DPB vykonáva túto činnosť pod slovenskou daňovou registráciou, čiže VŠETKY súvisiace dávky platí na Slovensku - je to v súlade s platnou komunitárnou aj národnou právnou úpravou ....
vieš mi prosím vysvetliť, prečo by mal DPB riešiť dopravu pre ľudí žijúcich v zahraničí ? .... ja napríklad chodím pracovne často do Bruselu, no nikdy by ma nenapadlo žiadať od DPB linku Bajkalská - Schuman ...... zmeniť bydlisko je každého individuálne rozhodnutie, ale musí znášať následky ....
Myslím, že keby DPB musel Maďarom platiť všetky daňe a odvody, tak ako musí platiť každý dopravca, tak by sa cenová nevýhodnosť vlaku voči autobusu vynulovala. Chcel by som vidieť Ficiaka, ako by sa zachoval, keby sa dozvedel, že nejaký Maďarský dopravca vyberá cestovné na Slovensku a neodvádza DPH do jeho kasičky?
Medzinárodná preprava v HUN nie je oslobodená? Nepoznám HUN DPH zákon, preto sa pýtam... Pretože v SVK je § 46 ods. 2 Oslobodená od dane je doprava osôb na území tuzemska, ak ide o dopravu z tuzemska do zahraničia, zo zahraničia do tuzemska,
Ozaj - tým pádom si vlastne DPB nemôže uplatniť odpočet DPH na naftu spotrebovanú na SVK území pri 801 a 901...?
Kto platí ten autobus? Zaujímalo by ma, či DPB odvádza do Maďarského štátneho rozpočtu DPH z vybraného cestovného na Maďarskom území? Alebo ako to tam funguje?
Keďže sa dlhodobo zaujímaš o verejnú dopravu, budeš mi vedieť povedať či bol niekedy robený prieskum medzi obyvateľmi Rajky, ohladom možného využitia vlaku?
"Dlhodobo sa zaujímam o verejnú dopravu a neviem o tom, že by sa na prevádzke komerčných liniek 801 a 901 niekto finančne spolupodieľal"
Spolupodieľame sa na tom predsa my, obyvatelia BA, keďže DPB na ne cicia peniaze z rozpočtu BA, v ktorom sú predsa nami odvedené peniaze... Proste neverím, že by si tie linky na seba dokázali zarobiť, alebo aspoň byť "na nule"...
Petik