Preto by mal skumat kam ist, lebo raz vlak pojde odtial a raz odtial. Aj keby hned v takte. To co navrhujes je neatraktivny system, ktoremu chyba pravidelnost a teda zakladna spolahlivost.
Tvoje zmýšľanie má logiku na úrovni počítačovej hry. Kapacita spojov ti ide do červených čísel tak jednoducho rozdelíš dopyt a máš problém vyriešený. Zdanlivo.
Lenže skús sa na to pozrieť koncepčne z pohľadu cestujúceho. Ak chceme fungujúci integrovaný systém a konkurencieschopnú ŽOD voči IAD, potom musíme cestujúcemu ponúknuť pohodlnú pravidelnosť. A netreba zabúdať na fakt, že nie každý ide do BA, ale môže ísť povedzme na iný Os, R, RJ, RR, EC, REX.
Ja ako cestujúci sa vykašlem na celú VOD, keď pôjdem na vlak a ešte v čase odchodu z domu nebudem vedieť, kde v meste vlastne končím a akú kombináciu spojov zvolím. O cestovnom čase a vypočítaní odhadovaného času príchodu do zamestnania nehovoriac.
Nuž, cestujúci by nemuseli dúfať, že ich vodič neprivrie do dverí, keby vodiči skúsili trocha premýšľať. Znova a zas sa opakujem, že príhod z prestupu L41 L64 mám za knihu a nie sú to cestujúci, ktorí nie sú disciplinovaní. Viem, že nie všetko je garantovaný prestup, ale predpokladám, že aj vodiči majú v hlave aspoň základnú predstavu linkového vedenia a intervalov a zo skúseností sa vedia napr. dovtípiť, že ak sa napr. na Sokolskej stretne L204 a L83, že by asi teoreticky mohlo dôjsť k výmene cestujúcich. Prax je taká, že v sekunde otvorenia dverí na L204 sa spustí výstražné zvonenie na zatváranie dverí.
Samozrejme, že má, ale úplne iný, ako si ty predstavuješ
Ad 1 - koľko štúdií, projektov a pod. sa dá na ňu spraviť (podobne ako generácia projektantov, ktorá prežila vďaka projektovaniu metra v BA)
Ad 2 - koľko peňazí sa dá vďaka tomuto preliať správnym smerom k svojim ľuďom
Ad 3 - na oblbnute voličov ideálny projekt, podobne ako im už takmer 30 rokov otrieskavajú o hlavu stavbu metra, ktoré je v BA úplne zbytočné
A niečo také, že L65 išla v pluse a L70 sa omeškala ti asi nenapadlo, všakže? papierové (plánované) a reálne odchody nie sú to isté. A taktiež mi nedá nespomenúť fakt, že ten prestup tam nie je plánovaný, takže fakt nemáš byť prečo napálený
Tá posledná veta ma vskutku pobavila. Čiže vodiči liniek 69, 82 a pod. robia v podstate zadarmo? ?
Ale aby som sa aj k veci vyjadril, ak necháš na prestup "až" 2 minúty medzi linkami s dlhými intervalmi, si si toho vedomý že to nemusí vyjsť, a napriek tomu do toho ideš - no tak ti treba. Stokrát sa tu už riešilo, že prestup neznamená skákať z voza do voza na zastávke a dúfať, že ťa vodič neprivrie do dverí (lebo to by ho zrejme čakal ďalší "pozdrav"). Ovšem, ak by trebars L70 niekde nabrala meškanie a na Slovnaftskej už uvidíš akurát tak zadné svetlá tej odchádzajúcej 65-ky, tak čo spravíš?
Viem, že sa tu poznáte navzájom aj viem, že si viete zistiť kto bol vodičom, len mu odkážte, že ho bude čakať pozdrav.
Dnes 30.1.2016, Zastávka Slovnafská, prestup medzi linkami 70 a 65.
