doplnila pre zvýšenie frekvencie spojov na Riazanskej. Ideš na to čo ti skôr príde. Keby nebol priestorový problém v pravom odbočení do Vajnorskej tak by aj smerom späť mohla ísť okolo Polusu a aj prestup z električiek by bol pohodlnejší ako na Novej Dobe.

Teraz idú okruhom z min.výdržou pri Slimáku no poobede je kvôli tomu nepravidelnosť v obidvoch smeroch.
Reply on: Mirtschi #213206:
Ale ved ja som nikdy nehovoril ze to nikde neexistuje. O tom sme si uz nizsie pisali, ze to existuje kadekde. To nic nemeni na veci, ze na Namesti SNP je to bohapusty nezmysel.
Reply on: Mirtschi #213206:
Áno, ale na tebou uvedenom príklade na prvej zastávke "musí" zastaviť kvôli vysokej frekvencii premávky (ako ostatných tramvají, kt. by ju tak či tak v 70% prípadov brzdili, tak kvôli značnej výmeny cestujúcich), a na tej druhej stojí, nakoľko je to zastávka využívaná na návoz k blízkej stanici metra. Takže každé z tých zastavení má svoje opodstatnenie (i keď to prvé má väčšie), zatiaľ čo príp. zastavovanie L9 pred Tržnicou ničomu nepomôže, akurát to ľudia z centra budú mať na devinu o 30 metrov bližšie (čo ale nepovažujem za dostatočný dôvod, to by to potom mohlo stáť naozaj všade)
Reply on: S499.1023 #213212:
to všetko schovávam pod slovíčko byrokracia, ktorá trvá pridlho. Nevravím, že sa to dá rychlejšie na Slovensku, len hovorím, že je tu nejaký problém v tejto krajine.
Plus vravel, som zriadiť keď tak dočasnú zastávku, kým sa nevyhotoví už trvalá.
Reply on: Rubber38 #213207:
To už fakt môžeme obnoviť aj zastavovanie šalín na zast. Vazovova, nie? Tiež sú tam označníky, a tiež by to malo 25 ľudí denne o 30 metrov bližšie na zastávku, zatiaľ čo stovky ostatných by sa zbytočne po ceste zdržovali... Veď to ešte svet nevidel, aby nebol označník využívaný na 100% ?
Reply on: Palo1987 #213208:
Jasné, ani EIA, územné konanie, stavebné povolenie, nič by netrvalo.
Reply on: Mirtschi #213206:
Aj u nás konkrétne na autobusovej linke 98 stojí pri Poluse pred križovatkou aj za križovatkou.
Reply on: Rubber38 #213207:
To samozrejme s prejazdom medzi linkami nemá nič spoločného.
Reply on: Mirtschi #213206:
Takých zastávok je v Prahe 3P a nikoho to netrápi.
Reply on: 810zssk #213205:
Ako ja chápem, že tu máme nenormálnu byrokraciu, ktorej všetko trvá, ale keďže robím v projekcii a spolupracujem aj s Dopravoprojektom, viem že dokumentácia na takú stavbu až tak dlho netrvala. Čiže preto hovorím, že najhlavnejší problém je samotné Slovensko.
Reply on: S499.1023 #213199:
Nakoľko každé z tých dvoch nástupišť bude riešiť úplne iný smer a prepravný prúd, tak v prechádzaní linkou 9 problém nevidím. Keby v tom mieste (pred Tržnicou) mali L1 a L9 každá svoju koľaj (a perón len pri koľaji L1), tak by si tiež nereptal, ale keďže nemajú, tak je hneď prúser. To neni o lepšej dopravnej obslužnosti, ale len o zvláštnej dogme, že stáť treba všade, kde sa to čo len teoreticky dá

To je podobný pseudo-problém, ako majú niektorí vlčáci, ktorí sa sťažujú na prejazd L3 na L8 (a naopak) a ten "nezmysel" im nedá spávať, aj tým by pomohlo, keby napr. došla L3 na začiatok perónu zast. Nám, SNP, všetkých vyhodila von, zavrela dvere, prehodila číslo linky, posunula sa k označníku a ľudí nabrala späť #leboinaksatoestenerobilo
Reply on: 810zssk #213197:
Nie je to síce ideálne riešenie, ale aj s tým sa je niekde možné stretnúť. Konkrétne Praha, myslím linka 18, ide najprv Národní Třídou, zastaví na zastávke Národní divadlo, prejde križovatku, odbočí doprava na nábrežie a znova zastáví po 50m na zastávke dokonca s tým istým názvom.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.