Ale stále sa bavíme o dočasnom riešení (i keď v BA rozumej min. 5 ročnom), kým na nevyrieši zastávka medzi Manderlákom a Laurinskou. Ak tam necháš zastavovať aj L9, tak v prípade, že ju pôjdeš o 2 roky presunúť na trvalé miesto, nájde sa skupina desiatok ľudí, ktorý budú tvrdiť, že je dobrá tam kde je a treba ju nechať tam/mať obe.
Preto by som pri dočasnom riešení nechal na nej zastavovať len L1.
Za predpokladu zachovania súčasných odchodov L3 a L9 budú L3 RA-->PE a L9 KV-->RU prechádzať (min. v kladivá) popod Manderlák približne v rovnakom čase, +- minúta. A ak zároveň predpokladáme preklad L1 a L3, tak by L1 HS-->PE mala prechádzať popod Manderlu približne "v strede" medzi odchodmi L9 a teda riziko, že devina bude jedničkou brzdená je minimálne
Špitálska/TrMy ja beriem ako SMER, zatiaľ čo Ružinov len ako konečný CIEĽ, kam však idú L8 a 9 úplne inými SMERMI (ok, asi to neni úplne korektná terminológia). A pre mňa smer>cieľ, pretože v prípade zachovania súčasného zast. L9 sa bavíme o potenciálnom preklade s L4 až po dôležité Trnavské Mýto. Osmička aj tak pravdepodobne bude odchádzať z Nám. SNP tak minútu po devine, navyše tá predstavuje podstatne rýchlejšie spojenie, takže tak či tak väčšinou preberie rozhodujúcu časť cestujúcich z tohto uzla v smere Ružinov. Aj keby mala dajme tomu minútku meškať
Ale teda kto cestuje do Ružinova tak, že nasadne na to, čo mu prvé príde aj keď to znamená o 3-4 minúty dlhšiu cestu, a nechce sa mu krkolomne prebiehať medzi nástupišťami, môže využiť z Kamenného L3 na Blumentál + L8, cestovný čas má oproti L8 z Nám. SNP prakticky rovnaký ?
Nie, len mi pride nezmyselne prevadzkovat zastavku, na ktorej bude zastavovat jedna linka a dalsie dve tade budu prechadzat bez zastavenia, hlavne pokial pojde voz za L1, tak tam bude musiet zastavit tak ci tak a pockat kym tu zastavku obsluzi.
No ved ale prave kvoli spolocnej zastavke na jeden smer je vhodne to SNPcko. Ale aj Kamenne. Proste bud bude spolocna zastavka na smer Spitalska/TrMy, alebo na smer Ruzinov.
Presne ako hovoríš, zastavovanie na Kamennom je trvalo udržateľné riešenie, aj keď to bude znamenať o desať metrov dlhšie možné "prebiehanie cez cestu podľa potreby." Tam neni o čom. Plus je vo všeobecnosti vždy vhodné mať na daný smer (tým nemyslím cieľ) odchody z jednej zastávky. Navyše vzhľadom na hustotu električkovej premávky na Špitálskej a vždy masívnu výmenu cestujúcich na zast. Kamenné nám. by tá devina tak či tak v mnohých prípadoch ostala čakať "v zápche" za práve stanicujúcou električkou inej linky na Kamennom, takže by to pre ňu de-facto znamenalo často v podstate zdvojené zastavovanie = zbytočné spomaľovanie
"ludi co idu z KV do Petrzalky elektrickou"
A nie je pre nich (aj časovo výhodnejšie) prestúpiť z L4 na Šafku? Je to linka až z Dúbravky a na Šafku budú mať prestup na 1 aj 3.
Viem ze to niekde existuje, napriek tomu sa mi to nezda byt vhodne pre tu lokalitu, ale neviem ci je to nutne prave tam. Z pohladu prestupov by to riesilo len ludi co idu z KV do Petrzalky elektrickou a tych podla mna nebude v prvej etapa az tak vela - vacsina prestupi na bus pod mostom, alebo na Zochovej. Druha vec je co bude ked bude druha etapa, ale to uz bude aj tak zastavka pod Manderlakom a mozno aj priama linka z Dubravky. A iny benefit ako prestupy pri dvojitom zastavovani deviatky nevidim, aspon nie taky ktory by vyvazoval to zdrzanie.
Otazkou zostava, ktoru zastavku zvolit:
- Nam.SNP je super pre nas co ideme do Ruzinova - teraz musime zistovat ci ide skor 8, alebo 9, takto by sme podla potreby len prebehli cez cestu na spravnu stranu, kedze by obe linky stali oproti sebe.
- Kamenne nam. je zas vhodne z pohladu cestujucich na Odborarske nam., Legionarsku a Trnavske myto, pretoze tam by islo o spolocnu zastavku 4+9. Kamenne nam. je navyse trvale riesenie, kdezto pri Nam.SNP by dochadzalo k opakovanym zmenam: Najprv teraz z Kamenneho na SNP a potom o nejaky cas zas spat na Kamenne ked sa otvori zastavka pod Manderlom a zastavka pred trznicou sa v smere do Ruzinova zrusi.
Rubber38
Ale teda kto cestuje do Ružinova tak, že nasadne na to, čo mu prvé príde aj keď to znamená o 3-4 minúty dlhšiu cestu, a nechce sa mu krkolomne prebiehať medzi nástupišťami, môže využiť z Kamenného L3 na Blumentál + L8, cestovný čas má oproti L8 z Nám. SNP prakticky rovnaký ?