Podla CP som mal naplánovanú cestu Malá Scena 21:42 - 21:59 Slovnaftská L70 a 22:01 Slovnaftská - Čiližská 22:06 L65
Ako to, že odchádzal minútu vopred je ešte akceptovateľné, ale to, že v Spätnom zrkadle videl prichádzať L70 a vodič zatvorí dvere a odíde? Aj napriek tomu, že L65 má realne odjazd po L70! Na križovtke (pri Kauflande) obaja vodiči stály na červenú! Takže sa museli vidieť! Keby to bolo, cez pracovný deň, dalo by sa to zniesť, ale vzhľadom na polohu zastávky, zimu vonku a najmä fakt, že najbližší spoj ide o cca 20min, nie je priateľné!!! Ked mi Cestovný poriadok ukazuje, že mám stihnúť prestup, tak to má aj tak byť!
Chcem aby vodič Linky 65 uvedomil, že jeho plat je na základe cestujúcich ktorých vozí, nie na základe, že sa vozí po meste.
Prečo by mal skúmať kam má ísť . Zariadi sa podla taktového CP. Predpokladám samozrejme lepšie intervaly ako sú doteraz.
Filialka má určite význam. Za tým si stojím.
Polohou je na tom lepšie pre dosť ludí denne dochádzajúcich.
Potvrdzuje mi to aj vyťaženosť Vinohradov ,kde všetko prestupuje na električky a L75 smer centrum a východ mesta.
Majú to rýchlejšie už teraz ako ísť cez Hlavnú a cpať sa do preplnených spojov , kde okrem L93 nemá atraktívny interval žiadna linka.
Masaryčka funguje, lebo musí fungovať, nie preto, že by ju niekto pokladal za ideál. Lenže aj tak regionálne vlaky od Berouna, od Benešova končia na Wilsone, lebo sa na Masnu nedostanú. A peší presun medzi Masnou a Wilsonom (takým šiestym - siedmym nástupišťom, kde končia vlaky od Benešova) je chuťovka.
Zhorsila by ju v tom, ze namiesto jednej nosnej linky s dostatocnym intervalom by zavadzala system "odvsadial-vsade" a namiesto pravidelneho spojenia by cestujuci skumal na ktoru stanicu ma prave ist, lebo z nej prave pojde vlak. Nic by sa rovnomernejsie nerozlozilo, lebo aj keby vsetko chodilo na jednu stanicu, tak kym pride dalsi vlak z toho isteho smeru, tak ti MHD odvezie ludi co prisli predchadzajucim. Cize v case prichodov vlakov by autobusy MHD z hlavnej stanice chodili rovnako plne, akurat by v ostatnych casoch vozili vzduch, zatial co by si este viac ludi narval do uz beztak pretazenej MHD okolo Trnavskeho myta.
V čom by zhoršila Filialka dopravnú obsluhu? Skôr by ju zlepšila. Už teraz nestíha pobrať MHD nárazový dopyt z Hlavnej.
Práveže by sa to rovnomernejšie rozložilo. Východ mesta aj širšie centrum by to malo bližšie a rýchlejšie na Trnavské mýto ako ísť už teraz denne upchatou Šancovou ul.
Ano, Masarycka funguje. A to akoze dokazuje ze to je dobre riesenie? Tam na hlavak dalsie vlaky nenapchas.
Nasa hlavna stanica ma limity, ale zatial ma aj velke rezervy, kedze sa tam priestorom plytva. Nehovoriac o tom ze kapacita sa este da zvysovat za predpokladu ze by do toho bola vola investovat - stalo by to pritom pravdepodobne menej ako Filialka, ktora by navyse zhorsila kvalitu dopravnej obsluhy.
Mna napadlo tieto zasatavky riesit odbockou od hlavnej trate kde bude zastavka na lepsie dostupnom mieste(vid patronka (priloha) aj ked to by muselo byt asi riesene tunelom/niakym mostom nad cestou).Zlepsilo by sa hlavne prestupovanie na MHD ale aj by Os nebrzdili R. Podobne by to mohlo byt aj pri Boroch(tam by ziadny tunel neblo treba) a aj v Devinskej. Pri tej Patronke ma este napadlo postavit odbocku do Mlynskej doliny vedla dialnice a dalej ist ako TRAMTRAIN po dualnej e. trati(ked ju budu teraz modernizovat tak by sa to dalo spravit) na safko a odtial do Petrzalky(to by sme kolajnice nemohli v krizovatkach ,,zakryt´´ elektrickovymi. a na stanicu v Petrzalke. Aj ked to uz je skor asi ,,metro´´ a to je preca v Ba zakazane?
810zssk